Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Hei,

    En liten melding om at nå er albumet «lysglimt» tilgjengelig på «en strømmetjeneste nær deg».

    Da tenker jeg på YouTube, Spotify, Tidal, Qoubuz eksempelvis.


    Lysglimt – er album to i prosjektet «Tapre barn». Det er 9 låter med stor variasjon i det musikalske uttrykk.

    Rock, blues, reggae for å nevne noe.


    Tematisk er det fortsatt en del tøffe historier som fortelles, men – også hvordan ting kan gå bra.

    Det kan vel røpes at låten Lysglimt nettopp beskriver en senere del av prosessen med en av de som er beskrevet på første album.



    Det vil jo være hyggelig om du finner låter og temaer som fascinerer, og legg gjerne inn på spilleliste og del med andre du tror kan ha interesse.

    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det letteste spørsmålet i dag - kan damen over spille bass?
    Må si at hennes spill og komposisjoner var til dels brilliant. På samme scene har vel Marcus Miller og Stanley Clarke stått. Er de noe bedre?
    Ellers så var det en trommis med særdeles høyt nivå, og hele bandet fungerte godt sammen. Alt fra Weather Report til nevnte herrer - så vel som gamle gode Dave Valentine ble mine assosiasjoner. Strålende opplevelse, og takker Powerpoint for å ta meg med på konsert.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Det vare en sann glede å ta deg med på noe jeg var temmelig sikker på lå nær den berømmelige innertieren jamakr :cool:
    Jeg har i min vane tro "skravleskrevet" alt for mye om inntrykk fra konserten i Grumpys tråd.
    Vi er samstemte om det musikalske nivået til frøken Glyk og hennes medmusikanter, og da spesielt trommeslageren.
    Dog er kveldens hovedperson utvilsomt høyt der oppe med velkjente bassister.
    Og med en slik sjarm og klarhet i hode er hun et menneske det er lett å like.
    Jeg går så gjerne på konsert med henne igjen en vakker sommerdag......
    Takk for en trivelig og som alltid interessant aften :cool:

    20240308_212243.JPG
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det var en innertier det der...

    Når det gjelder værgjettingen for Trøndelag, så er ikke den en innertier - men, det ligger an til tur. så årets HiFi begivenhet første halvår på hjemmebane - det må nok bli uten meg.

    Men, så vidt jeg forstår skal det stå et par høyttalere hos Frode på denne messen, som er mine... Skal visstnok ikke spilles på, men for min del må gjerne det skje.
    Så får vi se når de nye kommer seg til godt hjem her på Odden.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Det var en innertier det der...

    Når det gjelder værgjettingen for Trøndelag, så er ikke den en innertier - men, det ligger an til tur. så årets HiFi begivenhet første halvår på hjemmebane - det må nok bli uten meg.

    Men, så vidt jeg forstår skal det stå et par høyttalere hos Frode på denne messen, som er mine... Skal visstnok ikke spilles på, men for min del må gjerne det skje.
    Så får vi se når de nye kommer seg til godt hjem her på Odden.
    Mvh
    JMK
    Ut i fra hva som ble meg fortalt etter en aften med frøken Glyk, tror jeg at jeg har gjettet merke og modell ut fra angitt forhandler og fargevalg på kabinettene ;)
    Men hva det er får de fortelle om selv min gode mann.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ut i fra hva som ble meg fortalt etter en aften med frøken Glyk, tror jeg at jeg har gjettet merke og modell ut fra angitt forhandler og fargevalg på kabinettene ;)
    Men hva det er får de fortelle om selv min gode mann.
    Joda - i det du gikk av bussen fikk du et ganske klart hint. Den klarer du nok.

    Samtidig er det bare å stikke bortom Frode, så står nok vidundrene der...

