Konnekt 24D fra t.c. electronics

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Noen andre som har denne interfacen fra t.c. electronics?

Jeg kjøpte den da jeg ønsket en direkte overføring av lossless og fullformats filer fra harddisk til ICEpower forsterkerne i høyttalerne mine. Vanligvis må man jo akseptere en konvertering enten når signalet forlater datamaskinen, eller senere i kjeden.

Nå henter jeg S/PDIF fra Konnekt 24D, som mottar signalet via FireWire fra min Mac. Kjører bypass eller ingen signalbehandling også gjennom Konnekt 24D.

MEN - i går prøvde jeg hodetelefon ut på Konnekt 24D, til mine Grado RS1. Og jeg må melde at de gir min Grace m902 en utfordring.

Typisk - Pro Grade utstyr som skal brukes av lydingeniører leverer varene til priser langt under hifi markedets for tilsvarende utstyr. Og i tillegg er Konnekt 24D utstyrt med hva man måtte ønske av inn- og utganger, pluss DSP frekvens og reverb etterbehandling (om man skulle ønske. Jeg bruker ikke disse nå).

Noen andre som har prøvd denne? Ville vært morsomt å høre hva folk syns om Konnekt 24D mot Benchmark, Lavry o.a.
Den går rett inn i racket mitt. Kostet litt i overkant av NOK 4.000, fra butikk i Norge. Kan sikkert hentes fra USA for godt under det.
Den har egne klokker, samt sync mot eksterne klokkekilder; egne DACs; digitale og analoge utganger og innganger; IKKE balansert ut.

http://www.tcelectronic.com/Konnekt24D.asp
 

stereoman

Medlem
Ble medlem
02.02.2006
Innlegg
8
Antall liker
1
Dette er et helt standard- dog veldig godt - lydkort for hjemmestudio.
M902 du har, er nok en bedre boks og har opphav i studioverden...


TC er forøvrig Dansk, så jeg tror ikke prisene er så mye bedre over fjorden...

Anders
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Standard lydkort? Med justering av frekvens, d-esser, rom? Et stort antall inn- og utganger, hodetelefon-utganger med LINE-OUT demper, bypass muligheter, signalkonvertering og DAC. I en pakke?

Ikke så veldig standard, og jeg er meget fornøyd.
Vurderte andre kort da jeg endte opp med dette, og forblir begeistret for min m902, men kommer nok ikke til å pakke vekk Konnekt'en heller.
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Dette er nok ganske standard i Pro-lydkort for hjemmestudioer. De konkurrerer om å ha mest mulig pakket inn i samme boksen. Det er nesten alltid meget god lyd, både i headphoneamp'en og via inn/utganger også, nesten uavhengig hvilket merke man velger.

Tror mange hifi-entusiaster kunne spart myyye penger ved å orientere seg grundig i prolyd-verdenen.
WAF'en er dog ikkeno' å snakke om som regel.............
 
Topp Bunn