KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    fått litt øyenene opp for denne karen og 😊
    tar med passasjern og finner alltid tilbake til hans lunefulle formidlingsevne

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    hmm, fikk testa med en Lm dac også mtp det jeg føler med frekvensgangen, men det er samme opplevelse der på samme Lee ritenour plata så da er det ikke set dac-en heller godt å få bekrefta det i allefall får bare feilsøke vidre da,ikke vanskelig å bli rar av denne hobbyen til tider 🤓

Mvh Krazy

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Still go helg til dere 😊

Har fått testa litt mer med de ekstra Clarity Csa kondisene i filtreringa,
    og det er ikke tvil om at det hadde noe for seg med 20% økning av kapasitet,
    føler det kan sammenlignes med lipo batterier til fjernstyrt bil det var som å gå fra 3celler til 4celler,
    om jeg da øker med 80% til så må det vel bli som å øke til 6-7 celler,
    med det sagt så er merkbart mer driv fra bunn til topp men også mer kapasitet til å frigjøre og separere lyden,
    som jeg var inne på etter første lytt så er det og mer energi oppover som gjør det litt edgy til tider,
    men trur jeg det skal gå å tune, mulig enda mer kapasitet vil være med på å roe det litt ned også? samt steppe opp på kvaliteten på kondisene,

må si jeg også begynner å bli spent på hva potmeteret og kan være med på å ``rydde opp`` samt bytte ut så mye av elektrolyttene jeg kan med gode film kondiser,

forøvrig sett litt på rør også, og jeg vet det er mye delte meninger om sub rør, men har blitt litt nysjerrig på Western electric 420-A da det er endel som mener dem kan funke knall som sub til 12ax7 jeg har jo nå RCA black plate men dem mangler litt luft oppover etter min smak, er det noen her inne som vet noe om Western 420 sånn generelt?

Mvh Krazy

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    må vel snart bygge større kabinett til både pre og dac skikkelige film kondiser er ikke akkurat små så fort man bestiger 10uf så er dem jo på størrelse med strutseegg som de blå jeg nå tester 😁🤓
    men morro og da ihvertfall når enn hører betydelig forskjell til det bedre,på relativt enkle endringer

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    økningen av filterkapasitet i dac-en fortsetter å overraske :) skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd å øke før nå,
    fortsatt ingen tvil på at hele lydbildet har løsnet,ord er tydeligere strenger har mer sting og attack samt ro og størrelse har mye bedre stabilitet,det hele føles mye mer homogent uansett sjanger selv om noen inspillinger kan bli litt toppy men da er det heller innspillngens natur,
    merker jeg må trå varsomt med nermere tweakeing og tuning av den tonale balansen nå når jeg skal ferdigstille pre og dac, men dette var skikkelig gøy endelig begynner ting å låte logisk igjen :)
    og her er dagens fangst 16cd-er av litt ymse men kan ikke klage for 80kr 😊 da gjør detliksom ikke noe om dem ikke faller i smak og bare morro å ta med litt utenfor komfortsonen`` og

Har forøvrig Evo sin gamle Accuphase A45 på besøk også, det virker å være en veldig trivelig og behagelig sak med flott naturlig og fin nyansert oppløsning,men for å være ærlig så føler jeg det litt som fryktet og som jeg tidligere har trudd jeg biter i meg og savner litt sting og driv i min stue på nesten 40kvm så for min del så er jeg redd for om hadde jeg hatt A-45 så hadde jeg nok i mitt oppsett og rom ikke sluppet tanken om A-50-60 med dobbelt så stor størmforsyning,
    og sånn når alt kommer til alt så trur jeg jeg gjør det lurest i å beholde Muse en stund til 😊
    noen ganger trenger man disse bekrefelsene på hva enn selv sitter med totalt sett.

Ha en trivelig start på uka Godt folk 😊
    Mvh Krazy

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.563
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Leser og koser meg. Takk for at du deler litt levd liv, blir litt lei av marsipan og glam til tider jeg. Daxer tråden din ekte og real, me like.. 🙂

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hyggelig å høre Gutta boys 😊
    prøver å forholde meg genuin så langt det lar seg gå 😊
    marsipan kan vi spise til jul 🙃
    Mvh Ivan

• Haha
    Reaksjoner: HCS

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Thanks BangBang 😊 det gjelder å holde kondisen med denna kondisrullinga 🤣
    ikke at jeg har planer om ny pre med det første men snubla plutselig over denna SME SPL-2HE
    igjen den er bare så cool 🤗

Vedlegg

The Gunner

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    10.006
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Stå og styr på, Kraz. Og ta en tur hit når ting roer seg hos meg og anlegget er oppe og går.

Stay safe i mellomtiden!

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.891
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hadde vært trivelig det Gunner`n vi må få til noe der 😊stay good med flyttinga og alt det innebærer.
    Mvh Ivan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn