Konserter fremover

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Nå har jeg bare én artist igjen som jeg er villig til å dra utenlands for å se, nemlig FKA Twigs. Nå har 2025 tour datoene kommet (ikke mange som forventet), men ingen besøk til Norge.

FKA-twigs-EUSEXUA-Tour-2025.jpeg

03-08 Prague, Czechia - Forum Karlin
    03-11 Berlin, Germany - Uber Eats Music Hall
    03-13 Paris, France - Zenith
    03-15 Brussels, Belgium - Les Halles de Schaerbeek
    03-18 Manchester, England - Aviva Studios
    03-21 London, England - Magazine

Praha kolliderer med Lambrinig Girls og Witch Club Satan, Brussel med
    Kamasi Washington og London med Godspeed You! Black Emperor.

Da står det mellom Berlin, Paris og Manchester. Prøver å komme på lister over forsalg. Jeg setter Manchester på første pris siden jeg har aldri vært der før, er en bra moderne sal og billige flybilletter. Jeg regner med at billettene går fort til uka. Sikkert mest press i London og Paris.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Jeg tenkte jeg skulle roe meg ned litt med konserter i år, men klarer ikke å la være å handle :D ... Noen til...

The Mystery Lights for tredje gang. Parkteatret i juni.

.

Det ble Berlin tur for å se FKA Twigs :D og en tur til Berliner Philharmoniker for å høre på: Jazz o_O.
    A Place to Bury Strangers på Parkteatret og Japanese Breakfast i april, desertfest i mai, Norah Jones på konserthuset og Bright Eyes på Rockefeller i juli og i August Øyapass og Langs Akerselva festivalen. Håper neste på at det ikke kommer flere fristelser i år. Jo, forresten PiP festivalen kanskje. Fredagen med Aurora mangler mange navn. Bestemte meg for å droppe Kongsberg jazzfestival i år, men blir en konsert på Oslo Jazzfestival i stedet istedet med Redman/Wesseltoft/Andersen/Johansen i Aulaen.

PederP

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    24.760
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    5
    Torsdag på Spor5 i Stavanger.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.767
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    TOTO i Oslo Spektrum i morgen og oppvarmingsartisten er den tidligere Deep Purple gitaristen :)

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.202
    Er det noen som har en vettug forklaring på hvorfor Neil Young ennå ikke er utsolgt? Jeg ville tippe det tok ca 8 minutter men det er fortsatt billetter til salgs og det oridinære salget åpenet i dag klokken 10 eller når det var. Jeg var litt sånn halvveis, det er jo en tur fra Oslo, men samtidig er det på en fredag som er praktisk så kjøpt sånn i tilfelle. Blir neppe mange flere muligheter til å se han live.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.767
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Tja, populariteten er vel ikke større da.

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    5.002
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Gammelt publikum, kun ståplasser, ute i Bergen, paraplyforbud, ja hvorfor

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Gammel mann nå. Straks 80. Han har vel ikke helt den samme stemmen lengre? Hadde nok booket om det hadde vært i Oslo, men ikke verd turen over fjellet for min del.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.202
    Synes han holder koken bra jeg til å være snart 80 år - her "Powderfinger" live fra 2024.

Uansett en fin unnskyldning for å ta en helg i Bergen.

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.186
    Torget vurderinger
    1
    Filmvisning: Mystery Man (Paolo Vinaccia) 5 mars og IQ 9 mars på Cosmopolite.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Nå har jeg bare én artist igjen som jeg er villig til å dra utenlands for å se, nemlig FKA Twigs. Nå har 2025 tour datoene kommet (ikke mange som forventet), men ingen besøk til Norge.

Vis vedlegget 1090269

03-08 Prague, Czechia - Forum Karlin
    03-11 Berlin, Germany - Uber Eats Music Hall
    03-13 Paris, France - Zenith
    03-15 Brussels, Belgium - Les Halles de Schaerbeek
    03-18 Manchester, England - Aviva Studios
    03-21 London, England - Magazine
    FKA Twigs kanselerte en rekke konserter i fjor inkl. Øyafestivalen. Jeg kjøpte bilett, flybiletter og hotell til Berlin på tirsdag. Så.... - i går ble det annonsert at både Praha og Berlin utsettes til mai :oops::cry::(. Ingen forklaring, ingen unnskyldinger akkurat som i fjor. Alle pengene i vasken om jeg ikke drar. Jeg må vel bite i det sure eplet og kjøpe nye flybilletter til mai, men det er bittert. Er hun til å stole på en tredje gang?

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    23/5 The Jesus Lizard John Dee?
    28/5 The Brian Jonestown Massacre Rockefeller?
    5/6 Jenny Hval Parkteatret?
    4/9 Clap Your Hands Say Yeah Blå?
    6/9 Matt Berninger Rockefeller?
    12/9 Black Lips John Dee?
    19-20/9 The Magnetic Fields Konserthuset?
    21/9 Bleed From Within Vulcan?
    27/9 Thomas Dybdahl Sentrum Scene?
    17/10 The Hives Sentrum Scene?
    19/10 Black Country, New Road Sentrum Scene?
    19/10 Cari Cari Parkteatret?
    23/11 Kraftwerk Sentrum Scene?
    28/11 Tom McRae John Dee?
    3/12 Mew Sentrum Scene?

Lagde meg en liste over nye muligheter. The Jesus Lizard frister veldig, men må dra rett fra avslutningskonsert for Oslo Filharmonien. Clap Your Hands Say Yeah husker jeg godt fra debuten som virkelig skilte seg ut da indierocken blomstret, men så ble de litt glemt. Kanskje morsom å oppleve dem. Black Lips har skiftet mannskap, så det er ikke helt samme bandet. The Hives? Ja... Cari Cari fra Wien så jeg for et par år siden og det var en veldig hyggelig opplevelse. Tom MCrae var jeg fan av da han med debutplata, men har gått under radaren de seneste årene. Kanskje på tide å mimre siden jeg så han live i 2010?

Edit, bare vokalisten igjen i Clap Your Hands say Yeah. Det trekker mye ned. Hmmm Kraftwerk har også bare en medlem igjen.

Sist redigert:

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Skjermbilde 2025-04-12 kl. 23.21.24.png

Da blir det en dag på Tons også :D. Noen doser metal. Dagen før Japanese Breakfast og dagen etter japanske Ichiko Aoba. Det blir kontrastfullt!

Satser på Whitechapel, Lorna Shore, Fit for Autopsy (som jeg har sett før), Landmvrks og Dream Theather. Muse liker jeg overhodet ikke.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.202
    Blir selvsagt full pakke på tons. Og inferno nå i påsaken da jeg for første gang på årevis er i Oslo i påsken grunnet lite snø i fjellet i år

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.767
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Dropper Tons i år, om jeg ikke bråbestemmer meg for ‘en dag (om tilgjengelig billett).
    Men, for første gang blir det Over Oslo (torsdag) og ÅA uken etter.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 1113595

Da blir det en dag på Tons også :D. Noen doser metal. Dagen før Japanese Breakfast og dagen etter japanske Ichiko Aoba. Det blir kontrastfullt!

Satser på Whitechapel, Lorna Shore, Fit for Autopsy (som jeg har sett før), Landmvrks og Dream Theather. Muse liker jeg overhodet ikke.
    Alestorm er skikkelig morsomme i ca 10 min. (så er vitsen ferdigfortalt). En slags shanty metal. Bra vorspiel.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn