Hørte jeg hallelulja ???Brasse skrev:Med litt jobbing og rett sub så burde det vel egentlig være duket for Khorn-størrelse på lyden ;D
Pøh! Han får ingen sub til å henge med Heresy! 8)JanR skrev:Hørte jeg hallelulja ???Brasse skrev:Med litt jobbing og rett sub så burde det vel egentlig være duket for Khorn-størrelse på lyden ;D
/jan
Hehe du har ett poeng. Dvs de subbene jeg har hørt på H III hang ikke med.JanOlav skrev:Pøh! Han får ingen sub til å henge med Heresy! 8)JanR skrev:Hørte jeg hallelulja ???Brasse skrev:Med litt jobbing og rett sub så burde det vel egentlig være duket for Khorn-størrelse på lyden ;D
/jan
Bare å ta turen hit det min gode venn ;DJanOlav skrev:Har til gode å høre et satelitt/sub system som henger sammen, ferdiglagde fra produsent.
Så hvorfor skulle Øivind få det til med verdens hurtigste høyttaler???
Tror egentlig korteste signalvei er tingen(når subben kuttes lavt). Det spiller i alle fall slik det skal oppover.hel skrev:Jeg har ikke hørt Heresy men på RB75 trenger jeg ikke dele så høyt og derfor er ikke behovet for Antimode så prekært.
Hadde du sagt det på AVforum ville du blitt halshugd. Men, jeg skjønner NÅ hva du mener. Derfor selger jeg den. Selv med fasejustering og alt annet spot-on, så ble det bare rot (solo-opptreden) sammen RF63. ;D Og, solo-opptredener liker vi ikke. Vi vil at alle går i takt.Ludo skrev:De fleste må melde pass når det kommer til det å følge med Klipsch... Ikke noe unaturlig det - slapp av ;D
Ikke for å henge noen som helst ut på noen måte, men de på avforum har ikke peiling, dessverre. Når de mener at Klipsch er overlegent best med transistor, så er det noe som skurrer.Loevhagen skrev:Hadde du sagt det på AVforum ville du blitt halshugd. Men, jeg skjønner NÅ hva du mener. Derfor selger jeg den.Ludo skrev:De fleste må melde pass når det kommer til det å følge med Klipsch... Ikke noe unaturlig det - slapp av ;D
Sånn sett er jeg enig, når det gjelder stereo og musikk er de helt fullstendig på bærtur på avforum dessverre.Loevhagen skrev:Jeg henger mest på det audiovisuelle forumet av naturlige årsaker, men når det gjelder rent stereooppsett så finner jeg størst trøst her inne. "Dere" er litt sære sammenlignet med AVforum, men langt mer spesifikke. DET er det hjelp i.
Jeg har blitt helt Klipsch´d. Har RF-63, RF-62, RC-64, RS-52 og RB-61. Så i en AV-verden så er jeg 9.1. Eller. vent litt; 9.? da jeg dropper SVS-en.
Klipsch er noe jeg har lurt på i noen år, og etter å ha får spilt inn mine RF63 med Abrahamsen / Copland så er jeg 101% fanboy. Mine Dynaudio C1 jeg hadde før er "nesten" glemt.
Skal jeg være helt ærlig var C1 en kongehøyttaler, men ikke like underholdende som RF-63. Jeg lever fint videre med RF-63, selv om de ikke leverer HELT på mitt fokusområde; holografi. C1 var "all over the place", RF-63 er bare "all over". Det holder for meg.
Hmmm. Kun ment høflig selvsagt.Roberth skrev:Når de mener at Klipsch er overlegent best med transistor, så er det noe som skurrer.
Enig der. Når jeg snakker om rør, snakker jeg triode/tetrode konstruksjoner, det etter min mening, har selv per dags ikke hørt noen transistor-konstruksjoner som høres ut som en skikkelig rørkonstruksjon pga mangel på avrundet topp. Transistor i kildetrinn fungerer bra på klipsch dog.Loevhagen skrev:Hmmm. Kun ment høflig selvsagt.Roberth skrev:Når de mener at Klipsch er overlegent best med transistor, så er det noe som skurrer.
Jeg har en Copland CRA-405, Abrahamsen V3.0/2 stk. V4.0 (alle upgraded) og en V2.0 som jeg spiller på mine Klipsch RF-63. Jeg ville vært særdeles varsom å skille mellom "rør" vs. "transistor". Enkelte rør spiller som transistor, og enkelte transistor spiller som rør...
Så du mener at Abrahamsen V2 er en god integrert forsterker for Klipsch høyttalere. Hva med Hegel eller Electrocompaniet, har du noen erfaring med dem ?Loevhagen skrev:............kort oppsummert:
- Copland på Klipsch = holografisk / dynamikk og særdeles fengende
- Abrahamsen på Klipsch = holografisk og avsleppende / særdeles fengende
Ojojoj. Skal få retta det opp.BHO skrev:Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
Du er undskyldt ;Drolfozzy skrev:Ojojoj. Skal få retta det opp.BHO skrev:Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
Jeg må nok holdes i øra.
Men skulle jeg prøvd en RSW, hadde jeg gått for tiern.BHO skrev:Du er undskyldt ;Drolfozzy skrev:Ojojoj. Skal få retta det opp.BHO skrev:Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
Jeg må nok holdes i øra.
Nå er det jo pressisert.
Alt under 15" er pinglete :rolfozzy skrev:Men skulle jeg prøvd en RSW, hadde jeg gått for tiern.BHO skrev:Du er undskyldt ;Drolfozzy skrev:Ojojoj. Skal få retta det opp.BHO skrev:Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
Jeg må nok holdes i øra.
Nå er det jo pressisert.
Hold grisepraten for deg sjøl.JanR skrev:Alt under 15" er pinglete :rolfozzy skrev:Men skulle jeg prøvd en RSW, hadde jeg gått for tiern.BHO skrev:Du er undskyldt ;Drolfozzy skrev:Ojojoj. Skal få retta det opp.BHO skrev:Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
Jeg må nok holdes i øra.
Nå er det jo pressisert.
/jan
rolfozzy skrev:Hold grisepraten for deg sjøl.JanR skrev:Alt under 15" er pinglete :rolfozzy skrev:Men skulle jeg prøvd en RSW, hadde jeg gått for tiern.BHO skrev:Du er undskyldt ;Drolfozzy skrev:Ojojoj. Skal få retta det opp.BHO skrev:Litt flisespikking......jeg nevnte RSW generelt, så da er det noen modeller og velge i. ;D
Jeg må nok holdes i øra.
Nå er det jo pressisert.
/jan