Leveringstiden fra Sowter UK er normalt 3-4 uker, av og til raskere.whistler skrev:Jeg regner med at flere av trafoene du bruker er customspesifiserte av deg. Hva er leveringstiden i gjennomsnitt?
Jan E Veiset
Leveringstiden fra Sowter UK er normalt 3-4 uker, av og til raskere.whistler skrev:Jeg regner med at flere av trafoene du bruker er customspesifiserte av deg. Hva er leveringstiden i gjennomsnitt?
For å si det som det er så vet jeg ikke Ludo. Jeg har ikke hatt denne kombinasjonen lenge nok til å fortelle noe presist om lydbildet. Jeg sitter og hører på den nå og det jeg hører føles bra, men på den annen side så har jeg spilt rimelig høyt, jeg vil tippe rundt 105dB i snitt.Ludo skrev:Hvordan er det med det de kaller 'utklinging'? At cymbalen klirrer helt ut, at pianoet holder tonen helt til den dør naturlig osv. Oppleves dette som perfekt? Grunnen til at jeg spør er at Kl D har jo fått kritikk på dette området og det stemmer med mine egne erfaringer også når man sammenligner direkte med transistor/rør-trinn. Håper ikke dette blir en hva-er-best greie, men bare interessant å høre hva du synes om det. At Kl D har stålkontroll i bunnen er det jo ingen tvil om![]()
Det som kreves erroffe skrev:For å ta det med alternativ strømforsyning litt videre: Hva er det som kreves av strøm/spenningstilførsel til pre-kretsene (altså sett fra høyre side av preampen)? Tenker på å bygge denne, men å gå for solid state i strømforsyningen.
Bingoinnse at nøytralitet ikke er alt i musikkgjengivelse.
Har ikke lest dette eks. av Fidelity, men tviler på om Gunnar Brekke har gjort noe fordypende test her! Rørpre og ICEpower, har passet som hånd i hanske i alle oppsett jeg har hørt.......Sniff skrev:Gunnar Brekke skrev i en test av en rør-pre i forrige fidelity at dette var en dårlig match for ICE-forsterkere ol.
På hvilket grunnlag trekker du konklusjonen at det du får gjennom Arcamen er mer nøytralt enn det du får gjennom rørpreen?roffe skrev:Jeg må bare kose meg litt mer med lyden i denne, og innse at nøytralitet ikke er alt i musikkgjengivelse.
Kun ut fra at jeg har hørt Arcam i flere ulike oppsett, der Arcam ikke har noen særpreget signatur i noen spesiell retning, samt at rør regnes for å farge mer enn solid state.Snickers-is skrev:På hvilket grunnlag trekker du konklusjonen at det du får gjennom Arcamen er mer nøytralt enn det du får gjennom rørpreen?roffe skrev:Jeg må bare kose meg litt mer med lyden i denne, og innse at nøytralitet ikke er alt i musikkgjengivelse.
Hadde ikke ment å starte en nøytralitetsdebatt, egentlig.Snickers-is skrev:Men det er jo andre ledd i kjeden som farger signalet også, ikke minst høyttalerne. Debatten bør jo gå på om lyden ut i rommet er nøytral, ikke det signalet som kommer ut av preampen.
Muligens ville det betinget at du trenger høyere hvilestrøm og en annen linjetrafo som kan håndtere denne hvilestrømmen. En annen utfordringen ville være glødingen. Siden 300B er en direkteglødet triode (DHT) kan det ikke være mye rippel på katoden når vi snakker om signal på linjenivå. En annen ting er at 300B har rimelig lav forsterkning (mu=4) slik at total forsterkning sammen med en 4:1 step down ville blitt under 0dBSnickers-is skrev:En ting jeg har lurt på med denne tråden. Hvorfor er ikke 300B benyttet i stedet for EL84?
Det kunne vært en ide. SMPS vil sikkert egne seg godt til gløding. Det finnes også SMPS-kretser som gir høyspenning (enn om noe begrenset strøm). Blant annet har Relcom en serie høyspent DC/DC-konvertere: http://www.recom-international.com/pdf/innoline/Rxx-100A_Rxx-150A.pdfSnickers-is skrev:Når det gjelder power så er det fristende å tenke SMPS her.
Det er mottakeren (slutt-trinnet) som avgjør om koblingen blir ballansert eller ei. Hvis denne har balansert inngang blir oppsettet ballansert, har slutt-trinnet uballansert (single ended) inngang blir også overføringen uballansert.roffe skrev:Jeg lurer også på en liten ting til: Er det mulig å få single-ended UTGANG fra denne konstruksjonen også?
Navn, nei, selv har jeg bare omtalt denne som BO-preamp. Det er et ordspill som henviser til både Balanced Output og at den i mitt tilfelle skal brukes sammen med slutt-trinn som inneholder B&O-teknologi.roffe skrev:Jeg synes egentlig den fortjener et skikkelig navn. Har du et, jane?![]()