Kramer er ikke glad i den sorte mann

A

Akle

Gjest
Oida, beklagelig.

Men det var da ikke særs morsomt, at noen kunne ha postet den der falt meg ikke inn. Livet går videre, obla di obla da og alt det der.

Mvh Atle "Jølsrud" K

P

Parelius

Gjest
Noen ganger går selv en stand up ned på trynet. (Dog manglet litt av innledningen til opptrinnet, synes jeg.)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.342
Sted
Østfold
Nei, jeg må si jeg ble litt satt ut da jeg ventet en veldig morsom standup...

P

Parelius

Gjest
Tydeligvis var det en "nigger" som sa noe fra balkongen, som startet det hele. Resultatet ble uansett katastrofalt! "Oh my God", som hu sa...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kramer har sikkert ikke noe imot "den sorte mann".
men han ble forbanna på disse to svarte suppegjøkene som forstyrret showet, og mistet hodet. dermed tok han igjen på den måten han der og da trodde var mest effektiv.

alle kan miste hodet en gang i blant. ikke noe å henge seg opp i.

P

Parelius

Gjest
alle kan miste hodet en gang i blant. ikke noe å henge seg opp i.
Så sant, så sant.

Tror neppe det var noen god følelse som kom krypende inn i ham, etter hvert som taket glapp.

Jeg må innrømme at jeg aldri har vært på slik stand up. Skjer slikt ofte?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
aner ikke om det skjer ofte, er llite på stand up shows selv.
men fyren har nå beklaget og sagt at det var et øyeblikks galskap, ukontollert sinne.
dermed er det bare tull å forfølge ham, slik mange afroamerikanere (og journalister) har bestemt seg for.

A

Akle

Gjest
Har sett verdens beste klikke klipp med Bill Hicks. Dere får håpe jeg klarer å finne det nå, det er ubetalelig...

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Jeg må innrømme at jeg aldri har vært på slik stand up. Skjer slikt ofte?
Jeg jobbet i hine hårde dager som vekter på et hotell hvor Terje og Ørjan fra "Judas" hadde show. Det hendte på et par av forestillingene at en eller annen gjøk (full som regel) kom med noen tåpelige kommentarer. Komikerne løste dette hver gang ved å "innlemme" vedkommende i showet og drite han ut fra scenen så resten av publikum lo av han. Ganske effektivt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0
Skjønner ikke hva Kramer har i mot den "Sorte mand". Det er da ellers en aldeles utmerket cigar ! ???

A

Affa

Gjest
Jeg tror dette er grunnen til at kramer brukte pipe som dr van Nostrand og at han ellers kun benyttet samme kubanere som Castro.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/23/483872.html

Vi hr blitt så dritredde for å være politisk ukorrekte at det er kastrerer all humor! Kramers utbrudd var garantert et resultat av feil mann, feil sted, feil tid. Det var IKKE humor. Men å derved hevde at hele Seinfeld-serien var rasistisk blir rimelig søkt. Den dagen vi ikke kan kødde med menneskets særegenheter har vi mistet en god side av det å være menneske. Da nærmer vi oss alvorsterror.

Vet dere forresten hvordan man kan sse forskjell på om det er en rotte eller en -staner som er påkjørt...?
No?
Det er bremsespor foran rotta,selvsagt!

Honkey!!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Lytehumor er en meget vanskelig ting. Det er svært få som greier den balansegangen det er å le med istedefor å le av noens lyte.
I den interesseorganisasjonen for funksjonshemmede jeg tilhører har vi mye humor, men vi ler aldri av barna våre, men de gir oss mye å le med.
Desverre går mye av dagens humor ut på å le av noens særegenheter eller funksjonshemminger.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/23/483872.html

Vi hr blitt så dritredde for å være politisk ukorrekte at det er kastrerer all humor! Kramers utbrudd var garantert et resultat av feil mann, feil sted, feil tid. Det var IKKE humor. Men å derved hevde at hele Seinfeld-serien  var rasistisk blir rimelig søkt. Den dagen vi ikke kan kødde med menneskets særegenheter har vi mistet en god side av det å være menneske. Da nærmer vi oss alvorsterror.

Vet dere forresten hvordan man kan sse forskjell på om det er en rotte eller en -staner som er påkjørt...?
No?
Det er bremsespor foran rotta,selvsagt!

Honkey!!
Hm, hva er en -staner? ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Lytehumor er en meget vanskelig ting. Det er svært få som greier den balansegangen det er å le med istedefor å le av noens lyte.
I den interesseorganisasjonen for funksjonshemmede jeg tilhører har vi mye humor, men vi ler aldri av barna våre, men de gir oss mye å le med.
Desverre går mye av dagens humor ut på å le av noens særegenheter eller funksjonshemminger.
Det er sant, Pink. Forbannet vanskelig. Så vanskelig at det blir en kunstart å finne balansepunktet. Men det er faktisk en vanskelig balansegang å nekte folk humor også. Årsaken ligger vel blan annet i at det er nær umulig å vite motivasjonen. Er den ondsinnet er den ikke god, for å si det sånn... :) Implisitt i dette ligger at graden av moro er ikke bare avgjort av hva som sies, men også av hvem som sier det!

