Jamakr
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 05.08.2003
- Antall liker
- 2.312
Vi var nok fler...Verten i farta.
RBN ser noe bekymret ut for hvordan det hele utvikler seg.
Bilder er ofte en uting, spør du meg.
Mvh
JMK
Vi var nok fler...Verten i farta.
RBN ser noe bekymret ut for hvordan det hele utvikler seg.
Der trafoen du spikern på hodet.Kan det ha noe med strøm å gjøre
Puuuuhhhh...nå ble jeg lettet.Der trafoen du spikern på hodet.Kan det ha noe med strøm å gjøre
Egentlig ikke bare ..Kan det ha noe med strøm å gjøre
Det skjer da litt...
Jeg har nok noe å lære ....HVA? P-Funk skattene BORTE? Da hadde jeg virkelig blitt engstelig altså. Jeg har bare ETT sett med dubletter og det er nervøst nok, det...
Utrolig mye flotte (og mulig kostbare?) tiltak og oppgraderinger i det siste herNå var i grunnen mye bare å kose seg med. Men, så hadde jeg snakket litt med Alan under Horten messen. Og, en 16" ASC SmartTrap steel finish landet her via posten. Har riktignok ikke fått plass til å sette den helt ned på gulvet (enda - blir når skilletrafoen forsvinner) men det virker ikke å gjøre noe. For enda mer definisjon i hele spekteret ble resultatet. Og, nest etter det å flytte anlegget - så er dette det billigste gode tiltaket jeg noen gang har gjort (uten at det er gratis).
Men har voldsomt trua på denne runde saken du har presset opp i ditt hjøre etter at du snudde anlegget som du gjorde
Ikke gratis, men slår alle de andre med godt margin
gismo
Med unntak av å snu anlegget, så er "den runde saken" den klart mest priseffektive i alle fall. Jeg har ikke spilt veldig høyt etter at den ble satt inn (gjør sjelden det), men den et funn slik jeg kan vurdere det.Utrolig mye flotte (og mulig kostbare?) tiltak og oppgraderinger i det siste her
Men har voldsomt trua på denne runde saken du har presset opp i ditt hjøre etter at du snudde anlegget som du gjorde
Ikke gratis, men slår alle de andre med godt margin
gismo
De store rundingene overrasker. Og, jeg har jo hørt de andre steder også. Har ikke forsøkt å snu de - men, de skal jo være både absorbent og diffusor - avhengig av hvilken vei du vrir de. Må nesten prøve det.De "rundingene" der, er det noe som kunne lures inn via bakveien og inn i eget anlegg, jamakr?
Du kjenner jo Dragen rimelig godt; tror du hun ville oppdage dem, og om så, ville min påstand "de, de har alltid vært der, du er jammen sløv som ikke har sett dem før ..." medføre et lengre eller kortere rekonvalens [les: er rundingsene verdt det] ??
Fra ramme alvor til spøk: ville de gjort nytte av seg hos meg ?
Hei,Hei.
Har lignende erfaring med "strøm-remedier".
Synes de tar bort noe,-dvs jeg oppfatter lyden som litt mer hørevennlig, men mindre dynamikk og overtoner/livaktighet/luft.
Hos meg foretrekker jeg stikkene rett i veggen. 16 amp kurs.
Har ikke erfaring med Isotek, men et par andre fabrikat og i rimeligere prisklasse.
Jeg ønsker deg riktig godt nytt år JM!
Beste hilsen.
Takk for det jamakr. det er alltid hyggelig å være hos deg.Ærede Powerpoint - alltid en fornøyelse når du kommer innom. Dine måter å formulere deg på, er også alltid gøy å lese.
Joda, du har overvært en god del av endringene i anlegget, og gikk vel glipp av TDL og første runder med EC 120, 250R og den første runden med Nemo. (Pre jeg har nå heter Phantom, og har ikke noe 2 tall bak seg).
Det spiller bra nå, ikke tvil om det. Koser meg. Vil fortsette med det. ER nok i første omgang nødvendig å finne ut om ikke det er noe galt med kabel fra platespiller til Riaa. Kunne vært gøy å prøve noe som stod i stil med det ande "blinget". "Vet" at en annen type høyttalere (elementer) vil kunne gi mer "putselighet" - som jeg nok vil like. Men, det er ikke sikkert det er like behagelig over tid. Vel, en eller annen gang kanskje det vil prøves ut.
Jeg synes nok ikke jeg har fått så dårlig service på produktene her i Norge, det ble sørget for lån av andre produkter mens 402'en var på en lengre tidsreise et eller annet sted. Har også hatt god støtte og hjelp knyttet til små ting som oppstår, så selv er jeg godt fornøyd med servicen fra "utstyrspusheren" jeg har handlet med de siste årene.