    Ellersmessig har den beste halvdelen i heimen begynt å venne seg til at de kjære Babellene skal bort. Hun er meget glad i dem. Oiigg.. - hun har bekymret seg for at de nye 'talerne neppe har samme mekaniske system for å fange opp vibrasjoner. Det skal hun ha - hun er da med på dette.

    Det vil jo da vise seg hvordan lyden blir, og så om det faller i smak hos den beste halvdelen. Fargevalg har kostet dyrt tidligere, og en kan jo ikke si annet enn at jeg er litt utradisjonell denne gangen også.

    Håper du kommer til å kose deg på messe, og treffer mange gamle og nye "gærninger" med denne interessen. Hils i så fall fra meg.
    Mvh
    JMK
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Joda - i det du gikk av bussen fikk du et ganske klart hint. Den klarer du nok.

    Samtidig er det bare å stikke bortom Frode, så står nok vidundrene der...

    Ellersmessig har den beste halvdelen i heimen begynt å venne seg til at de kjære Babellene skal bort. Hun er meget glad i dem. Oiigg.. - hun har bekymret seg for at de nye 'talerne neppe har samme mekaniske system for å fange opp vibrasjoner. Det skal hun ha - hun er da med på dette.

    Det vil jo da vise seg hvordan lyden blir, og så om det faller i smak hos den beste halvdelen. Fargevalg har kostet dyrt tidligere, og en kan jo ikke si annet enn at jeg er litt utradisjonell denne gangen også.

    Håper du kommer til å kose deg på messe, og treffer mange gamle og nye "gærninger" med denne interessen. Hils i så fall fra meg.
    Mvh
    JMK
    Da får vi andre bare vente i spenning på hva som triller inn på odden. '
    Spennende med nye høyttalere. Ditt forrige valg var jo uventet, fra det konvensjonelle til ukonvensjonelle.
    Men iom Frode har tatt dine i innbytte, så er det et av hans andre merker du går for....feks et par lekre Kharma eller elegante Estelon.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Da får vi andre bare vente i spenning på hva som triller inn på odden. '
    Spennende med nye høyttalere. Ditt forrige valg var jo uventet, fra det konvensjonelle til ukonvensjonelle.
    Men iom Frode har tatt dine i innbytte, så er det et av hans andre merker du går for....feks et par lekre Kharma eller elegante Estelon.
    Det er nok elegante Estelon. Ikke de dyreste modellene akkurat, men spent på hvordan lyd blir hos meg. Time will show.
    Mvh
    JMK
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Det er nok elegante Estelon. Ikke de dyreste modellene akkurat, men spent på hvordan lyd blir hos meg. Time will show.
    Mvh
    JMK
    Gratulerer!
    Så den på messen. Lekker i rød, rene skulpturene. Litt andre former enn din gamle. Låt også samme bra sammen med Ypsilon/JT Transrotor i et veldig lite rom. Men de spilte ikke på din, men en annen i hvit.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Gratulerer!
    Så den på messen. Lekker i rød, rene skulpturene. Litt andre former enn din gamle. Låt også samme bra sammen med Ypsilon/JT Transrotor i et veldig lite rom. Men de spilte ikke på din, men en annen i hvit.
    Jepp, tror mine er oransje aktige? Det ble sagt at de ikke skulle spilles på - selv om det hadde vært ok for meg.
    Tror mine Ypsilon forsterkere til sammen skal drive disse bra - de kan nok kreve noe effekt så vidt jeg forstår.
    De blir ikke installert før etter påske - så da har jeg tid til å glede meg.

    Hyggelig om det kan bli enten sommerfest eller annen anledning til å invitere noen til en lytt.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    De var utrolig lekre, og de ble ikke spilt på. Kun display, men det kan jo være at noen av oss som gikk rundt dem har gjort noen prank med dem……..kødda 😊
    De liknet litt på periskoper?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    De liknet litt på periskoper?
    Ja, når du sier det ;)
    Det kan jo da bli interessant å høre hvordan musikk gjengis på disse i "neddykket " stilling :cool:

    _TAM7993.JPG


    Men den skulpturelle utformingen gjorde seg ikke bort i forhold til Ypsilons produkter. Man kan vel trygt si at de rødoransje "periskopene" vil gi et noe "freshere" inntrykk og kontrast i eders stue min gode mann.

    _TAM7995.JPG
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ja, når du sier det ;)
    Det kan jo da bli interessant hvordan musikk gjengis på disse i "neddykket " stilling :cool:

    Vis vedlegget 1007275

    Men den skulpturelle utformingen gjorde seg ikke bort i forhold til Ypsilons produkter. Man kan vel trygt si at de rødoransje "periskopene" vil gi et noe "freshere" inntrykk og kontrast i eders stue min gode mann.

    Vis vedlegget 1007276
    Da tror jeg nesten jeg bare helt offisielt begynner og glede meg. Synes de ser fine ut.
    Noe dypdykk i lyden har jeg ikke gjort, men har såpass mye referanse på dette - at jeg nesten bare går ut fra at dette blir bra.
    Mvh
    JMK
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med ytterst lekre kreasjoner!! 🎉
    Hørte de hvite inne hos Frode og må si at dette fenget virkelig, spiller deilig, rent, oppløst og ballansert i hele registeret👍🏼🎶
    Flott finish på dine, rusla rundt dem flere ganger😉

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.678
    Antall liker
    58.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer JM 🎈
    Jeg så ingen fikla med høyttalerne dine, men skal ikke se bort fra at det ble en del sikling. 🙈😆
    Jeg har ikke hørt akkurat den modellen du får i hus, men det jeg har hørt av Estelon har jeg likt godt.
    Et anlegg med store Estelon hadde beste lyd Warszawa i høst. Med god margin synes jeg.
    -Og helt riktig farge på Odden. 😊
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Gratulerer med ytterst lekre kreasjoner!! 🎉
    Hørte de hvite inne hos Frode og må si at dette fenget virkelig, spiller deilig, rent, oppløst og ballansert i hele registeret👍🏼🎶
    Flott finish på dine, rusla rundt dem flere ganger😉

    gismo
    Det er betryggende at du sier dette - uten at jeg er direkte overrasket naturligvis. Har jo tanker om at merker som produserer ting i klart ulike prisklasser - ofte kan ta med seg noe av de gode egenskapene nedover i produktlinjen. Det er i alle fall håpet - da de store (mye dyrere) variantene jo i mine ører høres veldig bra ut.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Gratulerer JM 🎈
    Jeg så ingen fikla med høyttalerne dine, men skal ikke se bort fra at det ble en del sikling. 🙈😆
    Jeg har ikke hørt akkurat den modellen du får i hus, men det jeg har hørt av Estelon har jeg likt godt.
    Et anlegg med store Estelon hadde beste lyd Warszawa i høst. Med god margin synes jeg.
    -Og helt riktig farge på Odden. 😊
    Hyggelig, takk!
    Joda - nedskalering fra store til mindre (billigere) håper jeg her er gjort på en god måte.
    Jeg har god erfaring med at WAF øker betraktelig med litt utradisjonelle fargevalg - og satser på at det også gjelder her. Ser at produsenten har angitt at det er en del å velge i. Om det er låst til et visst utvalg - eller helt fritt valg (som det var med Babellene) - det vet jeg ikke.
    Som alltid vil det bli litt nostalgisk at noe skal ut og noe nytt inn - men over noe tid pleier slikt å gå seg til.
    Har tenkt at eksisterende sub løsning bør kunne tilpasses også de nye kreasjonene - selv om fargekontrastene jo må sies å være stooore.
    Mvh
    JMK
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Slenger meg på her, har virkelig fått øynene opp for Estelon etter tur til Warzawa og andre Hifi messer, De Aura spilte veldig flott Oslo Hifi show nå i helgen, Så gratulerer...
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Hei,

    En liten melding om at nå er albumet «lysglimt» tilgjengelig på «en strømmetjeneste nær deg».

