K
kbwh
Gjest
Og her pløyer vi videre. Maisproduksjon til Joaquins popcorn og sånn.
|
Ikke sant? Det er jo grunn til å anta at det er tilfelle for avsenderen her (Kramer). I så fall er det et resultat av rasistiske holdninger.
Forresten kan du holde kjeft, jævla strileheks!
;D
Det er ikke bare den blonde, ariske mann som er rasistisk. Japanere har alltid hatt et stort selvbilde.
Det er heller ikke bare disse, alle kan være rasistisk. Det er mye rasisme blant de som er litt brune mot de som er mer brune/svarte og.. Tror dette går alle veier jeg, men av en eller annen grunn skal noen på død og liv kalle det omvendt rasisme. Rasisme er rasisme uansett, det er ikke noe de hvite har rettighet på.Det er ikke bare den blonde, ariske mann som er rasistisk. Japanere har alltid hatt et stort selvbilde.
Nei, det er riktig. Jeg bruker det selv, men ikke som skjellsord. Det er hvordan 'neger' (eller avledninger av ordet) brukes, som gjør at utbruddene hans må betraktes som rasistiske.Ordet "neger" innebærer ikke rasisme.
Enig med Pink_Panther og Komponenten.
Mye av det som kommer fra 'antirasister' har en tone som antyder at det er bare eropeere og nordamerikanere som kan være rasister. Her stinker det ikke lite av fortrengt og latent rasisme. Hvordan kan rasismen ellers være en egenskap vi er alene om? Rasisme er et begrep som fanger all form for vurdering av menneskeverd ut fra genetisk 'makeup'.
Enig i dette, jeg ser på neger som helt ok, men nigger er mer ufint, selv om de bruker det seg imellom, og da er det visst ok...Datteren min hadde det for seg da hun var i tenårene at man ikke skulle bruke ordet neger om en neger. Man skulle egentlig ikke bruke noe ord som beskriver en neger. Etterhert ble det litt tungvint å si " En amerikaner av afrikansk opprinnelse for mange år siden"
Derimot ser jeg på "nigger" som et skjellsord, på samme måte som "pakkis" eller "svenskefaen" eller hvilken som helst annen benevning ment nedlatende om noen.
Ja, det er ok. Jeg kan spøke om min sønn, men andre skal ikke gjøre det. Slik er det bare.selv om de bruker det seg imellom, og da er det visst ok...
Hvis ikke andre kan få spøke med / om det du spøker om er du en jævla ekskluderende faen !!Ja, det er ok. Jeg kan spøke om min sønn, men andre skal ikke gjøre det. Slik er det bare.
I den settingen, ja.Hvis ikke andre kan få spøke med / om det du spøker om er du en jævla ekskluderende faen !!
I den settingen, ja.
1
En politisk ukorrekt kommentar: Hvis en fotballspiller kaller en svart motspiller for "ape", er det visstnok rasisme (dette skjedde for noen uker siden). Hvis en Rosenborgspiller kaller en hvit Brannspiller "jævla ape", er det ikke rasisme. Kan noen forklare? Er det fordi noen innerst inne synes negre ligner litt på aper, mens en bergenser ikke ligner en ape, eller er det noe annet?
2
Når jeg lager brun saus har jeg i alle år brukt et produkt ved navn Negro for å få den rette fargen. Produktet heter i dag "Sukkerkulør". Latterlig!
Ja, enig i dette. De som reagerer må jo se en slags kobling her. Man skal være forsiktig om man blir sint på en som er mørkere enn seg selv i huden, hva kan man egentlig si da?1
Der har du et eksempel på omvendt rasisme. Vi er så livredde for ordene at slike ting skjer. I det første eksemplet, hvem var det som anmeldte mannen?
2
Slapp av, du får fremdeles kjøpt både "Hindu" og "Black Boy" krydder.
Jeg ville forsøkt med "drittsekk!"Ja, enig i dette. De som reagerer må jo se en slags kobling her. Man skal være forsiktig om man blir sint på en som er mørkere enn seg selv i huden, hva kan man egentlig si da?
Min definisjon på det er at man er så taktfull at det slår tilbake på den det gjelder.Når man snakker om omvendt rasisme, forutsetter men ikke da en 'riktig' retning på rasismen?
Hva er galt med "ape"? Drittsekk høres da langt verre ut. Hva med pungrotte eller slimål? Er jeg rasist eller bare uhøflig hvis jeg kaller en neger for "pungrotte" ?Jeg ville forsøkt med "drittsekk!"
Om ikke det hjalp måtte "idiot" være neste. ;D
Slett ikke rasist, ikke nødvendigvis uhøflig heller. ;DEr jeg rasist eller bare uhøflig hvis jeg kaller en neger for "pungrotte" ?