Noen som har en eller to gode tips for en forsterker til Palladium P38f? Ser i utgangspunkt etter integrert... Tenker på en Bladeilus Thor, f.eks. eller noe lignende.
Takk for innspill.
Takk for innspill.
|
P38F er relativt tungdrevene, Thor høres fornuftig ut.Noen som har en eller to gode tips for en forsterker til Palladium P38f? Ser i utgangspunkt etter integrert... Tenker på en Bladeilus Thor, f.eks. eller noe lignende.
Takk for innspill.
HeiNoen som har en eller to gode tips for en forsterker til Palladium P38f? Ser i utgangspunkt etter integrert... Tenker på en Bladeilus Thor, f.eks. eller noe lignende.
Takk for innspill.
Det ligger en Bryston B135 på finn.no........mulig det kan være noe?Noen som har en eller to gode tips for en forsterker til Palladium P38f? Ser i utgangspunkt etter integrert... Tenker på en Bladeilus Thor, f.eks. eller noe lignende.
Takk for innspill.
Sorry liten bump her; Sonic, er Manley (som jeg sikler på) stille på effektive K.?HeiNoen som har en eller to gode tips for en forsterker til Palladium P38f? Ser i utgangspunkt etter integrert... Tenker på en Bladeilus Thor, f.eks. eller noe lignende.
Takk for innspill.
Driver de med en rørforsterker.
Manley Mahi 40w UL og 20w Triode.
Funker som ei kule
Sonicfrontiers
Jeg har Palladium P38F selv og det går utmerketSorry liten bump her; Sonic, er Manley (som jeg sikler på) stille på effektive K.?HeiNoen som har en eller to gode tips for en forsterker til Palladium P38f? Ser i utgangspunkt etter integrert... Tenker på en Bladeilus Thor, f.eks. eller noe lignende.
Takk for innspill.
Driver de med en rørforsterker.
Manley Mahi 40w UL og 20w Triode.
Funker som ei kule
Sonicfrontiers
Superkul forsterkerHar en Musical Fidelity kw-750 men tok feil strømforsyninga er ikke 24kg den er bare 20. Forsterkerdelen er 45kg så ca 65kg tilsammen. Men får aldri spilt høyt så trengte sikkert ikke den forsterkeren egentlig, men artig å vite at man har nok kraftressurser HVIS man får sjansen å spille opp med Palladiumene
Men noen her som har handlet Lascala al5? Fikk veldig lyst å teste noe slikt en dag, når de kommer på brukten til rett pris. Men sikkert noen her som har handlet dem å testet allerede? Synspunkter?
Gato vil klare det bra så lenge RF7mkll ikke dipper under 3ohmNoen her inne som har forsøkt med RF7 mk2 å klasse D forsterker. Har en Gato DIA250s som yter 2x250 watt i 8 Ohm. Driver i dag høyttalere fra Marten, men da musikk interessen har dabbet av tenker jeg på å vinkle over på filmlyd.
Da må jeg først sjekke ut hvor lavt de dupper i OhmGato vil klare det bra så lenge RF7mkll ikke dipper under 3ohmNoen her inne som har forsøkt med RF7 mk2 å klasse D forsterker. Har en Gato DIA250s som yter 2x250 watt i 8 Ohm. Driver i dag høyttalere fra Marten, men da musikk interessen har dabbet av tenker jeg på å vinkle over på filmlyd.
Superkul forsterkerHar en Musical Fidelity kw-750 men tok feil strømforsyninga er ikke 24kg den er bare 20. Forsterkerdelen er 45kg så ca 65kg tilsammen. Men får aldri spilt høyt så trengte sikkert ikke den forsterkeren egentlig, men artig å vite at man har nok kraftressurser HVIS man får sjansen å spille opp med Palladiumene
Men noen her som har handlet Lascala al5? Fikk veldig lyst å teste noe slikt en dag, når de kommer på brukten til rett pris. Men sikkert noen her som har handlet dem å testet allerede? Synspunkter?
Dette er virkelig "tung" hifi, en forsterker blir aldri for stor .... 1100 watt i 4 ohm![]()
mulig jeg tar feil men dette er specs på MKIII og ikke MKII?
Hvilke høyttalere har du?Superkul forsterkerHar en Musical Fidelity kw-750 men tok feil strømforsyninga er ikke 24kg den er bare 20. Forsterkerdelen er 45kg så ca 65kg tilsammen. Men får aldri spilt høyt så trengte sikkert ikke den forsterkeren egentlig, men artig å vite at man har nok kraftressurser HVIS man får sjansen å spille opp med Palladiumene
Dette er virkelig "tung" hifi, en forsterker blir aldri for stor .... 1100 watt i 4 ohm![]()
Ja det kjentes på ryggen da jeg bar den opp at det er "tung hifi" hehe. Men er fornøyd med lyden, bare syns jeg ikke får brukt resursene siden jeg bor i blokk å aldri får muligheten til å spille mer enn 1/6 dels volum![]()
Hvilke høyttalere har du?Superkul forsterkerHar en Musical Fidelity kw-750 men tok feil strømforsyninga er ikke 24kg den er bare 20. Forsterkerdelen er 45kg så ca 65kg tilsammen. Men får aldri spilt høyt så trengte sikkert ikke den forsterkeren egentlig, men artig å vite at man har nok kraftressurser HVIS man får sjansen å spille opp med Palladiumene
Ja det kjentes på ryggen da jeg bar den opp at det er "tung hifi" hehe. Men er fornøyd med lyden, bare syns jeg ikke får brukt resursene siden jeg bor i blokk å aldri får muligheten til å spille mer enn 1/6 dels volum![]()
Har du prøvd med forskjellige forsterkere?
Det er en del Lascala til salgs, også et par i Sverige her
Men det er vel edre modeller, og ikke al5?
https://www.hifishark.com/search?q=Lascala
Et par al5 i Tyskland, men prisen blir vel drøy her
https://www.ebay.com/itm/273824047766
Hvis du ikke greier å stoppe å spille musikk, så er du virkelig på sporet, det er jo dette vi vil ... Kan det være at Krell'en har lurt deg litt her.... det er kjent at kondensatorene i strømforsyningen ryker og må byttes... enorm før/etter forskjell, jeg innbiller meg at Krell KAV400xi vil spille knallbra med alle Klipsch. Men ja, KW750 er jo et annet dyrHvilke høyttalere har du?Ja det kjentes på ryggen da jeg bar den opp at det er "tung hifi" hehe. Men er fornøyd med lyden, bare syns jeg ikke får brukt resursene siden jeg bor i blokk å aldri får muligheten til å spille mer enn 1/6 dels volum![]()
Ja prisen er drøy, tenkte vente til de blir solgt for halvparten hehe. Vil prøve al5 ikke de eldre
Har Palladium 37f nå men har prøvd ett utall forsterkere og utall høyttalere. Men på Palladiumene har jeg kun testet min kjære Sunfire TGR-3 og nå etter jeg kjøpte Musical Fidelity kw-750 så bruker jeg selvsagt denne. Men må si at Sunfiren overrasker utrolig positivt både på Palladium og tidligere da jeg hadde RP-260f, spiller veldig åpent å detaljert, samt bra dynamikk å en egen evne til å spille "rolig" på en engasjerende måte. Merket faktisk ikke veldig mye forskjell fra Sunfiren til MF kw-750 i lydkvalitet. Prøvde for morroskyld å koble til gamle forsterkeren igjen for å høre, DA hørte jeg hvor bra både Sunfire og MF er i forhold. Samt en Krell kav 400xi som også spiller veldig bra, men den var ikke i nærheten av Sunfire eller MF. Så jeg er fornøyd med forsterkeriet jeg har pr dags dato
Ble også en enorm positiv forskjell da jeg byttet ut min gamle Vincent cd s6 med MCintosh mcd550. Til tross for at den spiller MYE MER detaljer så er det ikke der fokuset er lenger. Nå tør jeg ikke sette på musikk etter kl 10 på kvelden for har skjedd flere ganger at jeg bare skal spille EN eller TO låter også sitter jeg der 2 timer etterpå å hører musikk enda. Skumle greier hehe![]()
Hehe... Om du hører musikk 1-2 timer etter de en el to låtene, så må du enten skru ned eller gjøre noe med klangtid i rommet....Hvilke høyttalere har du?Ja det kjentes på ryggen da jeg bar den opp at det er "tung hifi" hehe. Men er fornøyd med lyden, bare syns jeg ikke får brukt resursene siden jeg bor i blokk å aldri får muligheten til å spille mer enn 1/6 dels volum![]()
Ja prisen er drøy, tenkte vente til de blir solgt for halvparten hehe. Vil prøve al5 ikke de eldre
