Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.466
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Og nå noe heeeelt annet. Maxwell Davies. Sto i den lille bunken av lp-er som skal prøvehøres før kast/behold-avgjørelsen tas, men jeg har bevisst hoppet over den flere ganger, ettersom jeg vet aldeles utmerket godt hva det dreier seg om. Det viser seg at dette er samme innspilling som på den Unicorncden jeg har, men den har i tillegg Miss Donnithorne's Maggot. Oh yes. Skvatt gærn.
    folder.jpg

Her er forresten cd-en:
    folder.jpg

Sist redigert:

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.605
    Har prøvd (igjen) å få litt mere orden på lagring av vinyl. Da blir det å fordele og plukke ut det som evt ikke har livets rett. I sånne situasjoner kommer man alltid over noe man er sikker på at aldri har vært spilt. Etter bare noen sekunder etter denne kom på tallerkenen, måtte jeg sette meg å ta pause i ryddingen.

1000008488.jpg

Neumann er min referanse i nummer 9, men det er ikke alt han tar i som er like bra.
    Det som overrasker mest her er Supraphon quadrofoni anno 1980. Faen dette låter bra. Dynamikken er blant de beste jeg har hørt.
    Fire av fem satser sitter som et skudd, og det er bare Urlicht med frøken Randova som faller igjennom.
    Steen

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.869
    Sted
    Trondheim
    Eight songs for a mad king, ja. Den er faktisk framført i Trondheim på 70-tallet. Den gangen jeg var medlem av "Ny musikk, avd. Trondheim" var jeg med å arrangere konserten. Det er jo 50 år siden så jeg husker ikke så mye av det hele, men det var jo spennende for en (relativt) ung mann å være med på sånt.

Morten S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Antall liker
    625
    Torget vurderinger
    1
    Den midtre krigssymfonien til Shostakovich fra 1942. Spilt av Moscow Philharmonic under ledelse av Kiril Kondrashin. Mravinsky var dirigent under den første fremførelsen (1943) og dirigerte også Leningrad Philharmonic i Londons Royal Festival hall i september 1960 med komponisten tilstede. Der var også Kondrashin som spilte inn denne versjonen 3 år etter.
    Klassisk og kjip, spiss lyd i toppen av Melodiya.
    Forbannet dramatisk.
    20250105_103400.JPG

Morten S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Antall liker
    625
    Torget vurderinger
    1
    Mer Shostakovic. Her spilles pianokonserten (1933) med selveste Andre Previn på tagentene under ledelse av Bernstein. Strålende opptak fra 1965 på CBS med New York Philharmonic.

20250105_110243.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn