Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.171
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Satt i bilen for et par uker siden og snublet over Ring inn musikken. Der var det en voksen kar som hadde studert musikk under Irving Fine og snakket varmt om hans symfoni. Da sier jeg til fruen; den tror jeg at jeg har.

Og joda, godt sortert i F-seksjonen ligger en CD jeg ikke har spilt på 15 år. Til dels riktig underholdende, velskrevet og tidvis seriøs neoklassisk musikk, av og til med innslag av noe mer krevende. Denne er nå spilt:

Fine.JPG

I samme program ønsket noen seg en salme av Kreek. Cyrillus Kreek sier jeg til fruen, jeg tror jeg har hans rekviem i samlingen. Det stemmer også og jeg har funnet det frem, selv om jeg enda ikke har gjenlyttet det. Noen ting sitter enda i hodet, musikk og vinetiketter er jeg god på. Og musikksamlingen strekker seg en god del ut over standardrepertoaret.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.511
    Torget vurderinger
    4
    Det var en laaang fredag, - kveld og- natt sammen med noen hundre av mine nærmeste kolleger i en endeløs kommersiell selvdyrkelse i en festhangard kalt "The Cube" oppe ved Gardermoen hvor en like lang middag ble ledet av en moroklump som het et-eller-annet-Tørnkvist og frisøren Roy Thomas som er mest kjent for å være homofil og kjendis, i tilfeldig rekkefølge, og det hele toppet av 45 minutter med en ekstatisk, halvgammel, smålubben, kvasireligiøs, svensk syngedame med 3 slagere fra 80-tallet og 437 forsider på Se&Hør i bagasjen. Å se kolleger både en og to generasjoner for unge til å ha opplevd Främling storme mot scenen for å feststemt forherligelse av Carola som en slags kollektiv ubevisst GILF-fetish kan bare bety to ting, 1) de må ha fått mange flere drikkebonger til middagen enn meg, og 2) jeg skal aldri mer skamme meg for hverken kinks, fetisher eller andre nerdete interesser. Med fare for å være både snobbete og elitisk må jeg si det var rett og slett kulturelt utmattende og intellektuelt nedbrytende.
    Helgen har vært brukt til en nødvendig kulturell rekalibrering.

Derfor Steve Reich og 18 musikere.
    IMG_1356.jpeg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.836
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Rene purgatoriet du har vart igjennom jo!
    Har sølvplatene blitt forvist?

Her en nedlasting. Bruckner 9 skal jeg høre i Stavanger i april, men jeg kan den ikke så godt. Derfor Hebbe:
    1739121598654.png

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.511
    Torget vurderinger
    4
    Har sølvplatene blitt forvist?
    Sølvplatene er nok fortsatt hyllevarmere inntil jeg får tatt meg selv in nakken og erstattet hyllene med flere Kallax i høyden.
    Eller kanskje jeg egentlig venter på at bruktprisene på sølvskattene skal gå til himmels og jeg egentlig sitter på liten formue ? not :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn