musicus skrev:
XD-845 skrev:
musicus skrev:
sundkoien skrev:
Er vi virkelig redde for å miste noe uerstattelig, viktig og grunnleggende her hvis B&O går dukken?
Kanskje Darwin's teorier også virker bra i lyd- og bildebransjen?
God Jul, forresten
M
Godt poeng! design alene er tydeligvis (heldigvis) ikke alene nok for det kresne publikum.
mvh
Skulle design være viktig så ville jo alle kjøpt i sort piano lakk (konefaktor) og det gjør man heldigvis ikke
God Jul
Du har ett poeng, design alene er ikke nok, det må bra prestanda til og, selv er jeg ikke overbevist om B&O lydmessige prestanda, men liker faktisk designet på endel produkter, selv foretrekker jeg svart piano lakk når mine to andre kriterier er oppfyllte, feelgood faktoren skal man ikke undervurdere
....
mvh
Har vel selv produkter med forskjellig design som jeg liker, også sort pianolakk men det må vel sies å være "mainstream" det nå, men hvis det er det markeded vil ha så greit nok for meg.
Har selv noen B&O produkter, også noen nye men synes nå at de gamle penta ht jeg kjøpte "for lenge siden" er mer klassiske en de nye.
Videre så tror jeg at foreks de nye B&O 4 lett kan oppfattes som "space" og som sonus faber eier så tror jeg nå at SF er mere konevennlige hvis et slik utrykk kan brukes en den minimalistiske stilen til B&O for HT.
Imidlertid så tror jeg ankepunktet som nevnt tidligere mot B&O er at tv'ene er så dyre kontra andre produsenter som vinner test etter test (pioneer) og slik sett så er det ikke unaturlig at man trekker forbindelse med andre B&O produkter også da og ser på de som overpriset tror eg.
Nå skal det sies at dette med overprising sikkert kan sies om andre merker også.
Ha en fortsatt God Jul
Mvh
Geir