For en som har levd med Cornwall i flere år, og er helt forelsket i disse, er det mulig å bli like glad i Heresy?
Snakk om mangel på dybde i bassen gjør meg litt skeptisk..
Det kan bare du svare på.
Jeg syns HIII har åpenbare kvaliteter, men har aldri sett meg tilbake etter at jeg byttet fra Heresy til Cornwall. Nå syns jeg strengt tatt jeg kunne hatt mer bass i Cornwall også, men det tilskriver jeg fortsatt akustiske forhold i mitt tilfelle.
Det er ganske mange som prøver seg på Heresy, men kaster inn håndkleet underveis. Ikke fullt så mange jeg har hørt om her inne iallfall som lever med dem over lengre tid uten ønske om å oppgradere.
Men... jeg tror, at hvis man får matchet dem med en optimal forsterker som framhever de kvalitetene den har i rikt monn, får plassert dem riktig, og klarer å senke skuldrene og bare nyte musikken de evner å formidle, så kan man være inne på noe. Hadde jeg fulgt rådene jeg fikk i begynnelsen når jeg kjøpte mine, hvem vet om jeg ikke hadde brukt dem som hovedhøyttalere enda.
Er man derimot fortsatt på hifi-kjøret og klør litt etter oppgraderinger innimellom tror jeg man kan slite litt hvis man går fra C til H...en sånn omprioritering tror jeg fordrer at man har funnet roen og er ferdig med byttesyken for overskuelig framtid.
Min subjektive og for alle andre enn meg verdiløse mening, les det som du vil.