Koetsu Black

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Noen som har Koetsu Black eller andre Koetsu pickuper? Vurderer å bestille en Koetsu Black fra Lyric.

mvh,
OS
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
tkr skrev:
Hei,
Har hatt Koetsu Black, har nå Urushi Sky Blue. Hva lurte du på?
mvh
Egentlig bare ute etter å høre hvilke erfaringer dere har.

mvh,
OS
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.807
Antall liker
28.866
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kort fortalt, så savnet jeg Koetsu Blacken min aldeles fryktelig, og ergret meg over at jeg byttet den ut. Ting ble først bedre etter at jeg kjøpte Urushien.
Jeg kjørte Blacken i en Helius Orion arm, og min magefølelse var at puen var bedre enn armen.
Da jeg gikk over til SME V, oppdaget jeg hvilken dynamikk som bodde i den. Den heller litt mot det varme, men er ikke "snill". Urushien er nok enda mer dynamisk og detaljert, og sannsynligvis ville det være til fordel å få en enda tyngre arm enn SMEen, men jeg tror ikke at jeg orker å teste det ut foreløpig.
Jeg synes Koetsu Black er en undervurdert pu.
mvh
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Selger Lyric koetsu ?, ser at Artsound fra Danmark har begynt med koetsu.

Mvh,
Terje
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
argh skrev:
Selger Lyric koetsu ?, ser at Artsound fra Danmark har begynt med koetsu.

Mvh,
Terje
Ja de (TAA IMPORT) har fått agenturet i Norge og mulig andre land.

mvh,
OS
 
T

tjn

Gjest
OS skrev:
argh skrev:
Selger Lyric koetsu ?, ser at Artsound fra Danmark har begynt med koetsu.

Mvh,
Terje
Ja de (TAA IMPORT) har fått agenturet i Norge og mulig andre land.

mvh,
OS
Spennende. Regner med at det kommer info på en oppdatert hjemmeside ganske snart.
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
rico skrev:
OS skrev:
argh skrev:
Selger Lyric koetsu ?, ser at Artsound fra Danmark har begynt med koetsu.

Mvh,
Terje
Ja de (TAA IMPORT) har fått agenturet i Norge og mulig andre land.

mvh,
OS
Spennende. Regner med at det kommer info på en oppdatert hjemmeside ganske snart.
Tviler når jeg ser hjemmesidene deres, må nok bruke telefonen ;D
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Jeg har en Koetsu pickup spesiallaget, men er nok relativt lik "Black". Den spiller som en Gud og heller litt mot det dynamiske og varme. Vær OBS på at den forlanger en litt tung arm med perfekt lager. Jeg bruker KUZMA Reference arm. Lette vimsete armer går ikke bra. Men har du en rett arm er dette midt i blinken for meg.

Samleren
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Jeg har også hatt en Koetsu Black og har kun gode minner om den.Syns som de andre sier her at den låt "varmt" og må som alt annet matches opp imot resten av utstyret.Min funket veldig fint i SME V på et Oracle drivverk,mens på Goldmund Studio med Forsell luft arm ble det for mye av det gode/varme.

mvh
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Hei,

Takker for alle svar. Det virker som om Koetsu Black har en ganske varm klang. Siden jeg har det ganske varmt fra før (Accuphase Klasse A og Proac) tror jeg ikke den vil passe i mitt anlegg.

mvh,
OS
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Har min Koetsu Black liggende i en eske hjemme, har ikke vinylrigg i anlegget nå.

Pickupen har en vidunderlig oppløst diskant, en utrolig god mellomtone og heller kanskje litt mot det varme?

Noen år siden jeg har hørt på den nå, men jeg synes den var en betydelig oppgradering fra Ortfon MC 30. Brukte den på en Yamaha PX 2 spiller med tangential arm.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vet noen om hva vi snakker om prismessig for en koetsu black ev entry level på disse...?

Så var det en ting til:kan den passe i en JMW9 arm?.... ;)ES
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
ixos_76 skrev:
Vet noen om hva vi snakker om prismessig for en koetsu black ev entry level på disse...?

Så var det en ting til:kan den passe i en JMW9 arm?.... ;)ES
Den koster $1600 i USA så da bør du kunne få den for 10-11 tusen i Norge. Kontakt Tor hos Lyric så er jeg sikker på du får en god pris.

Jeg har lest om flere på nettet som bruker Koetsu på JMW armer så det tror jeg skal går bra. Du kan jo spørre google!

mvh,
OS
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Ser Artsound selger den for 12kdkr, tipper rundt 13knkr.
Har litt lyst på denne selv, men jeg ser at den helst blir anbefalt for tungere armer.

Mvh,
Terje
 
P

Parelius

Gjest
OS skrev:
Jeg har lest om flere på nettet som bruker Koetsu på JMW armer så det tror jeg skal går bra. Du kan jo spørre google!

mvh,
OS
Ikke entydig dette, etter min egen erfaring (Urushi). I forhold til en JMW Signature arm, så ble denne for stiv i oppheget i forholdt til den effektive massen. Gav seg utslag i visse sporings/forvrengninger. Måtte hive på litt ekstra masse (Blue Tack liknende stoff) for å få den til. I utgangspunktet så var det altså ingen match made in heaven.
 

Canny_Man

Medlem
Ble medlem
25.11.2007
Innlegg
23
Antall liker
0
Mon ikke den sorte har en noe høyere komplianse enn dens mer ansette brødre? Dog har man kun erfaring med en gammel modell, så dette kan være endret i dagens utgaver. Uansett synes ens gamle sorte å føye seg noe mer villig enn ens Urushi Tsugaru Signature.
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Hva inne og myste litt på koetsu sine hjemme sider, ser ut til at Black har forvunnet.
Er produksjonen stoppet av denne eller er det bare dårlige oppdaterte hjemmesider?
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
argh skrev:
Hva inne og myste litt på koetsu sine hjemme sider, ser ut til at Black har forvunnet.
Er produksjonen stoppet av denne eller er det bare dårlige oppdaterte hjemmesider?
Link?
 
Topp Bunn