Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Impedanseforløp La Scala II

    Vet at La Scala II er definert som 8 ohms høyttaler, men er det noen som har sett målinger på hvordan impedansekurven oppfører seg i hele dens frekvensspekter?
    Evt. link til måling er velkomment.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Landet plutselig et par Klipsch Synergy B3 i fanget mitt idag for en slikk og ingenting(gratis). De er strøkne og har stått stuet vekk i eskene i en kjeller(heldigvis fuktfritt/tørt) i bortimot 4 år. Ut i fra det jeg har lest i denne tråden kan det være et skikkelog varp. Bare tørke litt støv av de og gi litt glans tilbake i fineeren så blir det spennende å teste disse opp mot f. eks Tannoy V1i som jeg har fra før. Antar at de må spilles inn på nytt nå siden de har stått så lenge.

    Disse har jeg hatt i hus i maaange år, gjennom massevis av høyttalerbytter, også Klipsch..
    Og det er vel de eneste høyttalerne som absolutt aldri skuffer meg, uansett.
    De tar alt, utrolig morsomme og spiller griisehøyt om du må.. :cool:
    I tillegg passer de til alle forsterkere/cdspiller/kabler osv jeg noen gang har testet dem på, og det er ikke få!!
    Ta vare på dem!! Kjempeartige å ha når du bytter ut hovedhøyttalere og sånn. :D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Landet plutselig et par Klipsch Synergy B3 i fanget mitt idag for en slikk og ingenting(gratis). De er strøkne og har stått stuet vekk i eskene i en kjeller(heldigvis fuktfritt/tørt) i bortimot 4 år. Ut i fra det jeg har lest i denne tråden kan det være et skikkelog varp. Bare tørke litt støv av de og gi litt glans tilbake i fineeren så blir det spennende å teste disse opp mot f. eks Tannoy V1i som jeg har fra før. Antar at de må spilles inn på nytt nå siden de har stått så lenge.

    Disse har jeg hatt i hus i maaange år, gjennom massevis av høyttalerbytter, også Klipsch..
    Og det er vel de eneste høyttalerne som absolutt aldri skuffer meg, uansett.
    De tar alt, utrolig morsomme og spiller griisehøyt om du må.. :cool:
    I tillegg passer de til alle forsterkere/cdspiller/kabler osv jeg noen gang har testet dem på, og det er ikke få!!
    Ta vare på dem!! Kjempeartige å ha når du bytter ut hovedhøyttalere og sånn. :D
    Har disse jeg også, fem stykker for å være nøyaktig. Har ett par stående hjemme hos dama, koblet opp til en integrert Technics forsterker, og må si jeg nesten fikk litt sjokk når jeg skrudde opp bassen litt. For en steintøff betongbass disse små tassene sparker ut når forholdene ligger til rette. Kommer til å beholde disse, får uansett ikke noe igjen for å selge dem. :)
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Noen her inne som bruker Parasound P5 på Klipsch? Skal bytte ut min Yamaha receiver til fordel for denne og er rimelig spent. Noen som har erfaringer?
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Noen her inne som bruker Parasound P5 på Klipsch? Skal bytte ut min Yamaha receiver til fordel for denne og er rimelig spent. Noen som har erfaringer?

    Jeg bruker P5 på rf-63. Fungerer bra, men vurderer oppgradering av effektforsterker. Kunne tenkt meg å testet ut A21.
     

    bsk

    Fersking
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker P5 + A21 på mine P-38F. Veldig godt fornøyd med matchen.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Jeg bruker P5 + A21 på mine P-38F. Veldig godt fornøyd med matchen.
    Høres bra ut! Ingen tegn til "ekkel" diskant? Er ok lyd med Yamaha receiveren som forforsterker men har lenge ønsket å bytte til en skikkelig stereo forforsterker. Bestilte P5 i dag så blir noen seige dager å vente. Hvordan har dere koplet det opp? Tenker da på hvilke kilder som blir brukt og om en bruker de analoge inngangene eller de digitale.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Noen her inne som bruker Parasound P5 på Klipsch? Skal bytte ut min Yamaha receiver til fordel for denne og er rimelig spent. Noen som har erfaringer?

    Jeg bruker P5 på rf-63. Fungerer bra, men vurderer oppgradering av effektforsterker. Kunne tenkt meg å testet ut A21.
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Noen her inne som bruker Parasound P5 på Klipsch? Skal bytte ut min Yamaha receiver til fordel for denne og er rimelig spent. Noen som har erfaringer?

    Jeg bruker P5 på rf-63. Fungerer bra, men vurderer oppgradering av effektforsterker. Kunne tenkt meg å testet ut A21.
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)

    Nå kjører jeg en QSC forsterker på 2x300W. Den har mye power, men føler at jeg har litt å hente på å bytte den ut. Den passet veldig bra på RF82, men RF63 er nok litt mer krevende.

    16000 for A21 er jo grisebillig. Der har du nok gjort et kupp.
     

    bsk

    Fersking
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker P5 + A21 på mine P-38F. Veldig godt fornøyd med matchen.
    Høres bra ut! Ingen tegn til "ekkel" diskant? Er ok lyd med Yamaha receiveren som forforsterker men har lenge ønsket å bytte til en skikkelig stereo forforsterker. Bestilte P5 i dag så blir noen seige dager å vente. Hvordan har dere koplet det opp? Tenker da på hvilke kilder som blir brukt og om en bruker de analoge inngangene eller de digitale.
    Ingen plagsom skrikende diskant her heldigvis, er nærmest allergisk mot det. Bruker for det meste Sonos (koblet digitalt) og foret med Flac og Wimp HiFi. Brukte i en kort periode min Yamaha RX-3067 som pre i stereo og jeg må si at oppgraderingen til P5 var markant. Så du har mye å glede deg til. :)
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Jeg bruker P5 + A21 på mine P-38F. Veldig godt fornøyd med matchen.
    Høres bra ut! Ingen tegn til "ekkel" diskant? Er ok lyd med Yamaha receiveren som forforsterker men har lenge ønsket å bytte til en skikkelig stereo forforsterker. Bestilte P5 i dag så blir noen seige dager å vente. Hvordan har dere koplet det opp? Tenker da på hvilke kilder som blir brukt og om en bruker de analoge inngangene eller de digitale.
    Ingen plagsom skrikende diskant her heldigvis, er nærmest allergisk mot det. Bruker for det meste Sonos (koblet digitalt) og foret med Flac og Wimp HiFi. Brukte i en kort periode min Yamaha RX-3067 som pre i stereo og jeg må si at oppgraderingen til P5 var markant. Så du har mye å glede deg til. :)
    Høres veldig bra ut! ;) Har slitt litt med skrikende diskant med Yamahaen. Men da er det som oftest på ganske heavy musikk og volumet rimelig høyt. Men om det er rommet eller Yamahaen skal godt vites.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Noen her inne som bruker Parasound P5 på Klipsch? Skal bytte ut min Yamaha receiver til fordel for denne og er rimelig spent. Noen som har erfaringer?

    Jeg bruker P5 på rf-63. Fungerer bra, men vurderer oppgradering av effektforsterker. Kunne tenkt meg å testet ut A21.
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)

    Nå kjører jeg en QSC forsterker på 2x300W. Den har mye power, men føler at jeg har litt å hente på å bytte den ut. Den passet veldig bra på RF82, men RF63 er nok litt mer krevende.

    16000 for A21 er jo grisebillig. Der har du nok gjort et kupp.
    Fornøyd med den handelen ja. Er vel den beste jeg har gjort hittil. Men hadde vært moro og prøvd med enda større forsterker og. Men da begynner det dessverre og bli alt for dyrt.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)

    Nå kjører jeg en QSC forsterker på 2x300W. Den har mye power, men føler at jeg har litt å hente på å bytte den ut. Den passet veldig bra på RF82, men RF63 er nok litt mer krevende.

    16000 for A21 er jo grisebillig. Der har du nok gjort et kupp.
    Fornøyd med den handelen ja. Er vel den beste jeg har gjort hittil. Men hadde vært moro og prøvd med enda større forsterker og. Men da begynner det dessverre og bli alt for dyrt.
    Fikk du kjøpt den ny for den prisen? Eller var det demo?

    Si fra hvis du skal selge ;).

    Hvis du bor i nærheten kan du alltids få teste min P5 hvis jeg får teste din A21 ;).
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)

    Nå kjører jeg en QSC forsterker på 2x300W. Den har mye power, men føler at jeg har litt å hente på å bytte den ut. Den passet veldig bra på RF82, men RF63 er nok litt mer krevende.

    16000 for A21 er jo grisebillig. Der har du nok gjort et kupp.
    Fornøyd med den handelen ja. Er vel den beste jeg har gjort hittil. Men hadde vært moro og prøvd med enda større forsterker og. Men da begynner det dessverre og bli alt for dyrt.
    Fikk du kjøpt den ny for den prisen? Eller var det demo?

    Si fra hvis du skal selge ;).

