Klips RB81 vs RF52

Glenners

Fersking
Ble medlem
11.01.2009
Antall liker
0
Sted
Narvik
Jeg står på nippen til å kjøpe meg nye fronthøytalere og det står mellom disse 2.

Hva bør jeg velge?

Skal ha 2 10" subber i tillegg.

De skal drives av en Denon 3805.

Center og bak er RC62 og RB51

mvh Glenn(ers)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Eg stod mellom det samme valget. Fikk aldri ordna demo på RB81, kjøpte RF52.
Takk for ingenting - jo versågod ;)

Glenners

Fersking
Ble medlem
11.01.2009
Antall liker
0
Sted
Narvik
Brasse skrev:
Eg stod mellom det samme valget. Fikk aldri ordna demo på RB81, kjøpte RF52.
Takk for ingenting - jo versågod ;)
Supersvar ;D

Jeg lener mere og mere mot 52 for de kan være bra som bak ettervært .

Men hva gir en mest fyldig lyd av disse ?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
81 har vel et større element, mens 52 har to stk og drar nytten av ein golvståande konstruksjon. Eg har ikkje høyrt 81, som sagt. Det beste er vel å høyre sjølv. Ta turen til Stereofil, dei hjelp deg nok med ein lytt :)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
146
Brasse skrev:
81 har vel et større element, mens 52 har to stk og drar nytten av ein golvståande konstruksjon. Eg har ikkje høyrt 81, som sagt. Det beste er vel å høyre sjølv. Ta turen til Stereofil, dei hjelp deg nok med ein lytt :)
Å få en demo på Stereofil er ikke noe problem, men det er værre å få hørt en høyttaler der som er ferdig innspillt. Har prøvd et par ganger, men det er samme leksa hver gang. Alle som kjenner litt til klipsch, vet at de trenger noen 100 timer før det går an å lytte til de.

T

T

timc

Gjest
RB-81 er en klart bedre høyttaler. Den er mer nøytralt avstemt i bassen og den har et vesentlig bedre horn/driver kombo.

Den egner seg ikke noe særlig til filmbruk eller tung R&B og slikt da den mangler dypbass.

-Timc

evorkahn

Medlem
Ble medlem
05.10.2003
Antall liker
1
timc skrev:
RB-81 er en klart bedre høyttaler. Den er mer nøytralt avstemt i bassen og den har et vesentlig bedre horn/driver kombo.

Den egner seg ikke noe særlig til filmbruk eller tung R&B og slikt da den mangler dypbass.

-Timc
du ville ikke brukt dne osm front selv om rommet er lite?

T

timc

Gjest
Dersom du har en god sub som også fungerer til musikk så går det fint.

-Tim

Topp Bunn