|
Nydelig musikk, et av mine favorittverk. Jeg har hørt det på konsert mange ganger, og har mange innspllinger. En minneverdig var Charles Neidich på festival her i byen. Disse tre du viser har jeg ikke sammenliknet, men blant klarinettister er jeg svak for gamle Jack Brymer. Mulig han var litt over toppen da han spilte inn med Allegri, men disse tre representerer også tre forskjellige stiler og tradisjoner, så det blir smak og behag. Jeg liker den engelske måten til Brymer, og legg gjerne til hans landsmann Gervaise De Peyer, som har en nydelig innspilling med noen amerikanere.Vis vedlegget 1101154
Det er ikke mange kammermusikkverk som er bedre. Har også følgende på CD: Jack Brymer og Allegri på Decca og Michel Portal og Melos på Harmonia Mundi.
Usikker på hvilken jeg liker best. Har dere noen favoritter?
Helt rå innspilling. De viste hva de drev med i 1957 !
Det er kanskje en invitasjon til å spørre, så da gjør jeg det.Jeg har sluttet å høre på Currentzis.
Denne er sikkert meget bra slik som ORG bruker å være. Men den er skikkelig dyr. Noen som vet om andre utgivelser med god lyd/pressing av denne innspillingen ? Kanskje Speakers Corner ?
Har den også på en 33 utgivelse fra Speakers Corner, denne har et annet cover og låter så bra at det er en fullgod erstatning.Denne er sikkert meget bra slik som ORG bruker å være. Men den er skikkelig dyr. Noen som vet om andre utgivelser med god lyd/pressing av denne innspillingen ? Kanskje Speakers Corner ?
Takk for tips. Finner meg en utgivelse fra Speakers CornerHar den også på en 33 utgivelse fra Speakers Corner, denne har et annet cover og låter så bra at det er en fullgod erstatning.
Vis vedlegget 1101913
Snoozefest. Den likte jeg. SnoozefestKompetent spilt, bevares, og behagelig lydmiks..., men i forhold til f eks Pollini blir det en ren "snoozefest":
Udynamisk; høres ut som han overbruker pedalen, 10/12 har jeg sjelden hørt kjedeligere, måtte være den (n-te) gangen jeg selv prøvde...
Op. 25-ene synes litt friskere.
Vis vedlegget 1101938
Ja, den er i boks med diverse utøvere. Lytter mye til Walton, må jeg si. Der err megen dramatikk og flair over musikken hans.Walton er flott. Prøv bratsjkonserten og symfoni nr. 1.