howard_nor
Hi-Fi freak
Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Men da ble det Cornwall på meg også.
Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Takker, ulfgre. Har tenkt på dem en stund nå ja, men da kan jeg endelig ta ned "motivasjonsplakaten" jeg har printa ut av de tekniske spec'sa fra Klipsch' egen hjemmeside og hengt opp over skrivebordet på jobben. Spørsmålet nå er bare hva jeg skal henge opp der i steden, hva det neste prosjektet skal bli.Gratulerer blitzkrieg....finally. Du har sikla på dem lenge. Størrelsen blir du fort vant til. Hadde jeg ikke vært så grisefornøyd med mine høyttalere hadde jeg og kjøpt ett par Cornwall nå.
Bra det er flere som er heldig sånn sett. Grøsser når jeg snakker med folk som sier de ikke kan ha dedikert anlegg hjemme fordi de ikke "får lov" av partneren sin. Deler man et hjem må vel begge få sette sitt preg på det. Om så det betyr at man har høyttalere på størrelse med et par gammeldagse telefonkiosker stående i stua eller andre steder.Størrelsen er ikke store greiene fruen min klager ikke over kjøleskapene i stuen . Lucky me
Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Gratulerer så mye. Du får si ifra når du leter etter subber til filmdelen..... Mulig jeg har noen til deg.Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Gratulerer så mye! Jeg sikler også litt på cw , men når en ser målene i forhold til HIII så må det nok vente . Tvn henger på veggen og orker ikke å måtte flytte på den osv.Jaja...
Ikke for å skryte....
Cornwall, og Heresy har en så naturlig og god lyd som bare er helt hærlig. Selv bruker jeg Heresy som center .Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Takker. Skal du selge sub'ene allerede? Ikke store nok?Gratulerer så mye. Du får si ifra når du leter etter subber til filmdelen..... Mulig jeg har noen til deg.Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Takk for det! De er betydelig større enn Heresy, helt klart. Ikke sååå fryktelig mye dypere, men totalt sett er forskjellen åpenbar. Men en Cornwall på hver side av tv'en kan kanskje funke?Gratulerer så mye! Jeg sikler også litt på cw , men når en ser målene i forhold til HIII så må det nok vente . Tvn henger på veggen og orker ikke å måtte flytte på den osv.Jaja...
Ikke for å skryte....
Setter pris på litt mer sammenligning mot HIII hos deg når det har satt seg litt . Hva bruker du av forsterkeri forresten?
-Stein Ivar
Enig der, Cornwall og Heresy er godsaker.Cornwall, og Heresy har en så naturlig og god lyd som bare er helt hærlig. Selv bruker jeg Heresy som center .Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.Gratulerer. Hørt de på Stereofil. Er mye godlyd i de høytalerne.Jaja...
Ikke for å skryte....
Mitt rom er vanskelig med tanke på "snert" i bassen, såkalt brystkassebass. Målinger er nogenlunde ok. Men dette har jeg sleti med hele tiden med en masse oppsett, selv SVS PC13Ultra hadde problemer med å gi punch i kroppen, og nå 2x Ken Kreisel 12012, som jeg oppfatter som litt veikere enn PC13Ultra på nettopp det.
Bak bruker jeg Klipsch RS62mk2, det skiller seg endel ut, så anbefaler nok heresy bak også om det er mulig for lommeboka .
FEEEET elektronikk ja! Jeg fikk vanvittig med "honk" i mine med Karan KSA400 (amp til 124.000kr!!!). Men Karan spilte strålende og er nok kanskje en av de beste sst ampene jeg har hørt, men ikke på CW altså. Så "honken" kan nok frembringes med feil elektronikk .Takk for det! De er betydelig større enn Heresy, helt klart. Ikke sååå fryktelig mye dypere, men totalt sett er forskjellen åpenbar. Men en Cornwall på hver side av tv'en kan kanskje funke?Gratulerer så mye! Jeg sikler også litt på cw , men når en ser målene i forhold til HIII så må det nok vente . Tvn henger på veggen og orker ikke å måtte flytte på den osv.Jaja...
Ikke for å skryte....
Setter pris på litt mer sammenligning mot HIII hos deg når det har satt seg litt . Hva bruker du av forsterkeri forresten?
-Stein Ivar
Vil nok ta en stund til jeg har full oversikt over forskjellene, det kverner litt sakte her sånn noen ganger. Men to ting jeg tror jeg har merket hittil er at Cornwall er enda bedre på detaljer og har mye fyldigere lyd enn Heresy, mens Heresy på sin side kanskje kan oppleves som enda raskere enn Cornwall. Må ta litt forbehold på det siste punktet siden jeg ikke har fått hørt mer enn noen få plater her enda.
Forsterkeriet mitt på to-kanals består av Krell Kav-250P forforsterker, og Krell Kav-2250 effektforsterker. Kilde er Electrocompaniet EMC-1 UP, og dette låter i mine ører helt uten hornlyd og såkalt honk.
