Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Med litt jobbing og rett sub så burde det vel egentlig være duket for Khorn-størrelse på lyden ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Med litt jobbing og rett sub så burde det vel egentlig være duket for Khorn-størrelse på lyden ;D
    Hørte jeg hallelulja ???

/jan
    Pøh! Han får ingen sub til å henge med Heresy! 8)
    Hehe du har ett poeng. Dvs de subbene jeg har hørt på H III hang ikke med.
    Gallo kjenner jeg ikke.

/jan

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Er vel ingen hemmelighet at det er litt jobb og plunder med integrering, men det er en nedtur å sku subben av også..

Har ikke fått testet å avlaste heresyene i bassen ennå. Får vel snart testet med det innebygde filteret i subben. Det er sikkert ikke av verdens beste kvalitet, men igjen er det for å vurdere potensialet (med andre subber og løsninger).

Ikke halleluja helt ennå ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Har til gode å høre et satelitt/sub system som henger sammen, ferdiglagde fra produsent.
    Så hvorfor skulle Øivind få det til med verdens hurtigste høyttaler???

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanOlav skrev:
    Har til gode å høre et satelitt/sub system som henger sammen, ferdiglagde fra produsent.
    Så hvorfor skulle Øivind få det til med verdens hurtigste høyttaler???
    Bare å ta turen hit det min gode venn ;D

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Verdens hurtigste høyttaler gitt.

Har det blitt gjort faktiske målinger av dette? Helt seriøst fra min side. Jeg ville tro f.eks. noe fra Manger var raskere med tanke på transienter. Evt. Geddes sine kreasjoner.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Har aldri skjønt det det med Heresy og fart. Greitt, den er lukket, men utover det ser eg ingen ting i konstruksjonen som skulle tilsi en enorm hurtighet. Jeg er 100% overbevist om at det går an å matche sub og Heresy. Kanskje helst en lukket en. Jeg tror enkelte har fått for seg dette med hurtiget og antar det er der det kræsjer når har hørt Heresy og sub.

Lykke til, Øivind, stå på. Kommer gjerne innom og hører Ila uka.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Hadde eg hatt rel-subben samtidig med Heresyene, så kanskje de hadde blitt værende ;)

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Gallosubben er jo sådan laget for å kunne spille sammen med disse små kulene, og må ganske høyt opp i frekvens som resultat av dette. Hvilken effekt det har på eventuell basshurtighet vet jeg ikke. Jeg har ikke erfaring med subben selv, men det burde da gå an å få disse til å spille sammen.

Øivind, har du tenkt på slike sub-kalibreringsbokser som er i vinden for tiden? Anti Mode 8033C har fått mye skryt blandt brukerne på AVForum ihvertfall. Det kan jo være verdt å sjekke ut :)

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Bruker ikke mye tid på å tenke på sub-kalibreringsbokser, Marcus. Her skal ingen sub få spille over 50hz ;D

@JanOlav:
    Det blir helt sikkert aldri 100% perfekt, men det blir fort minst like morsomt som alternatviet..;D

@Brasse:
    Vet ikke om de blir stående så lenge. PM kommer.

@Jan:
    Hadde noen Rel?

@H.R:
    Ser rått ut.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har 2 stk Anti Mode bokser liggende. Fyr løs med spm. Har litt erfaring med dem :)

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Du kan vel fint filtrere ut med lavpassfilter det meste over 50Hz?

Nå har hel meldt seg som ressursperson - ikke se bort ifra at en slik boks gir deg mye mindre hodebry. Jeg har selv prøvd med to subber i mitt rom, og jeg fikk det ikke til på tross av flere timer med innstilling, flytting, måling og herjing.

Jeg er sikker på at Heresy spiller kjempekult med en skikkelig integrert sub, hvor enn "hurtig" den måtte være :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ikke hørt Heresy men på RB75 trenger jeg ikke dele så høyt og derfor er ikke behovet for Antimode så prekært. Der man deler subben vesentlig høyere er Antimode fantastisk.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    hel skrev:
    Jeg har ikke hørt Heresy men på RB75 trenger jeg ikke dele så høyt og derfor er ikke behovet for Antimode så prekært.
    Tror egentlig korteste signalvei er tingen(når subben kuttes lavt). Det spiller i alle fall slik det skal oppover.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    For å sette ting litt i perspektiv, Reference, kutter listen over subwoofere som klarer å holde med høytalerne i svingene, har selv testet med Yamaha, Jamo, kef og XTZ.
    Heresy III spiller mye raskere enn Reference som jeg har hørt, (RB-81 og RB-82), så det burde si seg selv da at listen over subwoofere som er raske nok til å holde med disse høytalerne blir enda kortere.
    Eneste subwooferen jeg har troen på at holder meg heresy III er Definitive Technology SuperCube III, denne subwooferen er laget for å ha mest mulig dynamikk og være liten, hurtig og spille ekstremt stramt med et 7,5" element i lukket kasse med to 7,5" passive elementer med en 650 watt klasse d forsterker.

