Electrocompaniet er vel ikke akkurat kjent for å låte lyst eller slitsomt. Bruker du Electrocompaniet som lydkilde også?Takker for svar her!Hei, jeg bruker 300b rørforsterker med 2x8w på Klipsch RP 260 med veldig godt resultat. Har også flere ganger hatt både RF62II og RF82II på forskjellige typer rørforsterkere, da særlig med KT88/ 6550 rør, vanedannende god lyd som en blir glad i . Kjenner ikke AR VSi60 men blir overrasket hvis det skulle bli en dårlig match. En gang rør, alltid rør og en gang Klipsch, alltid Klipsch.Har en stund siktet mot rør på mine RP280F. Har tittet på Audio Research VSi60. Noen erfaringer her inne, med forsterkeren generelt, men også til klipsch?
Kjører per d.d. electrocompaniet på høyttalerne, men synes dette kan bli litt for lyst, og "slitsomt".
Er også rock det går i, det hjelper ikke med den typen musikk som kan være litt skarpt og kanskje masete? Har lytta litt på rør i diverse butikker,
og det ender nok opp med det etterhvert. Er ikke kjent med den typen forsterker, så må nok sette meg litt inn i det, og få hørt litt.
Spesielt kanskje få hørt Klipsch RP/RF med rørforsterker.
Tja. I mine ører blir dette oppsettet på en måte lyst og kaldt. Jeg har ingen kilde som forsåvidt er god nok, det er nok mye å hente akkuratt der. Men jeg tror mye skal til (mer enn en god kilde) for at jeg føler jeg får lyden jeg ønsker ut av høyttalerne mine. Så noe nytt vil det bli uansett tenker jeg.Electrocompaniet er vel ikke akkurat kjent for å låte lyst eller slitsomt. Bruker du Electrocompaniet som lydkilde også?Takker for svar her!Hei, jeg bruker 300b rørforsterker med 2x8w på Klipsch RP 260 med veldig godt resultat. Har også flere ganger hatt både RF62II og RF82II på forskjellige typer rørforsterkere, da særlig med KT88/ 6550 rør, vanedannende god lyd som en blir glad i . Kjenner ikke AR VSi60 men blir overrasket hvis det skulle bli en dårlig match. En gang rør, alltid rør og en gang Klipsch, alltid Klipsch.Har en stund siktet mot rør på mine RP280F. Har tittet på Audio Research VSi60. Noen erfaringer her inne, med forsterkeren generelt, men også til klipsch?
Kjører per d.d. electrocompaniet på høyttalerne, men synes dette kan bli litt for lyst, og "slitsomt".
Er også rock det går i, det hjelper ikke med den typen musikk som kan være litt skarpt og kanskje masete? Har lytta litt på rør i diverse butikker,
og det ender nok opp med det etterhvert. Er ikke kjent med den typen forsterker, så må nok sette meg litt inn i det, og få hørt litt.
Kildekomponenten er viktig for sluttresultatet IMO. Bruker hovedsaklig en EMC-1 UP selv, og det låter hverken lyst eller slitsomt.
Electrocompaniet er vel ikke akkurat kjent for å låte lyst eller slitsomt.
Nei. Hjemme hos meg, med mine ører låter det slikt. Men som sagt. Det er ikke problemet mitt, for jeg bytter uansett. Det jeg er ute etter er forslag på rørforsterkere til overkommerlige priser og tips
Det kan jeg skrive under på, men de er nok heller ikke mørke/varme slik mange mener rørforsterkere låter. I hvertfall min 216IA spiller meget veloppløst og klart. Classé-forsterkeren min ligner nok mer på rørklang i så måte. Jeg hadde nok prøvd å få en lytt til en SET-forsterker. Scaniagutten spiller på 300b-rør, og det kan være en vei å gå.Nei. Hjemme hos meg, med mine ører låter det slikt. Men som sagt. Det er ikke problemet mitt, for jeg bytter uansett. Det jeg er ute etter er forslag på rørforsterkere til overkommerlige priser og tips
LM Audio sine virker å være veldig gode til prisen. Hjem - Mala Audio
Har også hørt rykter om akkurat det, at "nye" EC ikke låter som det gjorde den gangen Per Abrahamsen laget det. Har blitt fortalt at han pleide å finlytte på hvilke komponenter som låt best, og deretter file vekk navn og verdier på dem så ingen skulle klare å kopiere det han lagde.Electrocompaniet er vel ikke akkurat kjent for å låte lyst eller slitsomt.
