geirf2
Hi-Fi entusiast
Mja, pundet skulle ha vært på nivå med dollaren.
Ja, mulig du har rett. Problemet er at det ene hjørnet har et stort vindu helt inntil veggen, som i så fall blir delvis blokkert av klipschornet... Så estetisk er det ikke optimatl. På den annen side må man vel lide litt for skjønnheten, og for lydkvaliteten.Heritage er vel kanskje ikke det siste ordet i stereoperspektiv, men det er ikke deres Forte (Ha ha! Tok du'n?) Ellers tenker jeg Klipschorn helt inn i hjørnene når jeg leser kravspec-en din. Da er det lett å mekke seg aktiv deling også.
Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én?Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
Har Khorn selv, og de trenger tight-fit til hjørnene for å spille slik de skal. Har du vindu inntil hjørnet bør du lage "klipsch false corner"Ja, mulig du har rett. Problemet er at det ene hjørnet har et stort vindu helt inntil veggen, som i så fall blir delvis blokkert av klipschornet... Så estetisk er det ikke optimatl. På den annen side må man vel lide litt for skjønnheten, og for lydkvaliteten.Heritage er vel kanskje ikke det siste ordet i stereoperspektiv, men det er ikke deres Forte (Ha ha! Tok du'n?) Ellers tenker jeg Klipschorn helt inn i hjørnene når jeg leser kravspec-en din. Da er det lett å mekke seg aktiv deling også.
Tror ikke jeg skal gjenta hele AUDIO historien og læren om LYD....Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én?Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
Kjøp den ene, og hvis du ikke får tak i en til så kan jeg du få bytte til deg en Heresy av meg hvis jeg får en Cornwall av deg.Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én?Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
Er noen som liker flere kanaler også, og da er Heresy en fin, kompakt, og lettplassert senterhøyttaler det er vanskelig å slå.Tror ikke jeg skal gjenta hele AUDIO historien og læren om LYD....Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én?Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
Men jeg har hørt rykter om at stereo er kommet for og bli
Hehe... Mente om det ofte blir lagt ut enkelthøyttalere, så jeg til slutt kan få to!Tror ikke jeg skal gjenta hele AUDIO historien og læren om LYD....Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én?Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
Men jeg har hørt rykter om at stereo er kommet for og bli
B3 og røramp på kjøkkenet. Høres bra ut. Sleng ut et bilde da Wenger.Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.
Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.
I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
B3 og røramp på kjøkkenet. Høres bra ut. Sleng ut et bilde da Wenger.[/QUOTE]Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.
Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.
er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.
Tusen takk for et utfyllende svarRF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.
Mvh
Håkon Rognlien
Er ikke det en god nok grunn? Jeg ville kjøpt et par (med etterfølgende serienummer?) for å være sikker på at de var identiske i komponenter og spilletid.Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én?Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
RF-52 II er ihvertfall skremmende morsomme til prisen. Jeg prøvde elektronikk til rundt 50k på mine, og INGEN kunne tippa i en blindtest at jeg betalte 2000 kroner for de høyttalerene.RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.
Mvh
Håkon Rognlien
RF52mkll er fantastiske og tiden der man ser på element størrelse er vel forbiRF-52 er en fantastisk høyttaler, mye mye mer liv og fylde enn man skulle tro fra to 5.25". Har selv et par i stua på TV-en og tenker aldri på at det mangler noe der.
Han som kjøpte dine er også veldig fornøyd, Valfy. Jeg anbefalte dem til ham siden han var ute etter noen rimelige brukte til sitt første "skikkelige" anlegg.RF-52 II er ihvertfall skremmende morsomme til prisen. Jeg prøvde elektronikk til rundt 50k på mine, og INGEN kunne tippa i en blindtest at jeg betalte 2000 kroner for de høyttalerene.RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.
Mvh
Håkon Rognlien
Hoffman's iron law gjelder enda.RF52mkll er fantastiske og tiden der man ser på element størrelse er vel forbiRF-52 er en fantastisk høyttaler, mye mye mer liv og fylde enn man skulle tro fra to 5.25". Har selv et par i stua på TV-en og tenker aldri på at det mangler noe der.
Jeg har faktisk "bare" mk1 =)RF52mkll er fantastiske og tiden der man ser på element størrelse er vel forbiRF-52 er en fantastisk høyttaler, mye mye mer liv og fylde enn man skulle tro fra to 5.25". Har selv et par i stua på TV-en og tenker aldri på at det mangler noe der.
lRF-52 på kjøkkenet. Fiffig Wenger. Et bilde takk.
Hehe... Jeg er min egen "interiørarkitekt" så da kan de være så store som jeg ønsker de skal være, både i stue og på kjøkkenSjelden å se såpass store talere på et kjøkken. Hvorfor ikke. Når du blir lei kan du bare slenge deg nedpå sofaen å purke. Hvor blei det av B3?
Hvis det kribler, er det vel bare å prøve. Du får sikkert solgt dem igjen hvis de ikke faller i smak. Har bare hørt LS II en gang, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg egentlig syns om dem. Tror de kunne vært rimelig sjef i et oppsett med et par hornsuber i tillegg som klarte å holde følge med eksplosiviteten og dynamikken.LA SCALA! Jeg ser to par til overkommelige priser der ute. Digger designet og har hørt dem kun en gang. Minnes de er veldig tørre og "snaue" i bassen? Ikke stort mer enn et par habile stativhøyttalere? Men sikkert mye raskere og dynamiske da. Noen som kan fylle på litt med erfaringer/opplevelser? Har et nesten kvadratisk rom på ca 18kvm med 290cm takhøyde. Sitter inntil bakvegg, avstand til frontvegg kan justeres mye. Kan det funke eller blir det mye paracet?