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Det er derfor klovnen ble ansett for å være den største kunstneren på et sirkus. Desverre er det slik at det nå er så fordømt mange sirkus (TV kanaler, aviser, utesteder) som skal ha sine klovner at kvaliteten har gått kraftig ned.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det eneste man kan tulle med er vel snart hvite, friske menn, det er vel bare de som er "feilfrie".. ;)

Ellers har jeg lite sans for OJ sin kompis i rullestol... vet ikke helt hvorfor, men synes dette er dårlig humor, skjønner jo ide'en, men gjennomføringen blir bare ikke bra hvor mye de enn prøver..

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Det eneste man kan tulle med er vel snart hvite, friske menn, det er vel bare de som er "feilfrie".. ;)

Ellers har jeg lite sans for OJ sin kompis i rullestol... vet ikke helt hvorfor, men synes dette er dårlig humor, skjønner jo ide'en, men gjennomføringen blir bare ikke bra hvor mye de enn prøver..
Det finnes snart ikke friske, hvite menn. (Tenk på den, du ;))
OJ har bare blitt en plump figur.
Otto Jespersen hadde sine lyse øyeblikk, som f.eks. da han skulle interjuve bobkjørerene under OL på Lillehammer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det finnes snart ikke friske, hvite menn. (Tenk på den, du ;))
OJ har bare blitt en plump figur.
Otto Jespersen hadde sine lyse øyeblikk, som f.eks. da han skulle interjuve bobkjørerene under OL på Lillehammer.
Han prøver å tulle med slikt man ikke bør tulle med og det er jo en grei start, men han kommer ikke alltid helt i mål.

Jeg vet jo at det finnes nesten ikke friske hvite menn, men dette bør vi ikke si så høyt vet du, hva skal vi da tulle med...? ;)

Synd at folk er så hårsåre, det viser vel kanskje og at de enten føler seg mindre verdt enn andre, eller kanskje og det motsatte, det er bare andre man skal kunne tulle med??

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Synd at folk er så hårsåre, det viser vel kanskje og at de enten føler seg mindre verdt enn andre, eller kanskje og det motsatte, det er bare andre man skal kunne tulle med??
Jo friskere et menneske er desto mer hårsår blir det.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Ehhh..

Du mener vel ikke at "nigger"-greiene til Kramer er "lytehumor"...

???
Nei, jeg anser ikke det han gjør der som annet enn en stakkar som fullstendig mister fatningen.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kramer har da ikke gjort noe galt. De to negrene fikk helt greit svar på tiltale.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er greit å kjefte opp folk for at de oppfører seg som idioter. Det er ikke greit å kjefte opp folk for at de er negre.

Det bør selv du skjønne, din jævla jøde!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Det er greit å kjefte opp folk for at de oppfører seg som idioter. Det er ikke greit å kjefte opp folk for at de er negre.

Det bør selv du skjønne, din jævla jøde!
He, he og takk skal du ha. Jeg ville selvsagt ikke hatt noe mot å være jøde. Kramer kjeftet for øvrig på negrene fordi de forstyrret showet hans.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
såså, bb og zomby. slutt med den flørtinga og finn dere et rom.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Grunnen til at han kjeftet på dem har jeg ingen problemer med. Det at han brukte neger som skjellsord er dårlig folkeskikk, minst.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Grunnen til at han kjeftet på dem har jeg ingen problemer med. Det at han brukte neger som skjellsord er dårlig folkeskikk, minst.
Mulig det, men da ligger det jo også under at det er noe nedverdigende i det å være neger da, er det egentlig det, trodde de var stolte over å være negre jeg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Mulig det, men da ligger det jo også under at det er noe nedverdigende i det å være neger da, er det egentlig det, trodde de var stolte over å være negre jeg.
Ikke sant? Det er jo grunn til å anta at det er tilfelle for avsenderen her (Kramer). I så fall er det et resultat av rasistiske holdninger.

Forresten kan du holde kjeft, jævla strileheks!

;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ikke vær dummere enn det dere er.
han kalte dem niggere, ikke negere. det har litt med settinga å gjøre.
nigger er et skjellsord. han proklamerte stolt at for 50 år siden så ville de blitt hengt oppned og fått en høygaffel (eller hva faen det var) stukket opp i rasshølet.
han ble forbannet fordi de forstyrret showet, og var i overkant ufin tilbake.
kramer'n vår har beklaget seg, og trenger hverken å unnskyldes eller forfølges.  

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Hah! Den hvite rase lager alfabetsuppe av hele gjengen. Bring it on!!!!!

;D
driter i hvem som lager suppe av hvem. jeg skal bare kjøpe meg cola og popcorn og bivåne det hele med en likegyldig mine.

Topp Bunn