KnB

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, det er analogt, men dsp for bass. Mange muligheter. Er fremdeles ute på jobb, kona spiller inn mens jeg er borte :)

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med det flotteste hornsystemet jeg har sett. Så lekkert ut i stua :)

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    En liten oppdattering med et par bilder.

Er etterhvert svært fornøyd med lyden, selv om her selvsagt en del mer å hente. :) Venter på et par nye kabler mellom dac og høyttalere, skal skifte fra rca til BNC connetctorer samt bytte et par motstander i dac for 75 Ohm impedanse.
    Dette er rimelige kabler som blir levert av Phasure.

Anlegget består av et komplett phasure system med en XXhighend PC som selvsagt kjører xxhighend avspiller med digital volum kontroll - Nos1a dac - aktive høyttalere produsert av BD design, i sammarbeid med PeterSt.

Min xxhigend pc var den første som hadde windows 8 installert, etter jeg fikk pc sviktet usb3 utgangen på hovedkortet -dette ble "ordnet" ved å sette inn et usb3 kort. Tenkte ikke noe mere på dette og trodde det umulig kunne ha noen lydmessig forskjell fra usb3 fra hovedkort.
    Har nå fått oppdatert drivere for å få mobo usb3 til å fungere---og dette ga en SVÆRT stor lydforbedring. Mye mer kropp og fylde og klang som jeg savnet. Har nå justert ned bass seksjone med 0.5db og fremdeles mye fyldigere lyd en tidligere.

Håper å får på plass "Blaxius" kabler nå før jeg må reise ut på jobb igjen. De er ferdig men skal sendes fra Nederland og det tar jo noen dager.

Bilde viser plassering av høyttalere plasering tett inntill frontvegg, dette fungere faktisk veldig bra selv om det er et kompromiss pga rommets utforming.

Vedlegg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Det hjalp å få kvinnfolk i huset, KnB! :D

• Liker
    Reaksjoner: KnB

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    LOL

men hun har funnet sweetspot og den plassen er ikke tilgjengelig lenger

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Et stort pluss i min bok at vi kan dele gleden med musikk og god lyd :) - så ingen "ouch" her altså.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Spennende det du skriver knb. Tenker på den biten med mere fyldig lyd. Når jeg var hos deg sist var det i slankeste laget.
    Gi lyd fra deg når du er hjemme igjen.

ps; får håpe det ikke tar like lang tid med kablene fra Nedeland som med dddac'en jeg har bestilt. Begynner på 5 uka nå siden den etter sigende skal være sendt. Men har ikke fått noe sporingsnummer så en får bare vente og håpe den snart dukker opp.

Når den er oppe og går må du ta deg en tur for en "shootout" mellom BIIIse dual mono og dddac. Vi blir flere som er spente på utfallet.

Sist redigert:

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Ja, litt i test fase når du var innom, nå har jeg flyttet Ht litt mer fra hverandre og redusert "to in" mye. gått tilbake til orginale dsp setting som Peter bruker. Du vil nok høre stor forandring garantert. Det var for slankt, men ikke nå lenger :cool:
    Om det passer er det bare å stikke innom en dag, reiser neste uke.
    Fikk akkurat beskjed om at kabler kommer på onsdag, så håper å få montert de til helga.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Spennende å se hvordan dddac står seg mot den du har, det vil jeg svært gjerne høre. :) Skal du bygge selv, eller er det et ferdig kit?

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    det gir jo en betydelig ekstra glede å bygge det selv :)
    Vurdere kanskje å sette opp et anlegg nr 2, så kanskje jeg kommer til å bygge en dac til det formålet. Da er jo dddac en sterk kandidat.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Kabler og deler til til dac kom på døra onsdags morgen, ombygging ble gjort samme dag :) liten utfordring med å skifte 4 smd monterte motsander. Med riktig spiss på loddebolt og litt trening gikk det bra. På bilde under viser hvor digre motstandene er :) Har fått spilt noen timer nå, forbedringer med denne ombyggingen er rett og slett formidabel og uventet. Det dreier seg jo bare om kabler, jaja og overgang fra RCA til BNC

Vedlegg

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Steike !!! Det var ikke rare størrelsen på motstandene gitt. Hva er greia når disse skal loddes ? Legge på en klatt med tinn først og så "smelte" motstanden ned i tinnet ? Eller varme motstanden på normal måte ned i tinnet ?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.963
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fantastisk flott! Kanskje kona likevel en gang vil akseptere horn i stuen likevel :)

• Liker
    Reaksjoner: KnB

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    bruk den tynneste spissen på loddebolten, varme opp lett raskt litt på hver side til hele motstanden løsner, skyves motstanden vekk. eventuelt varme langs siden så en dekker begge sider av motstand samtidig. Dette var den enkle biten, men det er lett å ødelegge kortet.

Når jeg loddet på ny tok jeg vekk gammelt tin -la en liten tupp med tinn på den ene kontakten, varmet denne samtidig som jeg førte motstand inn i tinnet. Loddet så den andre enden.. må ha tungen rett i munnene her, og for min del måtte jeg bruke lupe med lys, uten den hadde det ikke vært mulig. Bruk et lite pinsett for å holde motstand. Jeg trente på et gammelt kort først.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Ja, ingen grunn til ikke å velge horn :) Men det viktigste er jo tross alt lyden da. Og de låter mye bedre en hvordan de ser ut ;) ,det aller beste jeg har hatt i hus.

Edit: Det gjelder jo systemet i sin helhet, alt levert av Phasure eller PeterSt med samarbeid med BertD (BD design.)

XXHighend PC - NOS1a B75, async usb dac - Blaxius BNC interconn - Orelo mkII active open baffel horn speakers.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn