Forsterkere Koble sluttsteg

isprinsen

Medlem
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
18
Antall liker
3
Hei :D
Har en rørhybrid pre-amp som har bare uttak til en forsterker.Hvilke muligheter har jeg får å koble til 2 effektforsterkere uten at det blir noen forringelse av lyden.De skal ikke i bridgemode men kjøres i biamp.

Om jeg skulle kjøre i bridgemode kunne jeg kanskje tatt "left" på den ene forsterkeren og "right" på den andre.

Legg gjerne ut link til foreslåtte produkter.Har lest så vidt om y-kabler og en slags T som en plugger i RCA uttaket. Er dette noe jeg kan bruke ?
 

isprinsen

Medlem
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
18
Antall liker
3
Skjønner at dette ble for vanskelig for dere...kanskje Expert eller Elkjøp vet bedre ?
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.008
Antall liker
1.129
En "Y"-kabel bør vel fungere?
Kan ikke skjønne annet.

NB! Jeg jobber ikke hos hverken Expert eller Elkjøp! :p
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.008
Antall liker
1.129
Enig.
Men slikt bør man jo overse, nettopp av en slik grunn. "isprinsen" finner nok ut av dette, etterhvert som han blir litt varmere i trøya?
 

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Innlegg
294
Antall liker
14
Sted
vestfold
og en "T" ledd gjør akk det samme som et "Y" ledd.....selv om den ene ser ut som et "T" og den andre som et "Y"....det finnes også "F" ledd som ser ut som et "F" og gjør akk samme som de andre "bokstavene" :cool:

husk at brokobling er ikke bare å koble en stereo amp på bare venstre utgangen til preampen -det du beskrev er riktig til et BIamping kobling -IKKE brokobling da det er litt mer komplisert en så å få det til med ubalanserte utganger ;) men det kan sikker Expert eller Elkjøp forklare hvorfor :p

God Påske
 

nissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
109
Antall liker
15
Torget vurderinger
1
Bilde eller navn på forsterker?Har mest eldre ting selv.Det kan hentes ut på pre out-tape out-hodetelefon utgang(med en overgang fra 1/4" stereo jack til rca)Vansklig å komme med noe konkret når du ikke har kommet med navn på pre(forsterker). Men du er veldig rask til å rakke ned på med debetanter.Er det en Norsk forhandler på din forsterker så kan du jo høre med dem.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.908
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Han rakket vel ikke ned så voldsomt, vel?

Men kan hende prøvde han å få utløp for litt frustrasjon etter å ha ventet i fire dager uten å få svar på sitt veldig enkle spørsmål.

Men til trådstarter: Du får sikkert kjøpt slike Y-, T- eller F-ledd - kjært barn har mange navn - på Elkjøp eller hvor som helst de selger hifi-utstyr og hifi-kabler. I mange år brukte jeg et sett jeg kjøpte på Biltema - og selv med noe slikt ble lyden helt OK.
 
Topp Bunn