Den versjonen er fantastisk.Fytti katta, dette var en mektig avslutning på et nydelig verk:
Prokofiev; Alexander Nevsky op.78
Borodina - Mariinsky Theatre Symph. Chor. / Orch. - Gergiev
Live fra Moskva 2002
Fra denne boksen jeg fikk begynt på i ettermiddag. Og her er det mer godteri enn jeg klarer å konsumere denne helga....
Vis vedlegget 203758
Don Giovanni ble spilt på Bayerische Staatsoper i våres, og jeg fikk anledning til å se denne når jeg var på messa i München. Jeg har sett flere oppsetninger før, men ingen så morsom, og velspilt som denne. Det høres kanskje absurd ut å si at den var morsom, men likefullt spill med masse humor når jeg så den 9/5Startet dagen med litt fra boksen under, for så å dra på en skole for å høre på et stort barnekor. Skal si de vartet opp med dynamiske kontraster tidlig på morgenen. Det er ikke ofte en opplever når en snakker om 1-3 trinn.
Så var det hjem igjen for å høre sang på boks...
Mozart; Don Johann (Juan/Giovanni)
Wachter, Sutherland, Alva, Frick, Schwartzkopf etc - Philharmonia choir/orch. - Giulini
1959
Vis vedlegget 202377
Er dette tidenes innspilling av Don Giovanni?
Vel, høyt oppe på listen av de 5 som er i hus hos meg i allefall.
Inne i boksen fant jeg dette:
Vis vedlegget 202378
Noen her som har tatt i dette programheftet før og kan huske forestillingen? (har sladdet sted og dato)
Jepp, jeg var der
Jepp, den der er en knallversjon.Her dirigerer Bernstein Carl Nielsen i 3. symfoni. Fine saker.
Vis vedlegget 204938
Gunzi: Bah, du er jo bare spekalven enda
B
Åh, den er vakker!