- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.543
Våknet til sjokknyheter i dag..
Kraftwerks patent bruker et keramisk lag i tanken og tilførselssystemene, fremfor dagens laget av "plastgummi". En fordel er at man ikke behøver å væte systemet, noe som har ført til at det fryser om vinteren (eller krever at man holder det varmt, noe som tapper energi) eller at det tørker ut om sommeren.Ser spennende ut
The New Hydrogen Car that Travels 2,000 Kilometers with a Single Tank - Hydrogen Central (hydrogen-central.com)
The new hydrogen car that travels 2,000 kilometers with a single tank.
Volkswagen is working on a new fuel cell that is much cheaper than the current ones and promises hydrogen cars that can travel 2,000 kilometers on a single tank.
Volkswagen has just applied for the registration of a patent for a new hydrogen fuel cell that, in addition to being cheaper than the current ones , will be able, according to its creators, to give cars a range of up to 2,000 kilometers without refueling.
Det er selvsagt alvorlig for vintersportsteder som har belaget seg på mye trafikk og belegg vinterstid. Det stenges ned og selges billig i store deler av Alpene nå, samtidig som man også tvinges til å tenke nytt. (Går i Zipline).Det "våres" tidlig for skisporten. Ikke akkurat det alvorligste utfallet av klimaendringene......
Vis vedlegget 881347
Langrenn, Tour de Ski | Syden-varme i Tour de ski. Frykter for VM-arenaens fremtid: – Et senter for klimaendringer (nettavisen.no)
Dr.E
Det eneste positive man kan si om det er at værgudene definitivt ikke har tatt putins side i hans forsøk på å fryse ihjel sivilbefolkningen i Ukraina og Europa forøvrig.Vår og vinter, høst og sommer, kommer i stakkato nå, som flerstemt fuge.
Værkartet sjokkerer ekspertene: – Dette er total galskap
Norge ligger som en blå flekk på et ildrødt Europa-kart. Hva er det som skjer med temperaturene i Europa?www.aftenposten.no
Vis vedlegget 881612
Utforterrengsykling hele året...Det er selvsagt alvorlig for vintersportsteder som har belaget seg på mye trafikk og belegg vinterstid. Det stenges ned og selges billig i store deler av Alpene nå, samtidig som man også tvinges til å tenke nytt. (Går i Zipline).
Isolert sett er vel et enkeltår med unormal varme i Europa ikke et større problem.Mye rart, men ikke akkurat alvorlig.
Vi har mye verre ting som bør prioriteres enn dette
Spørs hva vi frykter da, masse-utslettelse eller bare litt ubehagelig.Isolert sett er vel et enkeltår med unormal varme i Europa ikke et større problem.
Men årsakene bak, og konsekvensene det vil føre til over tid, er en helt annen skål, og jeg har faktisk litt vanskelig for å se hva som skal kunne toppe akkurat dette her.
Som om ikke problemet du beskriver øker tifoldig om vi ikke klarer å snu dagens utvikling. Dessuten, det ene behøver ikke utelukke det andre.Spørs hva vi frykter da, masse-utslettelse eller bare litt ubehagelig.
Er vel viktigere å redde de millionene menneskene som dør hvert år pga sult, fattigdom etc, enn å prøve å redde mennesker som enda ikke er blitt født.
Tørke som slår ut avlinger og husdyr kan vel og regnes som naturhendelser?Spørs litt hvordan man ser på det.
Skadene etter naturhendelser (antall døde) har gått nedover i alle år. Hovedsaklig pga bedre infrastruktur, bedre varslinger etc
Dersom man jobber for å forbedre infrastruktur i de mer fattige landene, så kanskje det ikke blir så ille uansett.
Det døde litt under 70.000 i fjor av naturhendelser, hittil i år (under 4 døgn) har det dødd over 80.000 pga sult.
I de vestlige landene så er vi bekymret for endringer i klima fordi det blir annerledes (eks dårlig skiføre, varme sommere etc), mens vi allerede sitter å ser på at barn dør av sult daglig.
Er du sikkert på at 10 ganger er nok?Som om ikke problemet du beskriver øker tifoldig om vi ikke klarer å snu dagens utvikling.
Om ikke du begriper at sult er et resultat av vær og klima, kommer vi ikke langt i denne diskusjonen, vel.Spørs litt hvordan man ser på det.
Skadene etter naturhendelser (antall døde) har gått nedover i alle år. Hovedsaklig pga bedre infrastruktur, bedre varslinger etc
Dersom man jobber for å forbedre infrastruktur i de mer fattige landene, så kanskje det ikke blir så ille uansett.
Det døde litt under 70.000 i fjor av naturhendelser, hittil i år (under 4 døgn) har det dødd over 80.000 pga sult.
I de vestlige landene så er vi bekymret for endringer i klima fordi det blir annerledes (eks dårlig skiføre, varme sommere etc), mens vi allerede sitter å ser på at barn dør av sult daglig.
Jeg er ikke sikker på noe som helst. Men trodde at begrepet "tifoldig" kunne tolkes som noen titalls ganger. Men nå er jeg ikke sikker på det, heller.Er du sikkert på at 10 ganger er nok?
Vi snakker tross alt om en 0,5% temperaturøkning fra dagens temperatur?
Jeg aner ellers en underliggende beskjed her, da i form av at du litt sånn en passant hevder at 0,5% neppe kan bety så mye. Oppfatter jeg deg rett eller galt?Er du sikkert på at 10 ganger er nok?
Vi snakker tross alt om en 0,5% temperaturøkning fra dagens temperatur?
Ja - skarpt observert.Jeg aner ellers en underliggende beskjed her, da i form av at du litt sånn en passant hevder at 0,5% neppe kan bety så mye. Oppfatter jeg deg rett eller galt?
Det er helt sant, men det er et tveegget sverd. Begrepet "tipping point" sier vel noe om saken. Dessuten er boligmønster, folketall, vannforsyning med mye mer under såpass hardt press, at konsekvensene kan raskt ble mye større enn hva som var tilfellet for 50 - 100 år siden.Ja - skarpt observert.
Jeg tenker vel at det er et avvik mellom en faktisk temperaturendring på 0,5% og en tidobling av negative konsekvenser som du hevdet.
Vi har jo hatt en tilsvarende temperaturstigning de siste 100 årene - og jorden har vel aldri fødd flere mennesker og andel menensker som dør av klimarelaterte årsaker er historisk lavt.