Dagen derpå etter det første møtet i 2011. Oppmøte denne gang var noe slappt, men det var mye pga kort varsel. Kanari og Møller var de som stilte til start. Mixture ble desverre angrepen av bakterier og valgte å sitt framfor alteret sitt hjemme. Samt naboen over gata stakk hode inn døra en liten stund.
Jeg føler nå at subben er godt integrert i systemet, det er kanskje for noe litt feit lyd, men det er slik jeg liker det. Det er ikke dominerende bass, men bare en deilig dybde. Subben er nå koblet med hi inn, altså med høytalerkabler og deretter fra sub inn på Quartetene. Subben er delt på 50hz. Alt under 50hz kommer fra sub og alt over 50hz fra høyttalerene. Dette mener jeg fungerer bedre enn å koble subben med phonoplugger fra sub out fra min Pathos.
Vi spillte som vanlig mye god musikk, Kanari hadde med seg en plate, et samlealbum med en del live innspillinger fra en produsent ved navn David Foster, plata heter Hit Man. Plata er en stort sett koverlåter innspillt live med en del kjente artister. Lyden på plata var dessuten god og kledde oppsettet jeg sitte med i dag.
De som her vert på besøk her vet at jeg sliter med at lyden trekker noe mot den høyre kanalen. Dette såg ut til å irritere Relløm noe, så han dro hjem og hentet en cdspiller fra Chapter. Koblet opp denne og satte inn Bjørn Berge sin gode Fretwork, etter ca 3 sekund så forsto jeg at flaskehalsen i oppsettet mitt er min gamle Theta dac. Mange god år på baken har tydelig satt sine spor. Med Chaper som kilde, så er lydbildet pressist og midt imellom høytalerene, mye mere snert og dynamisk i lydbildet. Og ikke tegn til at det drar mot høyre.
Jeg må nok bare ut å skaffe med en ny dac evnt en cdspiller med digital inngang.
Synd at kl ble mye ganske raskt da jeg kunne tenkt med å prøvd den kilden med flere av de ulike typene rør jeg har liggende.
Uansett, et nytt morsomt møte, som nok ble dyrere enn det jeg hadde på forhand trodd. Nå må jeg bare skaffe med en ny kilde.
Chapteren matchet oppsettet mitt meget godt, men en cdspiller i det kaliberet burde neste vere enn oppgradering og gi medre lyd enn en 15-17år gammel dac.
Takker for oppmøtet og vi kommer nok sterkere igjen.