Nei, det er ikke "Klipsch" lenger, og jeg er ganske sikker på at det er samme kassen som Jamo, se bildesammenligning som jeg la ut."The unique Dhorm tweeter combines the benefits of a horn and dome design for a smooth high-frequency response, wide dynamic range, and low distortion".
Har du trua?
Har hatt noen runder med atypiske Klipsch-varianter opp gjennom årene, og de har oppført seg temmelig bøs de, også.Nei, det er ikke "Klipsch" lenger, og jeg er ganske sikker på at det er samme kassen som Jamo, se bildesammenligning som jeg la ut.
Ja, nå er det nå mangel av horn jeg er skeptisk til, men jeg har tatt feil før så kanskje denne er ørevennligHar hatt noen runder med atypiske Klipsch-varianter opp gjennom årene, og de har oppført seg temmelig bøs de, også.
Men selvsagt blir det mer og mer Klipsch dess nærmere Heritage man kommer...
Dette får du ordnetEn gledens dag.
Har endelig fått kloa i et sett Cornwall III.
Men, det er et stort MEN.
Den ene har, i mine øyne, en litt stygg skade i ene hjørnet.
Jeg får prøve og leve med det.
Men hvis hoen har, eller vet om noen som har, et kabinett så er det bare å ta kontakt
Skal nok bli bra detteDette får du ordnet
Det går nok fintSkal nok bli bra dette
Håper bare ikke de blir for store for det lille rommet.
Forte III spilte helt fenomenalt.
Godt observert, lite rom.Gratulerer med Cornwall-høyttalere! Håper bare de ikke blir altfor «basstunge« i det som i alle fall ut fra bildet virker som et relativt lite rom
Godt å høreGodt observert, lite rom.
Men det fungerer overaskende bra så langt.
Ikke hørt den, men tror nok det skal gå veldig bra med den på CIII.Ayon Spirit første versjon.
Fungerer det?
Ohhh, jeg har også et lite rom med skråtak, hva er avstanden mellom høyttalerene?Da var Cornwall endelig på plass.
Nå må jeg bare ha meg en ok effektforsterker.
Det vil jeg tro ja, min Quad med KT66 og 25w klasse A funker veldig fint hos meg, jeg har betydelig større romAyon Spirit første versjon.
Fungerer det?
CW3 er ikke "fussy", funker i små romGratulerer med Cornwall-høyttalere! Håper bare de ikke blir altfor «basstunge« i det som i alle fall ut fra bildet virker som et relativt lite rom
Jeg har god erfaring med Cornwall 3 selv, og kan si at de i alle fall ikke funker like bra i absolutt alle små rom. Hos meg ble de veldig boomy og direkte irriterende å høre på. Prøvde å plassere dem på mange forskjellige måter, men ble aldri helt kvitt problemet. Når de kom i et større rom derimot, ja da falt det meste på plass. Morsomme og engasjerende høyttalereCW3 er ikke "fussy", funker i små rom
Gikk for den Spiriten.Det vil jeg tro ja, min Quad med KT66 og 25w klasse A funker veldig fint hos meg, jeg har betydelig større rom
Av nysgjerrighet, hva var det som var forskjellen på de to, jeg har også et lite rom?Må nok bare innrømme at Forte spilte bedre hos meg. Rommet er nok litt lite til Cornwall.
Prøver meg med en bytteannonse på finn
De nyere Hegel-forsterkerne kan fungere, men prøv først om det er noe for deg. Har aldri hørt Xindak'en, men sett flere hevde at det fungerer fint. Ellers er det generelt sånn at forsterkere med MOS-FET utganger ofte fungerer fint, Luxman, Accuphase, Yamaha m.fl., ellers fungerer også de fleste Marantz veldig bra på RF-82.Hei Klipsch venner! Har et spørsmål til dere som kjenner RF-82. Hvordan vil disse låte sammen med Hegel H160? Hva med Xindak XA6200? Jeg ar hørt Klipsch RF-82 for 20 år siden og mener å huske den var litt i fleisen. Men hvis den parres med riktig forsterker blir den litt snillere. Har en i familien som vil ha litt musikk som rører dansefoten til en billig penge. Takker for alle svar.
