Kleive/Reiersrud - KKV - Hvilke innspillinger?

C

Cyber

Gjest
Ser at Iver Kleive og Knut Reiersrud har spilt inn en del plater på KKV, og jeg har lyst på en av dem, men hvilken er best? Regner med det er en del "kjennere" her...

T

theStig

Gjest
Hvorfor bare en?

Blå koral er "pensum" synes jeg, KKV FXCD106

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Må begynne et sted... :)
Platekompaniet har de to første på nice-price - omtrent akkurat satt ned i pris - mitt forslag er kjøp disse Blå korall og Himmelskip først - synes du disse er knallbra så kjøper du også den siste - Nåde over nåde... Jeg synes forresten Blå korall er den beste!

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
42
Hvorfor bare en?

Blå koral er "pensum" synes jeg, KKV FXCD106
Anbefales på det sterkeste, den har jeg hatt som testplate i mange år.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.054
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hører på den siste "as we speak".
"Nåde over nåde".
Skal komme med noe mer tilbakemelding om noen dager når den er "ferdiglyttet".
Litt mer lavmelt enn de andre, og det liker jeg.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skulle egentlig ha klaget på min utgave av Blå Korall... Lydbildet på den er helt jævli, og totalt sett elendig i forhold til Himmelskip. Irriterende, spessielt siden de fleste mener at blå korall er best lydmessig. Men orker ikke å kjøre 27mil(en vei) for å ta det opp med den aktuelle butikken :(

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
I OAS har vi brukt Himmelskip mye, når vi sjekker ut anlegg og nytt utstyr.
Spillt inn i en kirke og har et stooort rom i tillegg til Reiersruds sedvanlige dynamiske spillestil.
Her er det transienter så det holder.
Hør for eksempel på "The ship is at the landing".

Det fine med plata er ikke bare at lyden er i referanseklassen, men at musikken er av samme kvalitet.
Her får du i pose og sekk etter min mening.

Morty

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Bruker Himmelskip en del.. liker den godt... Har blå korall også, men mitt eksemplar er det noe "feil" med (TRAGISK lydbilde m.m.)... Skulle klaget på den... kanskje sende en mail til KKV ???

mvh

torsken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2003
Antall liker
1
Bruker Himmelskip en del.. liker den godt... Har blå korall også, men mitt eksemplar er det noe "feil" med (TRAGISK lydbilde m.m.)... Skulle klaget på den... kanskje sende en mail til KKV ???

mvh

Jeg har Himmelskip. Jeg er ikke så veldig imponert over lyden på denne platen. De rolige partiene låter jevnt over veldig bra men når det drar seg til kollapser hele lydbildet. I mine ører låter denne platen ganske så komprimert. Den mangler en del luft og dybde når gutta trør til.

Nå har jeg lyttet til og med spor 6 og ørene er allerede utslitte.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Samme oppservasjon som deg torsken.... svært ubehagelig å høre på i visse parti :(

C

Cyber

Gjest
Sånn er faktisk Carolas - "Credo" som Kleive og har produsert og spiller på. Nydelig lenge, men et sted skriker hun, han legger henda på orgeltangentene og et kor øker på i bakgrunnen. Da skurrer det nesten i overtonene, var redd jeg hadde knekt noe, men låter likedan overalt.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
zemtex: ta på deg bleie, kjør som faen! :)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har vært i kontakt med KKV... Mulig det order seg alikevel :)

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
42

mvh
Jeg byttet ut 4 "Himmelskip"-CD'er før jeg fikk en som jeg syntes låt bra nok. "Blå koral" derimot satt som et skudd fra første CD.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nåde over Nåde er som tidigere nevnt, mer nedtonet enn de tidligere.
Men for en fylde i lyden!

Iver Kleive har fått slippe mer til med orgelet.
Dette er noe jeg liker.
(er oppvokst med div orgelkonserter live)

Mine favoritter er bla. spor 2- "Nåde over nåde" og spor 8- "Den store, hvite flokk å se"
Dynamiske kontraster og bredt lydbilde med fokus på et ryddig utrykk over hele frekvenspekteret, tross stort kirkerom.

Orgelets store piper får her tre frem med sin pondus.
Lydmessig synes jeg de har fått dette til å fungere godt. I hvertfall på mitt oppsett.
Når det er sagt, det er en stygg overstyring ca 3.10+ på spor 8....

Men alt i alt, er dette et album jeg kommer til å lytte en del på.

L

LA3WMA

Gjest
Har alle tre og de to første har skikkelig bra lyd, men Nåde over Nåde må det være noe galt med. Den er skikkelig overstyrt i de kraftigste orgelpartiene, lyden sprekker. Har sendt mail til KKV, men har ikke fått svar. Har prøvd den på to forskjellige anlegg med samme resultat. Det er like ille ved lavt volum. Er det noen fler som har samme erfaring med denne?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har alle tre og de to første har skikkelig bra lyd, men Nåde over Nåde må det være noe galt med. Den er skikkelig overstyrt i de kraftigste orgelpartiene, lyden sprekker. Har sendt mail til KKV, men har ikke fått svar. Har prøvd den på to forskjellige anlegg med samme resultat. Det er like ille ved lavt volum. Er det noen fler som har samme erfaring med denne?
Vi er vel flere som må bør sende mail til KKV ang. dette. :(

L

LA3WMA

Gjest
Vi er vel flere som må bør sende mail til KKV ang. dette.  :(
Fikk endelig kontakt med KKV, og ny CD er kommet i hus. Og den er helt fin. Fikk også en PROMO- CD med div. artister :) Så nå er alt bare velstand igjen...

Topp Bunn