    Hvis du bor i nærheten kan du alltids få teste min P5 hvis jeg får teste din A21 ;).
    Det var nok jeg som tok jomfruen på den:cool: Håper den matcher godt med P5 på RF-7`ene. Da blir den nok i racket en god stund til. Hehe, bor i Hordaland :)
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Fornøyd med den handelen ja. Er vel den beste jeg har gjort hittil. Men hadde vært moro og prøvd med enda større forsterker og. Men da begynner det dessverre og bli alt for dyrt.
    Fikk du kjøpt den ny for den prisen? Eller var det demo?

    Si fra hvis du skal selge ;).

    Hvis du bor i nærheten kan du alltids få teste min P5 hvis jeg får teste din A21 ;).
    Det var nok jeg som tok jomfruen på den:cool: Håper den matcher godt med P5 på RF-7`ene. Da blir den nok i racket en god stund til. Hehe, bor i Hordaland :)
    Jeg bor i Akershus, så litt langt å reise for å teste ut forsterker ;).

    Den matcher nok veldig bra med P5. Hørt mange andre som skryter av den komboen. Så lenge A21 har nok power til å drive RF-7'ene dine skikkelig skal nok dette gå veldig bra.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Noen her inne som bruker Parasound P5 på Klipsch? Skal bytte ut min Yamaha receiver til fordel for denne og er rimelig spent. Noen som har erfaringer?

    Jeg bruker P5 på rf-63. Fungerer bra, men vurderer oppgradering av effektforsterker. Kunne tenkt meg å testet ut A21.
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)

    Nå kjører jeg en QSC forsterker på 2x300W. Den har mye power, men føler at jeg har litt å hente på å bytte den ut. Den passet veldig bra på RF82, men RF63 er nok litt mer krevende.

    16000 for A21 er jo grisebillig. Der har du nok gjort et kupp.
    Hvilken modell QSC forsterkeren som nevnes her?
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Hvilken effektforsterker er det du har på dem? Var heldig og fikk kjøpt A21 hos oslo hificenter for en stund tilbake for 16000,- Heftig forsterker :)

    Nå kjører jeg en QSC forsterker på 2x300W. Den har mye power, men føler at jeg har litt å hente på å bytte den ut. Den passet veldig bra på RF82, men RF63 er nok litt mer krevende.

    16000 for A21 er jo grisebillig. Der har du nok gjort et kupp.
    Hvilken modell QSC forsterkeren som nevnes her?
    GX3
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Syns det ser ut som det er hakk i selve Klipsch-logoen på det første bildet der?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.213
    Antall liker
    2.476
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Vet at La Scala II er definert som 8 ohms høyttaler, men er det noen som har sett målinger på hvordan impedansekurven oppfører seg i hele dens frekvensspekter?
    Evt. link til måling er velkomment.

    Har ikke noen link, men bassen er av type K34E dvs et 4 ohms basselement. Mens mellomtonen er K55, dvs en 16 ohms driver med en forankoblet autoformer. Den virker slik at for hver gang du senker følsomheten med 3db, så blir impedansen doblet. Så impedansen i mellomtonen er forholdsvis høy. Diskanten er en 8 ohms enhet uten noe demping. Dette gjelder for La scala ii.


    Her har du en link som omtaler mange av delefilterne til div. Klipsch: https://community.klipsch.com/index.php?/topic/113804-klipsch-crossovers/page-1

    Cbarth
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Landet plutselig et par Klipsch Synergy B3 i fanget mitt idag for en slikk og ingenting(gratis). De er strøkne og har stått stuet vekk i eskene i en kjeller(heldigvis fuktfritt/tørt) i bortimot 4 år. Ut i fra det jeg har lest i denne tråden kan det være et skikkelog varp. Bare tørke litt støv av de og gi litt glans tilbake i fineeren så blir det spennende å teste disse opp mot f. eks Tannoy V1i som jeg har fra før. Antar at de må spilles inn på nytt nå siden de har stått så lenge.

    Disse har jeg hatt i hus i maaange år, gjennom massevis av høyttalerbytter, også Klipsch..
    Og det er vel de eneste høyttalerne som absolutt aldri skuffer meg, uansett.
    De tar alt, utrolig morsomme og spiller griisehøyt om du må.. :cool:
    I tillegg passer de til alle forsterkere/cdspiller/kabler osv jeg noen gang har testet dem på, og det er ikke få!!
    Ta vare på dem!! Kjempeartige å ha når du bytter ut hovedhøyttalere og sånn. :D
    Har disse jeg også, fem stykker for å være nøyaktig. Har ett par stående hjemme hos dama, koblet opp til en integrert Technics forsterker, og må si jeg nesten fikk litt sjokk når jeg skrudde opp bassen litt. For en steintøff betongbass disse små tassene sparker ut når forholdene ligger til rette. Kommer til å beholde disse, får uansett ikke noe igjen for å selge dem. :)
    Da har jeg testet disse ca en ukes tid...eller 5 dager blir det vel, og jeg er mektig imponert. Den bassen som kommer fra disse hadde jeg ikke ventet fra en stativhøyttaler i denne størrelsen og prisklassen. Må nevne det at jeg har også hatt RB-81 MKII, og jeg foretrekker faktisk disse B3'ene på alle fronter. Riktignok ikke helt sammenlignbart ettersom de ikke har spilt på samme forsterker...