Krell har vel nok av strømreserver etc som Klipsch trenger så det høres spennende ut !^ Ja, jeg liker Krell veldig godt, selv om jeg bare har utstyr fra budsjettserien dems. Det har en tendens til å spille veldig lettflytende og naturlig syns jeg, og sammen med lettdrevne høyttalere som Klipsch blir det mye av det jeg liker. McIntosh kan nok sikkert også være en svært honke-fri og god match tenker jeg. Det var iallfall McIntosh og Luxman forsterkerne jeg hørte på hos Stereofil, ikke noe honkytonky lyd der heller.
Har nok vært sagt av mange andre før meg, men matching er viktig med så følsomme høyttalere som slipper gjennom lyden såpass uhindret tenker jeg.
Ja, det er vel strømforsyningen som er viktig her, og ikke så mye antall watt tipper jeg.Krell har vel nok av strømreserver etc som Klipsch trenger så det høres spennende ut !^ Ja, jeg liker Krell veldig godt, selv om jeg bare har utstyr fra budsjettserien dems. Det har en tendens til å spille veldig lettflytende og naturlig syns jeg, og sammen med lettdrevne høyttalere som Klipsch blir det mye av det jeg liker. McIntosh kan nok sikkert også være en svært honke-fri og god match tenker jeg. Det var iallfall McIntosh og Luxman forsterkerne jeg hørte på hos Stereofil, ikke noe honkytonky lyd der heller.
Har nok vært sagt av mange andre før meg, men matching er viktig med så følsomme høyttalere som slipper gjennom lyden såpass uhindret tenker jeg.
Skal og skal. Vurderer fortsatt basstårn. Er godt fornøyd slik det er i dag. Men man vil da alltid lure litt på hvordan det hadde vert med .....Takker. Skal du selge sub'ene allerede? Ikke store nok?Gratulerer så mye. Du får si ifra når du leter etter subber til filmdelen..... Mulig jeg har noen til deg.Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.
Begge disse vil fungere godt med RF82, du vil ikke gå feil med noen av dem. Velg den som gir den beste magefølelsen.Jeg har nå bestilt meg klipsch rf 82 fra komplett til 4995 kr. Nå lurer jeg på hvilken forsterker burde jeg gå for til disse?
Har sett litt på denne: Yamaha 7.2 receiver RX-A1030 (sort) - Receiver og forsterker - Elkj�p eller denne Onkyo TX-NR828 - Komplett 7.2-kanals hjemmekinoreceiver
Hvilken burde jeg gå for?
Låter jo bra hos deg nå med de sub'ene, men det er klart basstårn vil sikkert gi deg enda mer fundament nedover. Skjønner attraksjonen, gjør jo det. Tviler ikke på at det kan funke i rommet ditt.Skal og skal. Vurderer fortsatt basstårn. Er godt fornøyd slik det er i dag. Men man vil da alltid lure litt på hvordan det hadde vert med .....Takker. Skal du selge sub'ene allerede? Ikke store nok?Gratulerer så mye. Du får si ifra når du leter etter subber til filmdelen..... Mulig jeg har noen til deg.Takk for det. Gleder meg til å bli kjent med og finne ut hva som bor i dem. Tipper de vil funke helt ok på filmlyd også.
Vi får se, skal ha en god slump penger om jeg i det hele tatt selger.
Eg klarte mine rf7mk2 i billen akkurat. Og eg har ein 2001 mod audi a4 stasjonsvogn. Pluss rc-64Har noen eskemålene til RF83?! . Spørs om det blir 2 turer med min passat....
Håper du bruker nakkestøtte med de beista i den tynne stua! Hehe
Vil ikke gjette noe særlig hva den er verdt, men når det gjelder Bryston kan det være greit at man er klar over en ting angående garantien. Garantien på 20 år gjelder kun hvis man har den originale kjøpskvitteringen, så hvis ikke den er tilgjengelig vil det trekke verdien ned i mine øyne. For øvrig er det sannsynligvis gode forsterkere, har aldri prøvd dem selv. Men Bryston som merke får vel særlig skryt for bra bass har jeg sett. Hvis prisen er rett hadde jeg ikke tvilt spesielt mye hvis jeg skulle ha meg en bra, brukt effekt.Har sett en oppi lia som har en Bryston effektforsterker. Ser litt søt ut å har lyst å bytte den til meg. Men er den noe for klipsch? Vet ikke hvilken mod, men utifra bilder på nett må det være en 3B. Sort matt front liten skrift å grønn diode på ver side. Hehe hva er de verd ?
mvh øksa.
Gud hjelpe meg hvor trangt disse sto da, her må det jo være tivolibass i hauer og lass ?
Haha. Nei da, vi sitter et stykke unna. Og stua er breiere 50cm ut ifra ht. Da dobler den nesten i bredde er en TV krok dette. ;-)Håper du bruker nakkestøtte med de beista i den tynne stua! Hehe
Grattis, husker jeg hadde gleden av å spille inn ett slikt sett, med elektronikk i den øvre klassen , jeg gledet meg hver dag jeg skulle på jobb og sette på det oppsettet