    Da tenker jeg på YouTube, Spotify, Tidal, Qoubuz eksempelvis.


    Lysglimt – er album to i prosjektet «Tapre barn». Det er 9 låter med stor variasjon i det musikalske uttrykk.

    Rock, blues, reggae for å nevne noe.


    Tematisk er det fortsatt en del tøffe historier som fortelles, men – også hvordan ting kan gå bra.

    Det kan vel røpes at låten Lysglimt nettopp beskriver en senere del av prosessen med en av de som er beskrevet på første album.



    Det vil jo være hyggelig om du finner låter og temaer som fascinerer, og legg gjerne inn på spilleliste og del med andre du tror kan ha interesse.

    Mvh
    JMK
    Det kan nok være litt pinlig og innrømme at jeg kalte det nye albumet ved feil navn.... (Lysglimt er en av låtene).

    Selveste du er tittel på album med artisten Lovise A.K. sjekk ut.

    Personlige favoritter er nok "Psycho influenser" og "Psyken er på anbud igjen".
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    konsertmars2024.jpg

    Uklart bilde? Ja. Men, musikken var mye spennende for en som ikke har hørt dette som annet enn tilfeldige treff på radio nå og da. Stor takk til Power'n for å ha tatt med den beste halvdelen og undertegnede på konsert.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Norges lille alvedronning Aurora Aksnes med en knivsodd hulder i genene skal man ikke kimse av.
    Hun har en fascinerende naiv fremtoning, men skriver dypsindige tekster til sin musikk :unsure:
    Så har hun denne magiske evnen til å falle inn i seg selv, og bare være i sin egen boble mens hun klokkerent fremfører sitt budskap.
    Hun har noen intonasjoner og overganger som etterlater musikk forståsegåpere og musikkelskere lettere forbløffet.
    Dette fikk vi høre til gangs i de to nedstrippede låtene med kun Aurora, et enkelt instrument og de 2 kordamene.
    Det er tidvis så eterisk, lett og sart at man er redd for å puste for da går det hele i stykker, mens hun i andre passasjer trøkker til så man lurer på hvor i all verden hun hentet det i fra :love:o_O I første rekke er hun fullt og helt seg selv, men jeg får "vibber" som peker mot Björk og Eivør.
    Men den arven er slettes ikke feil i mine ører.

    20240323_223129.JPG


    Produksjon av konserten var god, og lyd og lys satt som støpt. Lyssettingen hadde både anstrøk av magi og påtrengende heftighet.
    Frøken Aksnes hadde tatt med måkene sine, og danset fjærlett rundt, barbent selvfølgelig. Ja, hun er danser også og spiller piano.
    Bandet utfylte og støttet forbilledlig opp om henne, og tilkjennegav musikalitet av høy klasse.
    Aurora selv pratet på inn og ut pust mellom låtene, og innrømte ovenfor oss at hun er en liten skravlebøtte uten filter. Det må her nevnes at vi hadde billetter til den opprinnelige konserten som ble utsolgt på få timer i november i fjor, og derav avfødte intet mindre en 2 ekstra konserter i Oslo. Stikk den!
    Men saken var den at vi tydeligvis hadde havnet på konsert med "hardcore" fansen som gav til kjenne at de er glad i alvedronningen. På en av hennes mest kjente låter ble det rungende allsang, og rett til venstre for meg satt et ungt par med sin 7-8 år gamle datter som var totalt oppslukt av sin heltinne på scenen. Om hun kunne sangene til Aurora? På rams! En aldrende mann ble rett og slett litt rørt av å se all ungdommen rundt seg som digger Aurora.
    For å si det enkelt - det er vel fortjent. Det sitter folk med blytung utdannelse og skolering på kloden som gråter sine modige tårer når frøken Aksnes drar på med alt hun har av sarthet og volum i stemmen.

    20240323_222739.JPG


    Lørdag 23 mars 2024 kunne Aurora opplyse oss om at hun hadde vært artist i 10 år. La det gjerne bli et par 10 år til Aurora.

    Da gjenstår det bare å kjøpe inn plata Aurora - The Gods We Can Touch jamakr ;)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Dette må de bare få med dem jamakr :cool:
    Frem med hårvannet som gir hårmanke anno 1972 lynkjapt, og luftgitaren.

     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Dette må de bare få med dem jamakr :cool:
    Frem med hårvannet som gir hårmanke anno 1972 lynkjapt, og luftgitaren.

    FY F... !
    I mine øyne og ører, ingen over og ingen ved siden av.
    Ingenting unødig, bare så utrolig bra og samspilt.
    Så leit at denne gjengen ikke holdt det gående sammen "for ever".

    Må nok bli et lite Tandberg anlegg her i ødemarken etter hvert også - da kan heltene spilles med noe annet enn PC lyd.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Norges lille alvedronning Aurora Aksnes med knivsodd hulder i genene skal man ikke kimse av.
    Hun har en fascinerende naiv fremtoning, men skriver dypsindige tekster til sin musikk.
    Så har hun denne magiske evnen til å falle inn i seg selv, og bare være i sin egen boble mens hun klokkerent fremfører sitt budskap.
    Hun har noen intonasjoner og overganger som etterlater musikk forståsegåpere og musikkelskere lettere forbløffet.
    Dette fikk vi høre til gangs i de to nedstrippede låtene med kun Aurora, et enkelt instrument og de 2 kordamene.
    Det er tidvis så eterisk, lett og sart at man er redd for å puste for da går det hele i stykker, mens hun i andre passasjer trøkker til så man lurer på hvor i all verden hun hentet det i fra :love:o_O I første rekke er hun fullt og helt seg selv, men jeg får "vibber" som peker mot Björk og Eivør.
    Men den arven er slettes ikke feil i mine ører.

    Vis vedlegget 1009809

    Produksjon av konserten var god, og lyd og lys satt som støpt. Lyssettingen hadde både anstrøk av magi og påtrengende heftighet.
    Frøken Aksnes hadde tatt med måkene sine, og danset fjærlett rundt, barbent selvfølgelig. Ja, hun er danser også og spiller piano.
    Bandet utfylte og støttet forbilledlig opp om henne, og tilkjennegav musikalitet av høy klasse.
    Aurora selv pratet på inn og ut pust mellom låtene, og innrømte ovenfor oss at hun er en liten skravlebøtte uten filter. Det må her nevnes at vi hadde billetter til den opprinnelige konserten som ble utsolgt på få timer i november i fjor, og derav avfødte intet mindre en 2 ekstra konserter i Oslo. Stikk den!
    Men saken var den at vi tydeligvis hadde havnet på konsert med "hardcore" fansen som gav til kjenne at de er glad i alvedronningen. På en av hennes mest kjente låter ble det rungende allsang, og rett til venstre for meg satt et ungt par med sin 7-8 år gamle datter som var totalt oppslukt av sin heltinne på scenen. Om hun kunne sangene til Aurora? På rams! En aldrende mann ble rett og slett litt rørt av å se all ungdommen rundt seg som digger Aurora.
    For å si det enkelt - det er vel fortjent. Det sitter folk med blytung utdannelse og skolering på kloden som gråter sine modige tårer når frøken Aksnes drar på med alt hun har av sarthet og volum i stemmen.

    Vis vedlegget 1009827

    Lørdag 23 mars 2024 kunne Aurora opplyse oss om at hun hadde vært artist i 10 år. La det gjerne bli et par 10 år til Aurora.

    Da gjenstår det bare å kjøpe inn plata Aurora - The Gods We Can Touch jamakr ;)
    Jepp - dette var en opplevelse. Bra du bruker dine tastatoriske egenskaper til å beskrive.
    Album må kjøpes etter hvert ...
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    FY F... !
    I mine øyne og ører, ingen over og ingen ved siden av.
    Ingenting unødig, bare så utrolig bra og samspilt.
    Så leit at denne gjengen ikke holdt det gående sammen "for ever".

    Må nok bli et lite Tandberg anlegg her i ødemarken etter hvert også - da kan heltene spilles med noe annet enn PC lyd.
    Mvh
    JMK
    Vi er rørende enig.
    Det slår meg gang på gang hvor vanvittig god Ritchie Blackmore var tidlig på 70-tallet.
    Attpåtil smiler og koser herr Blackmore seg flere steder i opptaket, og når han går inn i bobla si på "Smoke on the Water" er det bare å bøye seg i kne.
    Å så har vi klippen Ian Paice bak Ian Gillan sammen med Roger Glover som gir de 3 andre karene så stort spillerom.
    Hvilket de fyller til randen i akkurat passe mengde.
    Bildene er ikke helt synkrone med lydsporet her og der, men skitt au.
    Men dersom du lot opptaket fra tuben gå helt ut dukket dette opp:


    Her var det et "run" fra herr Blackmore etter 4 min ca.20 sek jeg ikke hadde hørt før på "Space Truckin"
    Kontroll lytt ønskes. Det går vilt for seg i den videre musiseringen som du jo vet.
    Etter 13 min kommer øvelsen "vri det du kan ut av Fender Hallinkasteren" din :cool:
    Ved 17 min tar det FULLSTENDIG av, og Ritchie viser tydelig at han er inspirert av Jimi Hendrix.
    Ian Paice traktering av slagverket er mesterlig i all sin enkle kompleksitet.
    Fett som faen!
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Esttre.jpg


    Det her speller som bare det. Jeg lover - det gjør det.
    Alle floskler er på gang igjen.... Det speller rett og slett bare mer av "alt". Dvs nesten alt. Babellene er utrolig gode på mellomtone og litt oppover. Her er det mer "tyngde" og jeg kan nesten ikke tenke meg at ting skal kunne bli "skrikende" eller "tynt".
    Gleder meg noen hundre timer frem i tid, og forventer enda mer... Og, håper på at det går å få sub'en tilpasset disse Aura'ene.
    De skifter litt farge fremtoning med hvor mye lys som settes mot dem. Temmelig fine synes jeg.

    en stor endring er at her er det godlyd selv om du ikke sitter klistret i et smalt sweet spot. Det har jo sine fordeler.

    Litt lytte omtale får komme etterhvert. Først må de jo finne seg til rette, men meget velkomne er de allerede nå.
    Mvh
    JMK
    JMK
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med flotte vellydende skulpturer👍🏼🎉🎶 Vi får heller ta en tur å verifisere lyden etter en stund😎😉

    gismo
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Grattis med flotte nye høyttalere Jan Magne. Får ta en tur ut og høre på de 👌
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Der har du høyttalere i flere uker! Gratulerer..
    Bør holde en stund... akkurat nå er jeg i det modus at jeg tror Tippinga på Hamar må overgå seg selv - hvis det skal virke meningsfylt og endre noe. Synd jeg ikke tipper forresten.
    Ikke alt for mye som har vært innom siden en sped start med selvbygg Seas "30 litere". Husker i farten Div Tandberg, Jamo, AP Virgo II, Gallo reference, Amphion, Sonus faber, Sasha i litt ulike farger, La Rosita og nå Estelon. Hvis noe er glemt så stoler jeg på at Power'n husker det. Tror ikke man har vondt av å forsøke litt ulike ting for å finne hva som matcher øvrig utstyr og hva som oppfattes bra i egne ører. Må si jeg ikke er så opptatt av "HiFi flink lyd" lenger - men, mer om noe låter behagelig over tid.
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn