Snakket med en kollega i går og nevnte Bertouch og trio-sonatene. Han nærmest gjespet mot meg...... noe av det kjedeligste han har måttet øve inn på blokkfløyte, sa han.Hyggelig bekjentskap - fra en nyervervet bunke med plater jeg nok ikke blir ferdig med før sola snur rettveien igjen;
Georg von Bertouch; Trio Sonatas
Bergen Barokk
Verdens Premiere-innspilling 2005
Vis vedlegget 273679
Mer en greit fremført og gulle god innspilling.
Jeg lastet ned Matteuspasjonen fra Presto Classical, og har foreløpig hørt på to av "sviskene", Erkenne mich, mein Hüter og Erbarme dich. Førstnevnte er den desidert langsomste jeg har i samlingen, litt over 2 min. Ikke noe negativt i det. Erbarme dich var spennende. Det svingte, rett og slett! Noe som kanskje ikke forbindes så mye med dette verket. Synd det er lenge til påske, i og med at jeg har tradisjon for å lytte til Matteuspasjonen på Langfredag.Hører gjennom denne boksen for tiden:
Liveopptak fra 1939 og 1940. Veldig bra lyd (med unntak av Beethovens 3. symfoni der lyden var veldig fjern og lukket). Jeg er kommet til CD 9 nå, og har så langt hørt Bach: Matthäus pasjonen - live fra Concertgebouw palmesøndag 1939.
Bartók : Fiolinkonsert nr. 2 med Zoltán Székely. Uroppføringen, også fra 1939. Veldig god lyd på denne.
Beethoven : Symfoni nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8 - live fra Amsterdam i 1940. Litt spesiell setting...
Ikke hifi-lyd selvfølgelig, men absolutt ikke egnet til å skremme noen (unntatt Eroica som var vel fjern og diskantfri). Boksen får fra amazon.it til godt under 200-grensen (27€ - mva).
Vet ikke helt hva det er, men det der er blant mine favorittplater.Fikk lyst på noe lett (-ish), så nå spiller Pascal Rogé Saint-Saëns med noe hjelp:
Vis vedlegget 275664
B