Det som er designet i tiden etter at Per Abrahamsen forlot skuta låter vel kanskje mer "korrekt", og ikke varmt og godt slik gamle EC/nye Abrahamsen gjør?
...Men jeg har heller aldri hørt noen synes at EC låter lyst.
Helt greit det, for all del. Men mitt velmente og helt gratis råd ville vært å ikke undervurdere kildens betydning for sluttresultatet.Tja. I mine ører blir dette oppsettet på en måte lyst og kaldt. Jeg har ingen kilde som forsåvidt er god nok, det er nok mye å hente akkuratt der. Men jeg tror mye skal til (mer enn en god kilde) for at jeg føler jeg får lyden jeg ønsker ut av høyttalerne mine. Så noe nytt vil det bli uansett tenker jeg.Electrocompaniet er vel ikke akkurat kjent for å låte lyst eller slitsomt. Bruker du Electrocompaniet som lydkilde også?Takker for svar her!
Kildekomponenten er viktig for sluttresultatet IMO. Bruker hovedsaklig en EMC-1 UP selv, og det låter hverken lyst eller slitsomt.
Når jeg fikk mine så opplevde jeg at de flyttet seg rundt på gulvet når jeg spilte høyt, dette var med bare de stålknottene rett mot parketten. Har litt fall i gulvet fra veggen også, det var nok medvirkende årsak.Heresy III'ene mine kom med skikkelige dårlig gummiknotter som kunne festes på sokkelen. Disse bruker noe som ligner skolelim i styrke for å holde seg på plass, så de ramlet av før jeg rakk å sette høytalerene på gulvet. Det er umulig å gjøre noe som helst flytting av høytalerene for testing av forskjellig plassering uten at en eller flere av gummikknottene står igjen på gulvet for seg selv mens de funderer på meningen med livet nå som de er frigjort fra massen som trykker dem ned i parketten. Bør de stå rett på stålkuplene mot parketten? Hvite møbelknotter er sikkert ikke ideelt for lyden heller. Så jeg håper noen her har noen gode forslag
Mine sitter fortsatt på plass, men er alltid påpasselig med å løfte opp litt før jeg flytter de rundt. Vask stålkuplene med rødsprit og lim de fast på nytt med tokomponent lim. Evt skru fast fire dørstoppere i gummi. Tviler på at du hører forskjell på disse og sorbothane-puter, men man vet jo aldri sikkert...Heresy III'ene mine kom med skikkelige dårlig gummiknotter som kunne festes på sokkelen. Disse bruker noe som ligner skolelim i styrke for å holde seg på plass, så de ramlet av før jeg rakk å sette høytalerene på gulvet. Det er umulig å gjøre noe som helst flytting av høytalerene for testing av forskjellig plassering uten at en eller flere av gummikknottene står igjen på gulvet for seg selv mens de funderer på meningen med livet nå som de er frigjort fra massen som trykker dem ned i parketten. Bør de stå rett på stålkuplene mot parketten? Hvite møbelknotter er sikkert ikke ideelt for lyden heller. Så jeg håper noen her har noen gode forslag
Vakkert, sikkert kjempelyd. Flotte høyttalere.Byttet for litt siden fra P-17B til P-38F og har samtidig oppgradert forsterkerne tilsvarende. Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med tingenes tilstand
Vis vedlegget 343691
Ja okei da; enorme forsterkere og!Vakkert, sikkert kjempelyd. Flotte høyttalere.Byttet for litt siden fra P-17B til P-38F og har samtidig oppgradert forsterkerne tilsvarende. Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med tingenes tilstand
Vis vedlegget 343691
Morten
La Scala er en høyttaler jeg også er ganske nysgjerrig på, sammen med Khorn.Har vel egentlig vært en Klipschvenn en god stund med mine Palladium P-17B, som jeg syntes er fantastisk bra, spesielt mtp prisen! Hører noen tøyser med at Palladium ikke er "ekte" Klipsch, så nå er det La Scala ii på vei!
Har i mange år vært forundret over at enkelte sitter med elektronikk til flere hundre tusen, men tviholder på sine gamle Klipsch Heritage ht. Noe må det jo være med disse kassene
Hatt en hel masse forskjellige ht de siste årene, mange relativt kostbare. Men lenge siden jeg har vært så spent på noe nytt som nå! Er vel litt elsk eller hat har jeg skjønt?
Det kan jeg love!Jeg tror du har veldig spennende tider i vente med La Scala, og jeg tror de er veldig elsk eller hat.
Du er farlig veltalende og overbevisende, det skal du ha.Det kan jeg love!Jeg tror du har veldig spennende tider i vente med La Scala, og jeg tror de er veldig elsk eller hat.
Kanskje de mest kontroversielle høyttalere noensinne laget. Helt latterlig hurtige, farger klangene helt uakseptabelt mye, men på den annen side presenterer de livet selv i sin iver etter å leke med hver eneste note, hvert eneste anslag. Store som komfyrer, og direkte stygge i all sin fullendte finérkasseform. Sjokkerende voldsomme, enormt eksplosive, ingen dypbass, men derimot har de en mellombass som plasserer dødsangsten klokkerent i lytteposisjon hver gang noe voldsomt skal presenteres. Og det er faktisk oftere enn man tror, noe man fort finner ut etter å ha montert LaScala i hvert sitt hjørne av stua...
Mvh
Håkon Rognlien
Det ligger jo i selve navnet at man ikke selger Heritagehøyttalere når man først har dem i sitt eie. Man forvalter dem, og lagrer dem til kommende generasjoner sammen med sølvtøyet og de andre kunstskattene.@ blitzkrieg bare å dumpe dine Cornwall til meg når du kjøper LaScala veit du. Vi ordner en deal på kort tid
Om du vil ha bassen til Cornwall, og i tillegg ha toppen til LaScala - Khorn, så er jo dette prosjektet her noe å tenke på.La Scala er en høyttaler jeg også er ganske nysgjerrig på, sammen med Khorn.Har vel egentlig vært en Klipschvenn en god stund med mine Palladium P-17B, som jeg syntes er fantastisk bra, spesielt mtp prisen! Hører noen tøyser med at Palladium ikke er "ekte" Klipsch, så nå er det La Scala ii på vei!
Har i mange år vært forundret over at enkelte sitter med elektronikk til flere hundre tusen, men tviholder på sine gamle Klipsch Heritage ht. Noe må det jo være med disse kassene
Hatt en hel masse forskjellige ht de siste årene, mange relativt kostbare. Men lenge siden jeg har vært så spent på noe nytt som nå! Er vel litt elsk eller hat har jeg skjønt?
Det er definivt et eller annet med Heritage høyttalerne til Klipsch som gir sjelefred og er litt avhengighetsskapende. For min egen del kan jeg si at min litt slumrende musikkinteresse fikk seg en skikkelig boost første gang jeg dro Heritage høyttalere i hus, og selv gamle kjente opptak var som å høre dem med nye ører - plutselig var det mange detaljer og nyanser i musikken jeg rett og slett ikke hadde hørt eller lagt merke til før. For ikke å snakke om at alt jeg spilte plutselig hadde en slags lettflytende og uhindret følelse på vei ut, som gjorde at gamle hifi-floskler som "komme nærmere musikken" o.s.v. fikk ny mening. Det kommer nok litt av at jeg aldri egentlig har eid skikkelig bra høyttalere før, og av den høye følsomheten og åpenheten hornladete kompresjonsdrivere gir.
Nå er jeg ikke rik, men jeg har egentlig vanskelig for å tenke meg hva alternativene til mine Cornwall III ville vært hvis jeg skulle oppgradere, med mindre jeg skulle gå videre oppover i Heritage-hierarkiet. Volti og Avantgarde Acoustics er selvsagt relevant, men de koster dessverre jævlig mye penger og er ikke innenfor rekkevidde hvis det ikke skulle dukke opp noe brukt. De eneste reelle alternativene ser egentlig ut til å være DIY, hvis jeg skal være pragmatisk.
Jeg tror du har veldig spennende tider i vente med La Scala, og jeg tror de er veldig elsk eller hat.
Du er vel ikke akkurat den første som angrer litt etter å ha solgt noe, har flere svin på skogen selv i så måte.Skulle visst det litt før jeg også
Joda, kjenner til og har vurdert Cornscala tidligere. Fordelen med dem er jo at man kan velge kabinett- og delekvalitet mye etter eget ønske, og prisen er heller ikke avskrekkende. Byggekvaliteten til Klipsch er dessverre ikke kjempeoverbevisende utfra hva jeg har sett, og det er enkelte ting jeg syns kunne vært gjort bedre; som f.eks. tilkobling av internkabling. Spørsmålet blir kanskje litt om det virkelig er det beste fra to verdener, eller om det blir litt ønsketenkning at man skal få alt i en pakke? Hvor vellykket er egentlig Cornscala som konstruksjon?Om du vil ha bassen til Cornwall, og i tillegg få toppen til LaScala - Khorn, så er jo dette prosjektet her noe å tenke på.La Scala er en høyttaler jeg også er ganske nysgjerrig på, sammen med Khorn.Har vel egentlig vært en Klipschvenn en god stund med mine Palladium P-17B, som jeg syntes er fantastisk bra, spesielt mtp prisen! Hører noen tøyser med at Palladium ikke er "ekte" Klipsch, så nå er det La Scala ii på vei!
Det er definivt et eller annet med Heritage høyttalerne til Klipsch som gir sjelefred og er litt avhengighetsskapende. For min egen del kan jeg si at min litt slumrende musikkinteresse fikk seg en skikkelig boost første gang jeg dro Heritage høyttalere i hus, og selv gamle kjente opptak var som å høre dem med nye ører - plutselig var det mange detaljer og nyanser i musikken jeg rett og slett ikke hadde hørt eller lagt merke til før. For ikke å snakke om at alt jeg spilte plutselig hadde en slags lettflytende og uhindret følelse på vei ut, som gjorde at gamle hifi-floskler som "komme nærmere musikken" o.s.v. fikk ny mening. Det kommer nok litt av at jeg aldri egentlig har eid skikkelig bra høyttalere før, og av den høye følsomheten og åpenheten hornladete kompresjonsdrivere gir.
Nå er jeg ikke rik, men jeg har egentlig vanskelig for å tenke meg hva alternativene til mine Cornwall III ville vært hvis jeg skulle oppgradere, med mindre jeg skulle gå videre oppover i Heritage-hierarkiet. Volti og Avantgarde Acoustics er selvsagt relevant, men de koster dessverre jævlig mye penger og er ikke innenfor rekkevidde hvis det ikke skulle dukke opp noe brukt. De eneste reelle alternativene ser egentlig ut til å være DIY, hvis jeg skal være pragmatisk.
Jeg tror du har veldig spennende tider i vente med La Scala, og jeg tror de er veldig elsk eller hat.
Det burde for de fleste gå greit med tanke på økonomien også.
Cornscala? | Critesspeakers.com
Enig i det du skriver om byggekvaliteten til Klipsch, men ved å bygge Cornscala kan man jo styre det dit man vil.Joda, kjenner til og har vurdert Cornscala tidligere. Fordelen med dem er jo at man kan velge kabinett- og delekvalitet mye etter eget ønske, og prisen er heller ikke avskrekkende. Byggekvaliteten til Klipsch er dessverre ikke kjempeoverbevisende utfra hva jeg har sett, og det er enkelte ting jeg syns kunne vært gjort bedre; som f.eks. tilkobling av internkabling. Spørsmålet blir kanskje litt om det virkelig er det beste fra to verdener, eller om det blir litt ønsketenkning at man skal få alt i en pakke? Hvor vellykket er egentlig Cornscala som konstruksjon?Om du vil ha bassen til Cornwall, og i tillegg få toppen til LaScala - Khorn, så er jo dette prosjektet her noe å tenke på.La Scala er en høyttaler jeg også er ganske nysgjerrig på, sammen med Khorn.Har vel egentlig vært en Klipschvenn en god stund med mine Palladium P-17B, som jeg syntes er fantastisk bra, spesielt mtp prisen! Hører noen tøyser med at Palladium ikke er "ekte" Klipsch, så nå er det La Scala ii på vei!
En shoot-out mellom La Scala og Cornscala hadde vært interessant.
Jeg har også lest flere som sier de låter bra, men syns også det virker som flere har solgt dem etter ganske kort tid.Enig i det du skriver om byggekvaliteten til Klipsch, men ved å bygge Cornscala kan man jo styre det dit man vil.Joda, kjenner til og har vurdert Cornscala tidligere. Fordelen med dem er jo at man kan velge kabinett- og delekvalitet mye etter eget ønske, og prisen er heller ikke avskrekkende. Byggekvaliteten til Klipsch er dessverre ikke kjempeoverbevisende utfra hva jeg har sett, og det er enkelte ting jeg syns kunne vært gjort bedre; som f.eks. tilkobling av internkabling. Spørsmålet blir kanskje litt om det virkelig er det beste fra to verdener, eller om det blir litt ønsketenkning at man skal få alt i en pakke? Hvor vellykket er egentlig Cornscala som konstruksjon?Om du vil ha bassen til Cornwall, og i tillegg få toppen til LaScala - Khorn, så er jo dette prosjektet her noe å tenke på.
En shoot-out mellom La Scala og Cornscala hadde vært interessant.
Jeg har aldri hørt de, men i følge de som har, så spiller det bra. Det blir vel nesten som en Cornwall, men bare med bedre topp. Elementene som Crites leverer er jo også i følge kjennere bedre enn de som Klipsch bruker.
Kult om du legger ut bilder av bygget ditt når du bygger tuba'en. Jeg sier ikke at jeg kommer til å bygge den, men hvis jeg først skulle prøve meg så tror jeg det ville vært omtrent det beste stedet å starte hvis den ikke er for komplisert å få til.hvis du bygger hornsub(er), så hadde det vært moro om du la ut bilder av det. kommer til å kjøpe planene for den der av bill fitzmaurice. vet også at rune skramstad (wizardofhorns) har et mt sub design liggende ute, fritt for bruk som kanskje er interessant. tar deg fint til 20 som vi ser på estimatene pdf'en det linkes til.
det skal jeg gjøre, men det blir neppe bygging med det første. det er spennende saker, og helt klart en stor fordel med den sensitiviteten man får.Kult om du legger ut bilder av bygget ditt når du bygger tuba'en. Jeg sier ikke at jeg kommer til å bygge den, men hvis jeg først skulle prøve meg så tror jeg det ville vært omtrent det beste stedet å starte hvis den ikke er for komplisert å få til.hvis du bygger hornsub(er), så hadde det vært moro om du la ut bilder av det. kommer til å kjøpe planene for den der av bill fitzmaurice. vet også at rune skramstad (wizardofhorns) har et mt sub design liggende ute, fritt for bruk som kanskje er interessant. tar deg fint til 20 som vi ser på estimatene pdf'en det linkes til.
Aller først må jeg se hvordan det blir med bolig framover, vi er på husjakt for tiden og jeg håper og prøver å finne noe som gir litt spillerom til hifi også. Det er faktisk helt utrolig hvor mange klønete planløsninger og knøttsmå hus uten adekvate kjeller- og loftsstuer som finnes til salgs i dette merkelige lille landet vårt. Mange dagligstuer har ikke plass til moderate systemer som et par Cornwall, engang.