    Jeg har også RF-52 II, og disse er nok fremdeles noen hakk foran etter min mening, enda litt mer og dypere bass, men også et bedre lydbilde. Mellomtone og diskant er også helt klart noen hakk bedre.

    Men disse høyttalerne (B3) Skal jeg ta godt vare på. De kostet 2990,- veiledende, men ble solgt grisebillig for 1495,- for paret helt på slutten har jeg funnet ut. Hvordan noen kunne gi fra seg disse helt gratis til meg er utenfor min begripelse.....men skal vel ikke klage.

    Uansett de som greier å få tak på et par av disse bør ikke nøle med å skaffe seg et par "reserve"høyttalere;-)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Er ganske lenge siden jeg kjøpte mine, så jeg betalte fullpris. Men fikk fem stk. for 7500,- og syns fortsatt det var mye for penga. :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Noen her som har lyttet til Klipsch Stadium ?
    Ja, jeg eier en slik, og den er bare helt ekstremt fantastisk. Hadde et godt anlegg med full Musical Innovation forsterker-sett og RF-63, og gikk over til Stadium på grunn av liten tid til lytting grunnet andre hobbyer og snart to barn, men gud bedre så overrasket jeg ble.
    Det eneste jeg savner er bredden på lydbildet, ellers er det andre helt kanon. For et trøkk og dynamikk og oppløsthet. :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Å jasså, har man ikke gått og lagt seg ennå? Sånn er det for oss Klipsch eiere, vi må jo bare høre en plate til... :cool:
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Å jasså, har man ikke gått og lagt seg ennå? Sånn er det for oss Klipsch eiere, vi må jo bare høre en plate til... :cool:
    Her står musikken på Stadium på bestandig. Klarer ikke slå av, som du nevner her. Klipsch er rett og slett så bra at man plutselig har inntatt uante mengder med øl også...
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Å jasså, har man ikke gått og lagt seg ennå? Sånn er det for oss Klipsch eiere, vi må jo bare høre en plate til... :cool:
    Her står musikken på Stadium på bestandig. Klarer ikke slå av, som du nevner her. Klipsch er rett og slett så bra at man plutselig har inntatt uante mengder med øl også...
    Jepp jepp, kald øl+Klipsch er aldri feil. Er langt inne i andre sixpack'en med halvlitere, og det snurres plater over en lav sko. Skål! :cool:
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Å jasså, har man ikke gått og lagt seg ennå? Sånn er det for oss Klipsch eiere, vi må jo bare høre en plate til... :cool:
    Her står musikken på Stadium på bestandig. Klarer ikke slå av, som du nevner her. Klipsch er rett og slett så bra at man plutselig har inntatt uante mengder med øl også...
    Jepp jepp, kald øl+Klipsch er aldri feil. Er langt inne i andre sixpack'en med halvlitere, og det snurres plater over en lav sko. Skål! :cool:
    Konge! God oppskrift på en god lørdag, eller søndag som det nå er i skrivende stund. Skål, ja! :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Å jasså, har man ikke gått og lagt seg ennå? Sånn er det for oss Klipsch eiere, vi må jo bare høre en plate til... :cool:
    Her står musikken på Stadium på bestandig. Klarer ikke slå av, som du nevner her. Klipsch er rett og slett så bra at man plutselig har inntatt uante mengder med øl også...
    Jepp jepp, kald øl+Klipsch er aldri feil. Er langt inne i andre sixpack'en med halvlitere, og det snurres plater over en lav sko. Skål! :cool:
    Konge! God oppskrift på en god lørdag, eller søndag som det nå er i skrivende stund. Skål, ja! :)
    Er singel, så jeg er jo som regel ute og "flyr" i helgene, men nå bestemte jeg meg for å ta en hjemmekveld. Helt klart kos det, bare meg, Heresy III, øl og vinyl!

    En oppskrift på suksess! :cool:
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen her som har lyttet til Klipsch Stadium ?
    Ja, jeg eier en slik, og den er bare helt ekstremt fantastisk. Hadde et godt anlegg med full Musical Innovation forsterker-sett og RF-63, og gikk over til Stadium på grunn av liten tid til lytting grunnet andre hobbyer og snart to barn, men gud bedre så overrasket jeg ble.
    Det eneste jeg savner er bredden på lydbildet, ellers er det andre helt kanon. For et trøkk og dynamikk og oppløsthet. :)
    Så den, utenom all øldrikkingen, leverer dynamikk og morro i bøtter og spann altså ? Du vil si det er et fullverdig anlegg med nok omph til å h det gøy, både på musikk og film ? Typisk Klipsch punch og dynamikk ? Er lyden ganske så ekstrem / svær i forholdt til størrelsen som man leser om i tester ? Føler du at den er verd prisen ?

    Har eid 5-6 par Klipsch reference, så kjenner litt til Klipsch soundet. Men ønsker nok et litt mer presist bass/mellomtone bildet enn det reference serien gir, det er desverre ganske så dårlig i mine ører. Har også kjennskap til aktive høyttalere fra før å vet hvor godt slikt kan låte !!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Noen her som har lyttet til Klipsch Stadium ?
    Ja, jeg eier en slik, og den er bare helt ekstremt fantastisk. Hadde et godt anlegg med full Musical Innovation forsterker-sett og RF-63, og gikk over til Stadium på grunn av liten tid til lytting grunnet andre hobbyer og snart to barn, men gud bedre så overrasket jeg ble.
    Det eneste jeg savner er bredden på lydbildet, ellers er det andre helt kanon. For et trøkk og dynamikk og oppløsthet. :)
    Så den, utenom all øldrikkingen, leverer dynamikk og morro i bøtter og spann altså ? Du vil si det er et fullverdig anlegg med nok omph til å h det gøy, både på musikk og film ? Typisk Klipsch punch og dynamikk ? Er lyden ganske så ekstrem / svær i forholdt til størrelsen som man leser om i tester ? Føler du at den er verd prisen ?

    Har eid 5-6 par Klipsch reference, så kjenner litt til Klipsch soundet. Men ønsker nok et litt mer presist bass/mellomtone bildet enn det reference serien gir, det er desverre ganske så dårlig i mine ører. Har også kjennskap til aktive høyttalere fra før å vet hvor godt slikt kan låte !!
    Alt til sin pris og hva man ønsker selvsagt.
    Det anlegget jeg hadde var ganske så mye bedre, det må bare sies, men det sier seg selv når prisen på alt sammen nytt var ca. 130.000. Da kan man bare ikke forvente det samme til et blåtann\airplay-anlegg til 18.000. Når man snakker om lyd pr. krone er Stadium bedre. Dynamisk og bassmessig kan det kunkurrere med RB-81 med godt forsterkersett. Oppløsningen synes jeg er god, og mellomtonen har litt antydning til farging, men det kan man endre med appen til Klipsch i app-store.

    Det er ikke et fullverdig anlegg om du legger stor vekt på bredde i lydbildet og er vant med dette fra tidligere, men overrasket hvor god spredning det faktisk var i dette relativt kompakte systemet.
    Verdt pengene? Ja det skal jeg love deg jeg mener det er. Stadium gruser KMC3 og er også bedre en Geneva XXL.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har tanker om den transcendent audio otl forsterkeren som ligger på torget til å drive toppen på klipsch rf-63?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    gikk over til Stadium på grunn av liten tid til lytting grunnet andre hobbyer og snart to barn, men gud bedre så overrasket jeg ble.

    Her står musikken på Stadium på bestandig. Klarer ikke slå av, som du nevner her.
    Er du helt sikker? ???
    Det er to sitater her, så jeg svarer på begge.
    -Ja, jeg er sikker på at det var en god idè å selge anlegget mitt nå i disse tider. Får se om jeg kommer tilbake til galskapen.

    -Nei, selvsagt står ikke musikken på dag og natt, men veldig ofte. Da var jeg klar nok. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.803
    Antall liker
    11.519
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har tanker om den transcendent audio otl forsterkeren som ligger på torget til å drive toppen på klipsch rf-63?
    OTL til RF 63 er oppskrift på kollaps. OTL-forsterkere er totalt avhengige av jevnt høy impedans. Av samtlige forsterkere jeg har prøvt på RF 63, har jeg aldri hørt noe i nærheten av noe så fullstendig håpløst som OTL, er jeg redd.

    EDIT: Ser at du spør spesifikt om å drive kun toppen. Jo, det er nok en klart mer spennende idé. Men prøv før du handler!

    OTL på høyimpedant last, derimot....! Pur magi, lite annet å si om den saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn