Jeg liker denne godt, men holder London S O med Istvan Kertesz som et hakk bedre. Litt mer liv i sistnevnteEn, for meg, ny versjon. Står ikke tilbake for de andre utgavene jeg har. Kanskje tvert om Vis vedlegget 960156
Hva er det du ikke liker med sistesatsen på denne ?^Stadig like synd at sistesatsen er som den er på LvB7-plata til Wien og CK.
Den henger ikke helt i hop rett og slett. Førstefiolinene henger til stadighet i tauene. Det går for fort for dem, rytmen forrykkes.Hva er det du ikke liker med sistesatsen på denne ?
Ja, det er noe som ikke stemmer på siste satsen. Jeg tok en rask sammenligning med Karajan/ Berliner fra -77 og fra -62. Siste satsen på begge disse synes jeg er bedre rent musikalsk enn på TOS-utgaven. Den fra -62 liker jeg best.Den henger ikke helt i hop rett og slett. Førstefiolinene henger til stadighet i tauene. Det går for fort for dem, rytmen fra orkesteret blir upresis.
Takk for tipsetSchuberts sanger for kor (med solister, ofte) er ofte oversett. Ikke gjør det. Hør dem!
Vis vedlegget 961509
*et lettelsens sukk*Godkjent pluss.
Etter mer lytting trekker jeg tilbake mitt utsagn om mastering. Ja, nydelig klang på flygelet og elsker nærmickingen. Men her klippes dynamiske topper som en middels dårlig kompressor i nærradioen fra 1993. Denne cuten var stygg på vinyl.Denne utgivelsen har jeg hørt en del på gjennom Qobuz. Elsker klangen til flygelet og næropptaket av instrumentet, i mangel av bedre ord. Erato gjør mye riktig, også ved mastering av vinyl. Så det var enkelt bytte å hente med seg hjem etter besøk hos Hifi&Vinyl i Ski. Vis vedlegget 950489