http://www.audiofoni.no/index.php?p...category_id=15&option=com_virtuemart&Itemid=9

H.R (hvis jeg ikke husker feil) hadde testet en hel horder med subwoofere, og denne var en av de få som klarte å holde med La Scala, som ikke har riktig så rask bass som Heresy III.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    953
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg koser meg med etpar RB-61 som er modda av Cardas med delefilter-oppgraderinger etc, det hele hamres løs på av Krell KAV400xi akkurat nå, og du verden som det tåler både juling og trøkk!!! Utrolig artig ;D ;D ;D

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har prøvd SVS SB12-plus sammen med RF-63, og subwoofer er ikke i nærheten til å følge Klipschene. Alt for treg den SVS-en. Nå er jeg SVS-fanboy, men her må jeg melde pass. :)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    953
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    De fleste må melde pass når det kommer til det å følge med Klipsch... ;) Ikke noe unaturlig det - slapp av ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    RSW subbene til Klipsch er ikke halvgale....av en eller annen merkelig grunn. ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ludo skrev:
    De fleste må melde pass når det kommer til det å følge med Klipsch... ;) Ikke noe unaturlig det - slapp av ;D
    Hadde du sagt det på AVforum ville du blitt halshugd. ;) Men, jeg skjønner NÅ hva du mener. Derfor selger jeg den. Selv med fasejustering og alt annet spot-on, så ble det bare rot (solo-opptreden) sammen RF63. ;D Og, solo-opptredener liker vi ikke. Vi vil at alle går i takt. :)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Loevhagen skrev:
    Ludo skrev:
    Hadde du sagt det på AVforum ville du blitt halshugd. ;) Men, jeg skjønner NÅ hva du mener. Derfor selger jeg den.
    Ikke for å henge noen som helst ut på noen måte, men de på avforum har ikke peiling, dessverre. Når de mener at Klipsch er overlegent best med transistor, så er det noe som skurrer.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg henger mest på det audiovisuelle forumet av naturlige årsaker, men når det gjelder rent stereooppsett så finner jeg størst trøst her inne. "Dere" er litt sære sammenlignet med AVforum, men langt mer spesifikke. DET er det hjelp i. :)

Jeg har blitt helt Klipsch´d. Har RF-63, RF-62, RC-64, RS-52 og RB-61. Så i en AV-verden så er jeg 9.1. Eller. vent litt; 9.? da jeg dropper SVS-en.

Klipsch er noe jeg har lurt på i noen år, og etter å ha får spilt inn mine RF63 med Abrahamsen / Copland så er jeg 101% fanboy. Mine Dynaudio C1 jeg hadde før er "nesten" glemt.

Skal jeg være helt ærlig var C1 en kongehøyttaler, men ikke like underholdende som RF-63. Jeg lever fint videre med RF-63, selv om de ikke leverer HELT på mitt fokusområde; holografi. C1 var "all over the place", RF-63 er bare "all over". Det holder for meg. :)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Loevhagen skrev:
    Jeg henger mest på det audiovisuelle forumet av naturlige årsaker, men når det gjelder rent stereooppsett så finner jeg størst trøst her inne. "Dere" er litt sære sammenlignet med AVforum, men langt mer spesifikke. DET er det hjelp i. :)

Jeg har blitt helt Klipsch´d. Har RF-63, RF-62, RC-64, RS-52 og RB-61. Så i en AV-verden så er jeg 9.1. Eller. vent litt; 9.? da jeg dropper SVS-en.

Klipsch er noe jeg har lurt på i noen år, og etter å ha får spilt inn mine RF63 med Abrahamsen / Copland så er jeg 101% fanboy. Mine Dynaudio C1 jeg hadde før er "nesten" glemt.

Skal jeg være helt ærlig var C1 en kongehøyttaler, men ikke like underholdende som RF-63. Jeg lever fint videre med RF-63, selv om de ikke leverer HELT på mitt fokusområde; holografi. C1 var "all over the place", RF-63 er bare "all over". Det holder for meg. :)
    Sånn sett er jeg enig, når det gjelder stereo og musikk er de helt fullstendig på bærtur på avforum dessverre.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Roberth skrev:
    Når de mener at Klipsch er overlegent best med transistor, så er det noe som skurrer.
    Hmmm. Kun ment høflig selvsagt.

