Ikke vær lei deg du.Endelig fått "onrtli" Klipsch i hus jo 8)rolfozzy skrev::'( Og da la jeg med meget tungt hjerte mine RB 75 ut for salg.
Smitte-bærer ;DJanR skrev:Ikke vær lei deg du.Endelig fått "onrtli" Klipsch i hus jo 8)rolfozzy skrev::'( Og da la jeg med meget tungt hjerte mine RB 75 ut for salg.
/jan
Det er fint at de fungerer i et så lite rom som Jan beskriver at du har.jukes skrev:
Satt og lyttet litt i går på Ryan Adams på cd og denne nærheten en fikk med lyden har jeg ikke hatt før. Når en lytter får en bare lyst til og dra på mere og mere helt til det gjør vondt. Prøvde med en plate bak høytalerne,men da ble bassen helt ute av kontroll.
Det er så totalt forskjellig lydmessig på det jeg har hørt her hos meg og andre anlegg.
Mvh Roar
;D 8)rolfozzy skrev:Ser det går en tråd på off-topic om respekt og toleranse.
Tar det her jeg.
Respekt har man for de som har valgt Klipsch, toleranse kan man ha for alle de som har valgt noe annet.
Du har blitt KLIPSCH'D : ;Djukes skrev:Det er så totalt forskjellig lydmessig på det jeg har hørt her hos meg og andre anlegg.
Mvh Roar
A/V Centeret i sørlandsparken har diverse Klipsch RF inne (han hadde også B3 når jeg var inne der tidligere i uka)evorkahn skrev:Lurte på om jeg og effektforsterkeren min, kunne komme på prøvelytting til noen som har høytalere i klipsch rf serien?? helst på sørlandet. vil helst høre før e kjøper.
Pass munnen din, gutt. Singel ended transistorwatt er jo selve livretten til Klipsch. Prøv f.eks. en Pass Aleph på en Heritage og du vil skjønne hva jeg mener.Pengvim skrev:Tror ærlig talt ikke Pass og Krell vil være de beste valgene til Klipsch. ML og Mcintosh bør funke bra.KML skrev:Jeg har også snust på nytt effekttrinn med dedikert stereopre til høyttalerne, og har da hatt et godt øye til McIntosh, Electrcompaniet og flere amerikanske tungvektere (Pass Labs, Krell og ML). Noen som har noen formeninger?
Godt du passer på guttungene oldmanoldman skrev:Pass munnen din, gutt. Singel ended transistorwatt er jo selve livretten til Klipsch.
Huskeliste til holger1:holger1 skrev:Takker,Rolfozzy jeg kommer så fort det passer, sender beskjed senere, eller send meg tlfnr så ringer jeg for avtale utover.
Thanks. Nå har det blitt så mye musikkk i dag at det er rett før det blør ut av øra mine.Erland skrev:Godt valg Rolfozzy
Respect man ;D
Ta med muffins ?! Ta med musikk ?! Ikke nok med at mariekjeksen ikke er bra nok, men nå er fankern ikke musikken min bra nok heller. ;DJanR skrev:Huskeliste til holger1:holger1 skrev:Takker,Rolfozzy jeg kommer så fort det passer, sender beskjed senere, eller send meg tlfnr så ringer jeg for avtale utover.
Muffins,cd's og godt humør.
ps:mariekjeks er oppskrytt.
/jan
Absolutt det beste som noensinne i historien er skrevet på hifisentralen! 8)rolfozzy skrev:Ser det går en tråd på off-topic om respekt og toleranse.
Tar det her jeg.
Respekt har man for de som har valgt Klipsch, toleranse kan man ha for alle de som har valgt noe annet.
Jeg har vært horn og rørmann lenge, og jeg sverger fremdeles til SET. Men i dag står T-en for transistor, og jeg mener selv at de fleste rørdydene er i behold, men med en annen type fasthet og utstrakthet både oppe og nede. Jeg sier ikke at det ene er definitivt bedre enn det andre, men det er ingen tvil om at de modifiserte Klipschene mine lever et svært så lykkelig og dynamisk samliv med Pass Aleph, som vel er folkeutgaven av XA-serien til Pass. Transistor eller rør - det er måten det gjøres på som teller.JanR skrev:Godt du passer på guttungene oldmanoldman skrev:Pass munnen din, gutt. Singel ended transistorwatt er jo selve livretten til Klipsch.
Ikke hørt Pass på klipsch men ville overraske meg stort om ikke det fungerte veldig så bra sammen.
/jan
JanR skrev:Sitter og koser meg med Joe Cocker "live" på en god gammel Audio Innovations series 500 MK I amp.Det svinger ;D
Klipsch liker tydeligvis også AI'n
Har en serie 300 stående her også.Kjekt med backup amper fall i fall
Takker og bukker jukes for at du turte å la meg låne den.Du får skrike når du vil ha den tilbake.
Og skal du selge den så vet du hvem du skal snakke med først.
/jan
Tar med S500 og Dac en dag utover så ser vi hva som skjer i hula dijukes skrev:Hvis den blir solgt skal du få førsteretten,men den må jeg prøve på mine Forte. Den har jo denne klassiske rørlyden og riaaen er meget god.
Hvis du er snill skal få låne en The Fisher rørforsterker som er resturert. Gamle nos el 84 rør fra 60 tallet sitter på den. 2x18w . Denne har jeg hørt mot mange rørforsterkere på et par Lowter og i mine ører var den i særklasse Jan. Den har senterkanal.
Mvh Roar
Det tror jeg skal gå greit her i Klipsch's venneroldman skrev:Ellers håper jeg at det ennå er mulig å oppfatte glimt i øyet i rein tekst.
Eller velge èn som er bedre....... :JanR skrev:Det som er sikkert er at "gamle" røramper og Forte II er en knallmatch ;D
S300 med ECL86 og S500 med EL34 er uten tvil noe Klipsch trives med.
2A3 og trives meget godt med Fort'ene bare så det er sagt.
Man må rett å slett ha 2 amper tror jeg
/jan
Får ikke pose å sekk.Rotekroken skrev:Eller velge èn som er bedre....... :JanR skrev:Det som er sikkert er at "gamle" røramper og Forte II er en knallmatch ;D
/jan
Kjell
Er ikke på noen måte uenig med degjukes skrev:
Har stor tro på Fisheren på forte,det er overhodet ikke støy på den og den er fra 62. Sitter kapsler over smårørene.
Flere burde høre slike gamle rørforsterkere og høre hvor gode de er i forhold til mye av det som blir laget i dag.
Du hørte jo min Tele Opus(65) på et par gamle Beo fra 69.
Mvh Roar
Hørt om kinderegg.?JanR skrev:Får ikke pose å sekk.Rotekroken skrev:Eller velge èn som er bedre....... :JanR skrev:Det som er sikkert er at "gamle" røramper og Forte II er en knallmatch ;D
/jan
Kjell
/jan
Ikke santRotekroken skrev:Klipsch er vel et lite kinderegg i seg selv..... :
Kjell
80000 Norske kroner!holger1 skrev:Nydelig oppsett og fint bilde det låter nok bra, vilken pris ligger La scala på?