|
Kanskje den beste allrounderen som finnes på markedet.Etter over et halvt år med The Sixes fikk jeg endelig koblet opp Forte igjen.
Hvordan synes du de spiller? -Heresy på steroider høres jo artig ut.Tangent 4000 (T-4000)
Eneste som skiller disse fra Heresy, utenom de åpenbare tingene som mål og porter, er at disse har en 4 ohms utgave av basselementene.
Og kjipere utførelse, vinyl istedenfor fin trefinér.
Men til en brøkdel av prisen.
Har ikke fått hørt de selv ennå.Hvordan synes du de spiller? -Heresy på steroider høres jo artig ut.![]()
Begge låter veldig bra, jeg liker begge, men det er ganske stor forskjell når du hører dem side om side.Stor forskjell @E.I.A. ?
Har testa/hørt nines? Tenkt flere ganger å låne midt øre til de, men ikke kommet så langt endaBegge låter veldig bra, jeg liker begge, men det er ganske stor forskjell når du hører dem side om side.
Sixes er enkle å få til å låte bra siden det meste er innebygd, trenger bare en brukanes streamer.
Med de open frame stativene jeg brukte ble bassen også temmet en hel del.
Rett på en benk eller på massive stativer tror jeg bassen ville blitt veldig dominerende.
Veldig mye musikk glede for nesten ingen penger.
Med Forte får du mer av alt presentert på en enda mer live måte.
Låter bra allerede med «billige» forsterkere.
Litt justering med tow in og avstand til vegg bak så er du i mål bokstavelig talt.
For meg og min musikksmak (og lommebok) en endgame høyttaler.
Jeg hadde T-4000 i flere år. Fantastisk ht. Jeg laget nye kabinetter og ble kvitt resonansene. Ikke den beste kvaliteten på original kabinettene.Har ikke fått hørt de selv ennå.
De ankom èn time etter at jeg reiste på jobb (for to uker).
Så jeg må nok smøre meg med tålmodighet.
Men i følge sønnen min så spiller de helt rått.
Han har foreløpig okkupert deVis vedlegget 1062294
Jeg går også og fantaserer litt om nye kasserJeg hadde T-4000 i flere år. Fantastisk ht. Jeg laget nye kabinetter og ble kvitt resonansene. Ikke den beste kvaliteten på original kabinettene.
Som du skriver, så er eneste forskjell på disse og H2 imp på basselement og en liten forandring i delefilter.
jeg spiller på KG3.2 og jeg liker dem svært godt! Jeg hadde øynene på de T4000 som lå på Finn, men det var ikke i budsjettet å handle enda ett sett med høyttalere nåHvordan står KG serien seg i 2024?
Det var nok det paret som fant veien til vestlandetjeg spiller på KG3.2 og jeg liker dem svært godt! Jeg hadde øynene på de T4000 som lå på Finn, men det var ikke i budsjettet å handle enda ett sett med høyttalere nå![]()
1. Forte IV Live lyd, party KinoHvordan står egentlig de feteste i KG-serien seg mot Heresy IV og Forte IV tro? Er nå klar for shopping og ser nå på de sistnevnte. Heller mot brukt Forte IV til ca samme pris som en ny Heresy IV. Det bør være grei deal
Men får man nesten like mye godlyd for småpenger på finn? Har null peil på KG så det er sagt…
Ja de nye prisene hører ikke inn i dette segmentet.Tenk at jeg ga 5000.- for Forte ll og 20/25 for to par Cornwall lll. 25000.- for La Scala ll og 30000.- for Klipschorn! Har blitt dyrere
Er styggfornøyd med RF-63 i stua (som fruen bruker). Skulle hatt noe sånt, men annerledes, på loftet. Der har jeg 2 SVS-subber som tar seg av den dypeste bassen. Spilles mest gammel vinyl så den aller dypeste bassen er jo stort sett ikke i bruk. Forte IV til 50k+ må jo være grei pris i dag. Skjønner at prisene kan diskuteres, men det eneste man kan gjøre er å ikke handle. Klarer vi å unngå det da?1. Forte IV Live lyd, party Kino
2. KG 5.2 og 4.2 er også å anbefale.
3. Heresy IV må si seg slått av oven nevnte med stoor margin.
Må også nevne Klipsch rf7 II, der kan du faktisk få brukt til en kurant pris.
Er nok antydninger på det ja. Jeg er allergisk mot slik lyd.Er styggfornøyd med RF-63 i stua (som fruen bruker). Skulle hatt noe sånt, men annerledes, på loftet. Der har jeg 2 SVS-subber som tar seg av den dypeste bassen. Spilles mest gammel vinyl så den aller dypeste bassen er jo stort sett ikke i bruk. Forte IV til 50k+ må jo være grei pris i dag. Skjønner at prisene kan diskuteres, men det eneste man kan gjøre er å ikke handle. Klarer vi å unngå det da?
Flere sier Heresy er mere luftig enn f.eks. Forte, kan det bety skarp i toppen?
Har ikke hørsel til de høyeste frekvensene lengre. Cymbals and guitars kills hearing. Naturlig dempet der altså.Er nok antydninger på det ja. Jeg er allergisk mot slik lyd.
De to siste utgavene av Heresy er alt annet en skarp i de øvre toneområdene. Dette viser også målingene av dem.Er nok antydninger på det ja. Jeg er allergisk mot slik lyd.
Var ment for de som vil ha tyngde i lyden, da blir det småttDe to siste utgavene av Heresy er alt annet en skarp i de øvre toneområdene. Dette viser også målingene av dem.
Da er vi helt enig. Bass er ikke Heresys domene:Var ment for de som vil ha tyngde i lyden, da blir det smått
Neida men ingen har vel økt så mye som Klipsch! Til de prisene har de brått mange konkurrenterEr styggfornøyd med RF-63 i stua (som fruen bruker). Skulle hatt noe sånt, men annerledes, på loftet. Der har jeg 2 SVS-subber som tar seg av den dypeste bassen. Spilles mest gammel vinyl så den aller dypeste bassen er jo stort sett ikke i bruk. Forte IV til 50k+ må jo være grei pris i dag. Skjønner at prisene kan diskuteres, men det eneste man kan gjøre er å ikke handle. Klarer vi å unngå det da?
Flere sier Heresy er mere luftig enn f.eks. Forte, kan det bety skarp i toppen?
Er helt enig, prisene på hifi er perverse, spesielt i forhold til de prisene du la ut litt lenger oppe.Neida men ingen har vel økt så oerverst som Klipsch! Til de prisene har de brått mange konkurrenter
Har hatt La Scala ll i mange år og de er jo ikke akkurat lette og matche opp mot elektronikk! Har i dag diy horn som spiser det meste!Har både RB-600M og RF-63. 63 ble kjøpt ny rett etter de kom på markedet og verdt hver en krone. 600 ble kjøpt for en billig penge på finn og spiller helt vilt pr. krone sammen med subber. Snakket med et par som sier at Heritageserien er ennå en «type lyd» fra Klipsch. Så da kan man jo ikke lenger henvise til «lyden av Klipsch» bare fordi de spiller høyt og har horn? Eller hva sier dere med Heritage av en eller annen modell?
Har spilt på Klipsch i 14 år...Heresy III på gode rørforsterkere , og Cornwall III på rørforsterkere.Har hatt La Scala ll i mange år og de er jo ikke akkurat lette og matche opp mot elektronikk! Har i dag diy horn som spiser det meste!
Klipsch heritage er vel voicet mot rør og lite eller ingen dempefactor
Hvorfor i helvete spilte du ikke Cornwall lll på gode rørforsterere?Har spilt på Klipsch i 14 år...Heresy III på gode rørforsterkere , og Cornwall III på rørforsterkere.
...men ja, hifi begynner å bli slingrende dyrt
André
Sjølvsagt var de godeHvorfor i helvete spilte du ikke Cornwall lll på gode rørforsterere?
Hva er de ved siden av Tangent ?Har funnet ut at det enkleste er å ha minst to par høyttalere. Humør og stemning varierer. Vis vedlegget 1072872
Mine LaScala sang flott med McIntosh 275Har spilt på Klipsch i 14 år...Heresy III på gode rørforsterkere , og Cornwall III på rørforsterkere.
Men etter at jeg byttet til en virkelig god transistor forsterker, så svarte Cornwallsene på oppgraderingen med renter !
Så selv om Klipsch heritage kan være lette å drive, trenger de kvalitets forsterkere for å skinne imho.
...men ja, hifi begynner å bli slingrende dyrt
André