Moro med musikk jeg ikke kjent alt av. Du er alltid flink til å følge med. Det er nok min ambisjon fremover, få mer tid til å lytte til musikk. Og, gjerne ha besøk hvis folk har lyst å komme og høre.
Og, jeg må få høre på de anleggende du har hos deg, og den hemmelige platespilleren som er på vei. Den blir rå!
Mvh
JMK
Cheers?Lett spesi opplevelse i dag. PF kort sekvens fra "the wall" tatt opp fra hjerneceller som først hører musikken - for så å bli avspilt. Dårligere enn 128 kb, men gjenkjenbart. Tror ikke dette er publisert enda?? men, tror man skal følge med på publikasjoer fra Mikutta et al. Og, bedre gridteknikk er på vei. Spesielt
Mvh
JMK
Har du røyka på seminar nå?Lett spesi opplevelse i dag. PF kort sekvens fra "the wall" tatt opp fra hjerneceller som først hører musikken - for så å bli avspilt. Dårligere enn 128 kb, men gjenkjenbart. Tror ikke dette er publisert enda?? men, tror man skal følge med på publikasjoer fra Mikutta et al. Og, bedre gridteknikk er på vei. Spesielt
Mvh
JMK
Godeste herr jamakr.Ærede Powern og JackX. Dere har greie på mye, hjerner er ikke øverst på lista så vidt jeg vet.
Bruker man høy frekvens EEG registrering(60-250 Hz) er det mye spennende informasjon som dukker opp. Blant annet finner man også fort at disse signalene fort faselåses til lavere kortikale rytmer (tar vel 100 msek). Nok om det.
En lett pr kåt -men verdens bese på sitt felt - herremann (og norgesvenn må vite), viste hvordan (mikutta?) var i stand til å registrere fyringene til et avgrenset antall cortikale celler- for deretter lage en lydfil fra registreringsdataene. (Tror nok slike demoer gjør seg godt når det skal søkes penger til forskning).
Morer meg litt med tanke på de som holder seg med ideer om at "det som foregår inne i hjernen - det kan det ikke forskes på". Det spørs om det bør lages en tråd hvordet er lov å legge fram en del forskning om persepjon av lyd?
Nå hører jeg steam whistle i det fjerne, så det får være nok for nå.
Mvh
JMK
Det essensielle er vel hvilke kabler som ble brukt ved disse målingene. Kan ikke bruke hva som helst til lavere kortikale rytmer. Prøvde med en Kimber Black Pearl og det ble ganske store skader i kraniet og hjerne.Godeste herr jamakr.Ærede Powern og JackX. Dere har greie på mye, hjerner er ikke øverst på lista så vidt jeg vet.
Bruker man høy frekvens EEG registrering(60-250 Hz) er det mye spennende informasjon som dukker opp. Blant annet finner man også fort at disse signalene fort faselåses til lavere kortikale rytmer (tar vel 100 msek). Nok om det.
En lett pr kåt -men verdens bese på sitt felt - herremann (og norgesvenn må vite), viste hvordan (mikutta?) var i stand til å registrere fyringene til et avgrenset antall cortikale celler- for deretter lage en lydfil fra registreringsdataene. (Tror nok slike demoer gjør seg godt når det skal søkes penger til forskning).
Morer meg litt med tanke på de som holder seg med ideer om at "det som foregår inne i hjernen - det kan det ikke forskes på". Det spørs om det bør lages en tråd hvordet er lov å legge fram en del forskning om persepjon av lyd?
Nå hører jeg steam whistle i det fjerne, så det får være nok for nå.
Mvh
JMK
Takk for tiltroen til min ringe kunnskapsdatabase.
Når det kommer til ditt spesialfelt - hjernen - så bøyer jeg meg ærbødig, og leser og lytter så langt min forstand henger med.
Jeg vet forsvinnende lite om hjernen ut over å holde den i konstant trim med stadig nye impulser/kunnskap i våken tilstand.
Det er for meg spennende det du skriver om fra de kunnskapstunge salene på andre siden av jorden.
Jeg finner Herr Mikuttas innfallsvinkel å være fornøyelig, og den vil definitivt skape entusiasme og nysgjerrighet hva finansiering av videre forskning innefor dette feltet angår.
Avslutningsvis tror jeg du skal gjøre alvor av å starte en tråd her inne som går på forskning om persepsjon av lyd.
Dog er jo svaret gitt for oss som hører det vi vil høre når vi driver med kabler til anlegget
Man morer seg, og humrer i skjegget
Bare rolig RBN, jeg er forhåndspåmeldt til den 6/6-2015 ude på odden hos jamakrDet essensielle er vel hvilke kabler som ble brukt ved disse målingene. Kan ikke bruke hva som helst til lavere kortikale rytmer. Prøvde med en Kimber Black Pearl og det ble ganske store skader i kraniet og hjerne.
Over til noe annet Power'n, som også ødelegger hjernen men på en behagelig måte, klar for 6/6 Jeg er...
RBN