I det hele tatt er det ikke mange plater fra KKV som har god lyd. Min mening...theStig skrev:Æsj... selv KKV har begynt å prostituere seg med tanke på lydkvalitet...?? Synes komprimeringa på "Himmelskip" var ille nok, men dette er altså enda værre? Faktisk så var alt bedre før i tiden.
Synes det er godt over snittet jeg da. Et godt eksempel er nettop Blå Koral. Siste Kari Bremnes er også superb synes jeg, kanskje litt røff vokal, men ellers låter det utrolig deilig.rico skrev:I det hele tatt er det ikke mange plater fra KKV som har god lyd. Min mening...theStig skrev:Æsj... selv KKV har begynt å prostituere seg med tanke på lydkvalitet...?? Synes komprimeringa på "Himmelskip" var ille nok, men dette er altså enda værre? Faktisk så var alt bedre før i tiden.
Litt oppfølging av disse "ulydene". Dersom du hører etter så er det litt knitring på følgende partier:mteinum skrev:... men det er fortsatt "ulyder" litt uti.
Må også si meg veldig enig. KKV har veldig mange bra plater med bra lyd!theStig skrev:Synes det er godt over snittet jeg da.
Det jeg mener er at de veldig ofte gjør for mye under miksingen/produksjonen for at det nettopp skal låte bra, det blir litt for mye manipulering og overproduksjon som jeg kaller det innimellom. Dette resulterer i, igjen etter min høyst private mening, at ofte så forsvinner sjelen og det ekte i KKV platene, det kan av og til bli litt for mye av det gode, svulmete og litt "dødt" lydbilde. Banner kanskje i kirka ;D nå men jeg synes det er veldig tydelig på noen KB platene. Jeg synes m.a.o. at det kan bli litt kunstig. Er fullt klar over at veldig mange synes disse platene er lydhimmelen og det er flott det, jeg for min del protesterer når noen skal demonstrere hi-fi for meg med KKV plater. Men dårlige er de ikke, de er flinke til å simulere god lyd KKV, den skal de ha.theStig skrev:Synes det er godt over snittet jeg da. Et godt eksempel er nettop Blå Koral. Siste Kari Bremnes er også superb synes jeg, kanskje litt røff vokal, men ellers låter det utrolig deilig.rico skrev:I det hele tatt er det ikke mange plater fra KKV som har god lyd. Min mening...theStig skrev:Æsj... selv KKV har begynt å prostituere seg med tanke på lydkvalitet...?? Synes komprimeringa på "Himmelskip" var ille nok, men dette er altså enda værre? Faktisk så var alt bedre før i tiden.
For det første så vil en diskusjon ang. smak og behag ikke føre noen vei så det gjør jeg ikke.theStig skrev:Kunne vært artig om du listet opp noen pop/rock plater som IKKE er manipulert/produsert... tipper det blir er kort liste.
Spørsmålet er vel heller om man liker en viss type produksjon eller ei. Jeg liker Jan Erik Kongshaug sin lyd... noen gjør det ikke, og sånn er vel det med den saken.
Der deler vi smaktheStig skrev:Det ble også en veldig stor forskjell på Kongshaug sin lyd etter at de flyttet til det nye Rainbow studioet. Likevel har han sin signatur som går i gjennom på det meste synes jeg. Jeg synes vel egentlig at det han gjør for ECM er betydelig bedre enn det som kommer på KKV, men igjen... smak&behag.
Jeg er også skuffa over lydkvaliteten på denne plata. Jeg sendte et spørsmål til KKV ang. dette for en måned eller to siden, men har ikke fått tilbakemelding. Husker ikke helt, men trur jeg brukte kontaktskjemaet på kkv.no. Hvilken mailadresse sendte du til? Ser at de har lista opp adresser til alle ansatte. Prøve å sende til salgsansvarlig kanskje.mteinum skrev:Denne plata er litt "dum" grunnet overstyring av signalet på noen spor. Jeg sendte en mail til KKV og fikk en ny utgave.
Jeg sendte mail til Erik Hillestad himself.kablang skrev:Hvilken mailadresse sendte du til?
Det gjorde jeg også, takk for tipset. Fikk ny CD etter noen få dager, bra service fra KKV. Den nye C'n jeg fikk har samme utgivelsesnr. som den gamle, men ulydene er borte i spor 2. Ifølge Erik Hillestad så er det bare spor 2 de har gjort noe med.Jeg sendte mail til Erik Hillestad himself.
Det er det mine ører også forteller meg.kablang skrev:Ifølge Erik Hillestad så er det bare spor 2 de har gjort noe med.
Har du lyttet på CD'n enda?zemtex skrev:Har nå fått den i posten.. må ta en lytt snart på den![]()