Jeg har en Copland CRA-405, Abrahamsen V3.0/2 stk. V4.0 (alle upgraded) og en V2.0 som jeg spiller på mine Klipsch RF-63. Jeg ville vært særdeles varsom å skille mellom "rør" vs. "transistor". Enkelte rør spiller som transistor, og enkelte transistor spiller som rør...

Kort oppsummert:

- Copland på Klipsch = holografisk / dynamikk og særdeles fengende
    - Abrahamsen på Klipsch = holografisk og avsleppende / særdeles fengende

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Loevhagen skrev:
    Roberth skrev:
    Når de mener at Klipsch er overlegent best med transistor, så er det noe som skurrer.
    Hmmm. Kun ment høflig selvsagt.

Jeg har en Copland CRA-405, Abrahamsen V3.0/2 stk. V4.0 (alle upgraded) og en V2.0 som jeg spiller på mine Klipsch RF-63. Jeg ville vært særdeles varsom å skille mellom "rør" vs. "transistor". Enkelte rør spiller som transistor, og enkelte transistor spiller som rør...
    Enig der. Når jeg snakker om rør, snakker jeg triode/tetrode konstruksjoner, det etter min mening, har selv per dags ikke hørt noen transistor-konstruksjoner som høres ut som en skikkelig rørkonstruksjon pga mangel på avrundet topp. Transistor i kildetrinn fungerer bra på klipsch dog.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg antar (utifra det jeg hører) at Copland CTA-405 er pentode, og når jeg har hørt triode her hjemme så er det en langt mer tilbaketruket presentasjon.

Nå spiller CTA-405 flott, men det må være den komponent (elektronikk, ikke høyttaler) som har krevd mest innspilling før den falt i smak. Nå er den imidlertid der, og det låter helt nydelig sammen med RF-63.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Loevhagen skrev:
    ............kort oppsummert:

- Copland på Klipsch = holografisk / dynamikk og særdeles fengende
    - Abrahamsen på Klipsch = holografisk og avsleppende / særdeles fengende
    Så du mener at Abrahamsen V2 er en god integrert forsterker for Klipsch høyttalere. Hva med Hegel eller Electrocompaniet, har du noen erfaring med dem ?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.984
    Torget vurderinger
    2
    Sub til Heresy III er ikke lett og finne vil jeg tro. Jeg hadde Klipsch RW12 til RB-75. Det gikk alldeles utmerket, men den ble alt for treg når jeg bytta de ut med Heresy III.

Har prøvd en annen også. Husker ikke om det var Pathos eller Dali. Men den lå bare og dunka i bunn uten og spille musikk.

Klipsch RSW, som BHO nevner kan kanskje greie det. Men jeg har ikke prøvd. Er egentlig godt fornøyd med bassen slik den er nå. Litt justering av høytalerplassering, og de rette røra i forsterkeriet så er mye gjort.

Rettet fra Klipsch RSW 10 til Klipsch RSW generelt.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.984
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
    Ojojoj. Skal få retta det opp.

Jeg må nok holdes i øra.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:

Jeg må nok holdes i øra.
    Du er undskyldt ;D
    Nå er det jo pressisert.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.984
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:

Jeg må nok holdes i øra.
    Du er undskyldt ;D
    Nå er det jo pressisert.
    Men skulle jeg prøvd en RSW, hadde jeg gått for tiern.
    Alt under 15" er pinglete ::)

/jan
    Hold grisepraten for deg sjøl.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:

Jeg må nok holdes i øra.
    Du er undskyldt ;D
    Nå er det jo pressisert.
    Men skulle jeg prøvd en RSW, hadde jeg gått for tiern.
    Alt under 15" er pinglete ::)

/jan
    Hold grisepraten for deg sjøl.

/jan

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.950
    Torget vurderinger
    2
    Anfgående sub'er til Heritage-serien, har jeg kommet til at de som nesten henger med har et par felles trekk:
    • Ekstremt kraftige magner (stor "motor")
    • Ekstremt stivt oppheng, å trykke på elementet er nesten som "hard ved"
    • Brutal kraft, fra ca 500 W nominell og oppover. Gjerne opp til 2 kW i peak-effekter

De som lager sub på den måten er f.eks Velodyne (DD-serien og SPL-serien), Klipsch (RT og RSW), samt noen andre amerikanere jeg ikke husker i øyeblikket. Men jeg har ikke hørt noen sub flette helt perfekt med LS og Heresy, nei, bare nesten. Til film holder "bare nesten" i lange baner, så det er ikke så rart at en del folk mener at det funker fint, forresten. Og til Cornwall foretrekker jeg faktisk å ikke benytte sub til film, men det er kanskje jeg som er litt for gammal, blitt. 8)

Mvh
    Håkon Rognlien

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn