Wishmaster
Hi-Fi freak
Min erfaring er at RP280F trenger veldig lite innspilling, og de endrer seg fint lite etter de første 10-20 timene. I sterk kontrast til enkelte andre modeller fra produsenten.
En ting er jo mindre fremtreden diskant, men varme er noe annet. Høyttaler med varme og bra basstrykk i fremførelsen høres fristende ut å prøveLest et par tester som sier at RP-160M låter varmt - flere her inne som har hørt RP-serien som mener det samme?
Dere som har RP-150 eller 160, har dere kjøpt lavere stativer siden høyttalerne har en svak tilt mot taket kontra de fleste andre stativhøyttalere?
Takk for svar
Den nye bassporten gjør underverker for å hindre det problemet... testet helt til 10cm uten at det ble noe kriseBassen blir ikke litt ullen når de står trykt opp i hjørnene?
den nye serien er snillere og mindre skarp i toppen.. dette kan fort oppleves som varmere... i mine ører er de rett og slett blitt mer hifi korrektEn ting er jo mindre fremtreden diskant, men varme er noe annet. Høyttaler med varme og bra basstrykk i fremførelsen høres fristende ut å prøveLest et par tester som sier at RP-160M låter varmt - flere her inne som har hørt RP-serien som mener det samme?
Dere som har RP-150 eller 160, har dere kjøpt lavere stativer siden høyttalerne har en svak tilt mot taket kontra de fleste andre stativhøyttalere?
Takk for svar
Er godt fornøyd med SW115, men måtte ha to før ting falt på plass. Hadde bare én til å begynne med, men det låt bare rart. Hadde jeg hatt litt mere pågangsmot og tålmod, så ville jeg heller ha bygd subwoofere selv. Tror det er et område hvor man får enormt mye igjen for pengen kontra å kjøpe ferdigbygd.Det kan godt være at det var Marantz som endret litt karakter i dag, for nå låter det jaggu flott. Er du fornøyd med SW115 forresten?
Høres jo bra utden nye serien er snillere og mindre skarp i toppen.. dette kan fort oppleves som varmere... i mine ører er de rett og slett blitt mer hifi korrektEn ting er jo mindre fremtreden diskant, men varme er noe annet. Høyttaler med varme og bra basstrykk i fremførelsen høres fristende ut å prøveLest et par tester som sier at RP-160M låter varmt - flere her inne som har hørt RP-serien som mener det samme?
Takk for svar
Sjekk her:Så fik jeg et par Heresy II fra 1989 i huset Fin match med Abrahamsen V2Up integreret og V6 dac, faktisk. Ikke antydningen til påtrængende horn. Nydelige at se på er de også. Sættet (inkl Abrahamsen) skal videre til min søster som indflyttergave. Kunne sagtens ha dem i huset faktisk...
Højtalerne er i rigtig fin stand udover lidt skrammer på kasserne. Nogen "rengøring" eller annet der bør gøres på så gamle højtalere?
Sjekk her:Så fik jeg et par Heresy II fra 1989 i huset Fin match med Abrahamsen V2Up integreret og V6 dac, faktisk. Ikke antydningen til påtrængende horn. Nydelige at se på er de også. Sættet (inkl Abrahamsen) skal videre til min søster som indflyttergave. Kunne sagtens ha dem i huset faktisk...
Højtalerne er i rigtig fin stand udover lidt skrammer på kasserne. Nogen "rengøring" eller annet der bør gøres på så gamle højtalere?
Vedlikehold av tremøbler - Bolig
Veldig morsomme høyttalere, for øvrig. En av tre - fire høyttalere jeg har eid som jeg ikke helt slutter å savne. (For ordens skyld, jeg eide Heresy III)
Mvh
Håkon Rognlien
Ifølge spec sheet fra Klipsch ser det ut som de mener 90x60 grader (står ikke oppgitt at det er grader, men det er garantert ikke centimeter).Noen av dere klipsch gutter som vet spredningen fra hornet på klipsch B3?
Spesielt, men ganske kult. Ville hatt litt mørkere treverk, men kunne nok levd med oransje inni horna. ;DKreativ diy, Paladium inspirert finish Vis vedlegget 427591
Da har jeg byttet ut mine RF-63 med de litt mer nabovennlige RF-52 II.
Vel.. Det er også pga en veldig krevende stueDa har jeg byttet ut mine RF-63 med de litt mer nabovennlige RF-52 II.
DA skulle jeg ha vært EKSTREMT keen på å smiske med naboene!
Tviler ikke på at de er litt lettere å plassere.Vel.. Det er også pga en veldig krevende stueDa har jeg byttet ut mine RF-63 med de litt mer nabovennlige RF-52 II.
DA skulle jeg ha vært EKSTREMT keen på å smiske med naboene!
Det er kun i hornets virkeområde. Når midbass driveren overtar så blir spredningen bredere. Og med et så lite horn som dette, så skjer denne overgangen veldig høyt frekvens. Det er den store svakheten med små horn. Spredningen skifter midt i et veldig sensitiv område. Skal man ha konstant spredning fra et horn langt ned i frekvens, så kreves det seriøs størrelse.Ifølge spec sheet fra Klipsch ser det ut som de mener 90x60 grader (står ikke oppgitt at det er grader, men det er garantert ikke centimeter).Noen av dere klipsch gutter som vet spredningen fra hornet på klipsch B3?
http://images.klipsch.com/b3cutsheet_635042123157500000.pdf
Det er vel ved delefrekvensen, da. 2KHz for Synergy B3.Det er kun i hornets virkeområde. Når midbass driveren overtar så blir spredningen bredere. Og med et så lite horn som dette, så skjer denne overgangen veldig høyt frekvens. Det er den store svakheten med små horn. Spredningen skifter midt i et veldig sensitiv område. Skal man ha konstant spredning fra et horn langt ned i frekvens, så kreves det seriøs størrelse.Ifølge spec sheet fra Klipsch ser det ut som de mener 90x60 grader (står ikke oppgitt at det er grader, men det er garantert ikke centimeter).Noen av dere klipsch gutter som vet spredningen fra hornet på klipsch B3?
http://images.klipsch.com/b3cutsheet_635042123157500000.pdf
Tipper du får mye godlyd ut av RF-52 med Peacthree og LM Audio som drivkraft.
Jeg prøvde dac og integrert til 80k , og fyttirakkern disse tassene kan spille musikk!
Uten tvil en god matchSnertne de Peachthree ampene. Og de er en god match til Klipsch, altså?
Ja så absolutt, etter min mening. Kjørte en Nova 150 på Klipsch RF 7II og det spilte over all forventning.Snertne de Peachthree ampene. Og de er en god match til Klipsch, altså?