L
Var det ikke Battersea power station?Hipgnosis har vært nevnt som favoritt, og det er nok mine favoritter oxo. Storm Torgersen var vel kanskje hovedmannen bak Hipgnosis, og var en spesiell mann. Han uttalte om seg selv at han hadde ego stort som en liten planet.
Det er laget en film om mannen som lagde alt dette flotte, og om hvordan han lagde det.
Filmen heter Taken by Storm og er å få kjøpt på nettet, koster riktignok litt, men var en interessesant film.
Av andre bra coverdesignere må vel Roger Dean og Derek Rigs nevnes.
Dette er mitt favorittalbum, og cover. Made by Hipgnosis, men det var Roger Waters som hadde ideen denne gangen.
Det er noe mørkt og mystisk over denne bygningen som nå er et nedlagt kullkraftverk i London.
Det stemmerVar det ikke Battersea power station?Hipgnosis har vært nevnt som favoritt, og det er nok mine favoritter oxo. Storm Torgersen var vel kanskje hovedmannen bak Hipgnosis, og var en spesiell mann. Han uttalte om seg selv at han hadde ego stort som en liten planet.
Det er laget en film om mannen som lagde alt dette flotte, og om hvordan han lagde det.
Filmen heter Taken by Storm og er å få kjøpt på nettet, koster riktignok litt, men var en interessesant film.
Dette er mitt favorittalbum, og cover. Made by Hipgnosis, men det var Roger Waters som hadde ideen denne gangen.
Det er noe mørkt og mystisk over denne bygningen som nå er et nedlagt kullkraftverk i London.
For de spesielt interesserte: En link til alle Hipgnosis` platecovere: Hipgnosis
mvh
Edit: allerede kommentert under skriving av innleggDet er noe mørkt og mystisk over denne bygningen som nå er et nedlagt kullkraftverk i London.
Det som også hører med til historien er at selv med alt styret med grisen, så er albumcoveret en montasje av grisen fra dag tre av fotoshooten og Battersea fra dag en.Det stemmerVar det ikke Battersea power station?Hipgnosis har vært nevnt som favoritt, og det er nok mine favoritter oxo. Storm Torgersen var vel kanskje hovedmannen bak Hipgnosis, og var en spesiell mann. Han uttalte om seg selv at han hadde ego stort som en liten planet.
For de spesielt interesserte: En link til alle Hipgnosis` platecovere: Hipgnosis
mvh
Hører med til historien at den grisen sleit seg fra fortøyningene under fotoshooten og siden den var heliumfylt, reiste den.
Den ble funnet igjen på et jorde noen kilometer unna.
Hostorien sier jo oxo at den passerte et passasjerfly hvor kapteinen rapporterte en flygende gris til tårnet....men man skal nok ta det med en god klype salt
Har ikke spilt den så ofte de siste tiårene med den er jeg alltid utrolig forsiktig med når jeg tar den ut av hylla, derfor mint enda.Særlig når det dreier seg om et gammelt slitt platecover hvor platene faller ut der de ikke skal.Santana - "Lotus"
Kanskje det mest komplekse cover noensinne.
Fint du tok affære danelectro Husker så godt når dette albumet kom til staden vår, kamraten kom på fotboll treningen med ett nytt album i sin Adidas aksel-veske sånn som alle hade på den tidenVis vedlegget 353673
Over 100 innlegg og fremdeles ikke The Ramones??? Kanskje ikke så vakkert, men definitivt minneverdig, og tøft. Husk at dette er 1976, midt i slengbuksens glansdager. Denne gjengen skilte seg ut.
Et album som står seg godt. Her går Donald Fagan inn i rollen som plateprater på nattskiftet fullt utstyrt med Chesterfield King sigaretter, askebeger, tidstypisk platespiller og en RCA 77DX mikrofon. Jeg kunne godt vært på gutterommet på albumets bakside denne natta, lyttende til Sonny Rollins "How high the moon" fra "Contemporary leaders" albumet som ligger på spilleren.
Det hører med til historien at grisen (som var oppblåsbar og festet i vaiere) slet seg og seilte av sted med vinden.Hipgnosis har vært nevnt som favoritt, og det er nok mine favoritter oxo. Storm Torgersen var vel kanskje hovedmannen bak Hipgnosis, og var en spesiell mann. Han uttalte om seg selv at han hadde ego stort som en liten planet.