Det verket er ikke laget for hjemmelytting.
Strålende plate som jeg har eid på LP siden den ble sluppet. En nydelig symfoni,og den beste fiolinkonserten skrevet i USA.Ruggles, Boston SO og en ung MTT. Moro!
Vis vedlegget 1040761
Edit: Fortsetter med den ganske så spiky fiolinkonserten til Schuman. Fine ting, men man må jo undres over teksten på coveret.
Direktelenke til samlingen:
Ikke bare en virkelig god, men kanskje den beste som finnes der ute i mylderet. Jeg har et live-opptak med Schippers, Freni og en ung Pavarotti fra -69, som er i nesten samme liga, men lyden og mikkingen er ikke helt 100.Vis vedlegget 1042120
En virkelig god La Boheme, full av følelser dette. Jussi er virkelig på høyden her.
Grensen mellom klassisk- og filmmussikk er ikke alltid lettrukket.Kanskje ikke rett forum, men jeg liker i tillegg til klassisk musikk dette filmmusikk som denne
Ikke så rart tatt i betraktning alt filmkomponistene har lært/stjælt fra en håndfull klassiske komponister fra før lydfilmens tidsalder.Grensen mellom klassisk- og filmmussikk er ikke alltid lettrukket.
Mine første dypdykk i Shostakovich kvartetter kom fra noen få LPer anskaffet for knappe studielånmidler fra denne syklusen.Vis vedlegget 1042987
Simpelthen en referanse i hvordan en kvartett kan låte på et simpelt stereoanlegg. Rommets størrelse og dynamikken er fantastisk fanget. Gutta jobbet også med komponisten, så jeg regner med at de er sånn noenlunde korrekte i utførelsen også.
Steen