Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.471
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hatt rp280 3 ganger.. en veldig ok høytaler, spesielt til brukte priser.

Men selv så har jeg altid likt modellen til klipsch med 2x5.25". Altså rp250 eller rf5000.

Aldri savnet bass i dem, der har faktisk altid overrasket i positiv retning, mens de med 2x8" bare har vært mere "ok, sånn låter 2x8".

2x5.25" har altid fått meg til å tenke at det ikke skal være mulig med så små element :)

Rett og slett en bias man får pga øynene.

Synes også den mindre modellen låter totalt sett bedre.. mindre baffel osv. Alt er egentlig positivt.

Wiim

Medlem
    Ble medlem
    23.02.2025
    Antall liker
    4
    Sted
    Akershus
    Hatt rp280 3 ganger.. en veldig ok høytaler, spesielt til brukte priser.

Men selv så har jeg altid likt modellen til klipsch med 2x5.25". Altså rp250 eller rf5000.

Aldri savnet bass i dem, der har faktisk altid overrasket i positiv retning, mens de med 2x8" bare har vært mere "ok, sånn låter 2x8".

2x5.25" har altid fått meg til å tenke at det ikke skal være mulig med så små element :)

Rett og slett en bias man får pga øynene.

Synes også den mindre modellen låter totalt sett bedre.. mindre baffel osv. Alt er egentlig positivt.
    Ja, og man sparer plass. Det er noe med str på 8000/280 serien. Steve Guttenberg var også veldig imponert over 6000 mk2. Hvordan synes du de 5.25 er på lavt volum, vs 8000?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.471
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    De jeg har hatt så har det vært en mer likandes høytaler uansett nivå.

Hadde rf52 som er forgjengeren til Rp250 sammen med en Dared rørforsterker på 2x20w og det var ganske så imponerende.. :)

Wiim

Medlem
    Ble medlem
    23.02.2025
    Antall liker
    4
    Sted
    Akershus
    De jeg har hatt så har det vært en mer likandes høytaler uansett nivå.

Hadde rf52 som er forgjengeren til Rp250 sammen med en Dared rørforsterker på 2x20w og det var ganske så imponerende.. :)
    Ja det ser ut som Klipsch er gode på alle nivåer. Mye nattelytting gjør at jeg må velge noe som virker godt på lavt volum. Det eneste jeg trenger er å bestemme meg for hvilken modell jeg vil ha. Litt synd at svart ask er alt de har å tilby. I hvert fall hvis man sammenligner med Heritage serien. Jeg hører mange har gode erfaringer med rør også, uansett, dette blir spennende :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn