Det er morsomt å følge denne tråden. Jeg synes imidlertid at det blir litt for mye klassikere her. Hører ikke folk på annet enn musikk fra de store komponistene som Bach, Mozart, Brahms, Beethoven, Chopin ...?
Etter 50 år med interesse for "klassisk musikk" begynner jeg å ha hørt mye av standardrepertoaret, og leter etter nye ting. Derfor spilte jeg nocturner av Field, Camille Pleyel, Kalkbrenner, Clara Schumann, Lefebure-Wely, Edmond Weber, Alkan, Glinka, Maria Szymanowska og Dobrzynsky i går og hoppet over Chopin. Og musikk for strykekvartett av Casella og Turchi.
Folk må selvfølgelig få lov til å høre på (og skrive om) det de vil, men det må da være flere enn meg (og erato) som hører på musikk av ukjente komponister? Det hadde vært fint å kunne bruke denne tråden som inspirasjon til å finne nye spennende bekjentskaper innen komponistenes rekker.
Selv har jeg hatt mye glede av musikk av Tan Dun, Julius Röntgen, Alfredo Casella, Ermanno Wolf-Ferrari, Goffredo Petrassi, Mieczyslaw Weinberg, Peteris Vasks, Alexander von Zemlinsky, Juliusz Zarebski, Aleksander Zarzycki, Cecil Coles, Ignaz Brüll, Joly Braga Santos etc...