Konserter i 2012

Z

Zomby_Woof

Gjest
Lauryn Hill Oslo Spektrum 21-01-2012. Hmmm...

Det går rykter om at dama er slem, men 'The miseducation of' live? Jeg kjenner at jeg har litt lyst likevel.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.636
Antall liker
3.602
Torget vurderinger
1

8. februar 2012 - Folketeateret

The Musical Box framfører The Lamb Lies Down On Broadway

Enten man liker perioden med Peter Gabriel eller Phil Collins best, Genesis la bak seg en stor musikalsk arv, og nå kommer det verdenskjent tributebandet The Musical Box til Norge.

I 15 år har kanadiske The Musical Box fremført Genesis' shows slik de opprinnelig ble presentert i årene 1973-75. I denne perioden nådde det teatralske aspektet i både musikken og det visuelle sitt klimaks. Etter Genesis utga et av progrockhistoriens aller mest kjente album; Selling England by the Pound i 1973, la de ut på en omfattende turné. Disse konserter var spekket med effekter som surrealistiske kostymer, make-up, kulisser og lysbilder som man tidligere ikke hadde sett maken til. Som første rockeband tok de i bruk multimedia på sine konserter, og publikummet ble bergtatt av det storslåtte uttrykket de ble vitne til.

Over 30 år senere er dette showet blitt en kultklassiker som The Musical Box har gjenskapt ned til minste detalj. Peter Gabriels stemme, hans særegne monologer mellom låtene, hans bevegelser, bandmedlemmens instrumentbruk, Phil Collins' opptreden - alt blir respektfullt kopiert og fremstår så likt at du som publikummer vil ha problemer med å begripe hvordan de har fått det til. Begrepet "tributeband" får en ny dimensjon når det brukes på de petimetriske artistene i The Musical Box!

PHIL COLLINS : De har skremmende godt, på alle områder, klart å fange opp hva VI gjorde den gangen.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
41.500
Antall liker
89.275
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Larry Carlton Quartet gjester Rockefeller (Oslo) tirsdag 31 januar. Billetter kjøpt for lengst! ;D

En smakebit av Mr 335

 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.636
Antall liker
3.602
Torget vurderinger
1
TTmania skrev:
Larry Carlton Quartet gjester Rockefeller (Oslo) tirsdag 31 januar. Billetter kjøpt for lengst!
Nice!

Mr 335. Live In Japan er en av mine favoritt live album siden ungdomsårene.
 

Vedlegg

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.076
Antall liker
67
Torget vurderinger
1
Springsteen-billetter til Nya Ullevi og Valle Hovin i boks. Særlig Ullevi er ofte vanskelig så det var digg å få dette ordnet.

Da venter jeg bare på den nye plata.
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Springsteen biletter til mandagen på Koengen i Bergen er da innkjøpt, blir sikkert morro dette.
Edit: Og der var jaggu Lenny Kravitz biletter til 16 juni i Bergen kjøpt også.
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
596
Antall liker
743
Torget vurderinger
4
Hei!

Fikk billetter til Brucer'n på Valle. Mye surr i dag. Fikk bestilt på Koengen to ganger. Ved verifisering av Visa stod alt og spant til prosessen stoppet opp og bestillingen kansellert. Det var bare å begynne forfra i køen igjen. Andre med samme erfaring? Bestillingen som gikk i orden ble betalt med MasterCard. Da funket alt greit.

Noen som ønsker å bytte billetter på Valle mot Koengen? Kunne tenke meg en tur til Bergen i sommer.

Mvh Olav E.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Bergenhus Festning Fredag 22. Juni:

Bernhoft m/ Band, Sharon Jones & The Dap Kings, Charles Bradley & His Extraordinaires, Baxter Dury
 
G

Gjestemedlem

Gjest
O Lykke!

The CYNICS

6. juni HALDEN, Norway @ Feelgood

7. jun Tromsø, Norway @ Blå Rock

8. jun Bergen, Norway @ Garage

9. jun Oslo, Norway @ Mono

... Jeg kan ikke få begynt å forklare hvor hinsides bra liveband dette er.
 

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
434
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Høstens program begynner å ta form :)

Anathema 30.9 Oslo
A place to bury strangers 2.10 Oslo
Motorpsycho 11.11 Oslo
Neurosis / Godflesh 2.12 London
The Jon Spencer blues explosion 3.12 London
Mark Lanegan Band 4.12 London

prøver å få plass til
White Hills 7.10 Oslo
Voivod 15.10 Oslo
Monster Magnet 14.11 Oslo
 
Topp Bunn