Har Palladium 37f nå men har prøvd ett utall forsterkere og utall høyttalere. Men på Palladiumene har jeg kun testet min kjære Sunfire TGR-3 og nå etter jeg kjøpte Musical Fidelity kw-750 så bruker jeg selvsagt denne. Men må si at Sunfiren overrasker utrolig positivt både på Palladium og tidligere da jeg hadde RP-260f, spiller veldig åpent å detaljert, samt bra dynamikk å en egen evne til å spille "rolig" på en engasjerende måte. Merket faktisk ikke veldig mye forskjell fra Sunfiren til MF kw-750 i lydkvalitet. Prøvde for morroskyld å koble til gamle forsterkeren igjen for å høre, DA hørte jeg hvor bra både Sunfire og MF er i forhold. Prøvde også en Krell kav 400xi som også spiller veldig bra, men den var ikke i nærheten av Sunfire eller MF. Så jeg er fornøyd med forsterkeriet jeg har pr dags dato
Ble også en enorm positiv forskjell da jeg byttet ut min gamle Vincent cd s6 med MCintosh mcd550. Til tross for at den spiller MYE MER detaljer så er det ikke der fokuset er lenger. Nå tør jeg ikke sette på musikk etter kl 10 på kvelden for har skjedd flere ganger at jeg bare skal spille EN eller TO låter også sitter jeg der 2 timer etterpå å hører musikk enda. Skumle greier hehe![]()
Hvis du ikke greier å stoppe å spille musikk, så er du virkelig på sporet, det er jo dette vi vil ... Kan det være at Krell'en har lurt deg litt her.... det er kjent at kondensatorene i strømforsyningen ryker og må byttes... enorm før/etter forskjell, jeg innbiller meg at Krell KAV400xi vil spille knallbra med alle Klipsch. Men ja, KW750 er jo et annet dyrHvilke høyttalere har du?Ja det kjentes på ryggen da jeg bar den opp at det er "tung hifi" hehe. Men er fornøyd med lyden, bare syns jeg ikke får brukt resursene siden jeg bor i blokk å aldri får muligheten til å spille mer enn 1/6 dels volum![]()
Har Palladium 37f nå men har prøvd ett utall forsterkere og utall høyttalere. Men på Palladiumene har jeg kun testet min kjære Sunfire TGR-3 og nå etter jeg kjøpte Musical Fidelity kw-750 så bruker jeg selvsagt denne. Men må si at Sunfiren overrasker utrolig positivt både på Palladium og tidligere da jeg hadde RP-260f, spiller veldig åpent å detaljert, samt bra dynamikk å en egen evne til å spille "rolig" på en engasjerende måte. Merket faktisk ikke veldig mye forskjell fra Sunfiren til MF kw-750 i lydkvalitet. Prøvde for morroskyld å koble til gamle forsterkeren igjen for å høre, DA hørte jeg hvor bra både Sunfire og MF er i forhold. Samt en Krell kav 400xi som også spiller veldig bra, men den var ikke i nærheten av Sunfire eller MF. Så jeg er fornøyd med forsterkeriet jeg har pr dags dato
![]()
Tabbe, du gikk glipp av nor derHvis du ikke greier å stoppe å spille musikk, så er du virkelig på sporet, det er jo dette vi vil ... Kan det være at Krell'en har lurt deg litt her.... det er kjent at kondensatorene i strømforsyningen ryker og må byttes... enorm før/etter forskjell, jeg innbiller meg at Krell KAV400xi vil spille knallbra med alle Klipsch. Men ja, KW750 er jo et annet dyrJa prisen er drøy, tenkte vente til de blir solgt for halvparten hehe. Vil prøve al5 ikke de eldre
![]()
Faktisk når du sier det så hadde jeg Krell kav 400xi inne på rep der dem byttet blandt annet noen kondensatorer. Hørte aldri på den etterpå da jeg allerede hadde kjøpt Sunfiren som ga meg utrolig lyd så den lå bare innpakket i esken fra service til den ble solgt. Hmm, skulle kanskje pakket den ut å hørt på den. Men ikke misforstå, den spilte veldig bra altså. Bare at Sunfire og nå KW750 spiller enda bedre.
Ja Peter jeg har ingen planer om å selge noe eller bytte for tiden, er storfornøyd. Måtte event være noen kabler eller noe slikt. Også ett problem jeg har med litt støy fra pc til Mcintosh mcd 550. Var ikke der med Primare dac30, men fikk det med mcd550. Har kjøpt aktiv usb kabel uten at det ble noe bedre. Skal kjøpe bedre kvalitet på den halvmeteren fra aktivkabelen og inn i mcd 550 nå også skal jeg kjøpe jitterbug fra pc å se om jeg får bukt med problemet. Håper det for det er eneste lille irritasjonsmomentet nå, ellers er resten nydelig![]()
Ha ei fin helg alle Klipschvenner![]()
Bestilte akkurat et par Klipsch RP 280 F hos Komplett 7990 5000 billigere enn i går .Kjempekjøp.
Det er jo sinnykt bra ja, når de er NOK 79905000 billigere enn igårBestilte akkurat et par Klipsch RP 280 F hos Komplett 7990 5000 billigere enn i går .Kjempekjøp.
'Kommafeil haraldo men det forsto du velDet er jo sinnykt bra ja, når de er NOK 79905000 billigere enn igårBestilte akkurat et par Klipsch RP 280 F hos Komplett 7990 5000 billigere enn i går .Kjempekjøp.![]()