Det er ikke jeg som har dette valget ;-) Det er en svoger som har lyst på lyd som det er mulig å rocke litt til. Samt han har tenåringer i hus.... Da er det greit med solide saker som tåler litt. Husker at RF-82 svingte det av.... men det var lenge siden det. Han kunne tenke seg et anlegg til 10 - 20 lapper med alt og som det er trøkk i. Og da hadde det vært greit med forsterker med innebygget Dac. Han bruker også Spotify.@otello , jeg ser jo i din signatur at du har LM805IA, den vil jo uansett smadre alle de nevnte forsterkerne mht. å produsere mest mulig gøy med RF-82, så i grunn behøver du ingen annen forsterker.
Men dersom det er om å gjøre å få rockefoten i gang, finnes det en rekke heftige saker der ute, selv har jeg veldig sans for f.eks. Naim SuperNait av den gode, gamle sorten, ellers synes jeg Electrocompaniet også gjør mye moro ut av det. Hegel kan fort bli litt vel påslått, så akkurat den vile jeg vært litt forsiktig med, men som nevnt er det noen som digger det, så prøv først, som nevnt.
Xindak funket bra på RF-63 hvertfall, husker ikke modell betegnelse, men var en rimelig integrert. (6950 kanskje?)Hei Klipsch venner! Har et spørsmål til dere som kjenner RF-82. Hvordan vil disse låte sammen med Hegel H160? Hva med Xindak XA6200? Jeg ar hørt Klipsch RF-82 for 20 år siden og mener å huske den var litt i fleisen. Men hvis den parres med riktig forsterker blir den litt snillere. Har en i familien som vil ha litt musikk som rører dansefoten til en billig penge. Takker for alle svar.
Grunnen til at jeg nevnte Xindak XA6200 er at jeg har den selv, og at her kan du leke med rør for å forandre litt på lydsignatur.Xindak funket bra på RF-63 hvertfall, husker ikke modell betegnelse, men var en rimelig integrert. (6950 kanskje?)
Har jo hørt RF-82 så mange ganger over årene med Parasound og Lector, uten å kunne huske hvordan det låt dessverre.
Hva tenker du til budsjett? Nå går gjerne Rp280 til en tusen lapp+ mer enn Rf82. Uten at jeg selv har hørt rp280 men den skal vist være snillere. Har hatt RF82 mk2 og har god erfaring med mk1 også, vil tro det er mange gode kombinasjoner der ute til en rimelig pengeHei Klipsch venner! Har et spørsmål til dere som kjenner RF-82. Hvordan vil disse låte sammen med Hegel H160? Hva med Xindak XA6200? Jeg ar hørt Klipsch RF-82 for 20 år siden og mener å huske den var litt i fleisen. Men hvis den parres med riktig forsterker blir den litt snillere. Har en i familien som vil ha litt musikk som rører dansefoten til en billig penge. Takker for alle svar.
Ettersom du allerede har en sånn forsterker, tenker jeg det er en no-brainer, kjør på. Vi du ha det beste ut av Xindak'en, sjekk med jbh her på sentralen om han har noen gode NOS-rør til den. De har det med å sette fart på gode utgangstrinnGrunnen til at jeg nevnte Xindak XA6200 er at jeg har den selv, og at her kan du leke med rør for å forandre litt på lydsignatur.
RF-82 er jo kjent for å være ganske fremoverlent og da kan muligens litt rørmagi i pre delen på forsterker gjøre noe med dette.
Dessuten har jeg tester med å dra på ordentlig med volum på hytta slik at Xindak kutter når det blir for høyt. Noe som er bra hvis tenåringer skal leke seg litt.