- hmVidar P skrev:Kan ikke du heller fortelle oss litt mere om Edge GCD etc heller enn å spre nonsense tøv om et av de mer innovative og kreative selskaper innen forbrukerelektronikk? Eller; da var det vel plutselig ikke så nøye at du ikke vil snakke nedlatende om noen produsenter, når det ikke gjelder Edge?
Unnskyld meg, men dette er mildest talt kvalmende lese imo. Selv for en (som meg) ikke er partisk til noen av merkene. Ennå.
Mvh Vidar P
Helt enig VP dette var rent tøv!, hva har Edge med dette å gjøre?Vidar P skrev:Kan ikke du heller fortelle oss litt mere om Edge GCD etc heller enn å spre nonsense tøv om et av de mer innovative og kreative selskaper innen forbrukerelektronikk? Eller; da var det vel plutselig ikke så nøye at du ikke vil snakke nedlatende om noen produsenter, når det ikke gjelder Edge?
Unnskyld meg, men dette er mildest talt kvalmende lese imo. Selv for en (som meg) ikke er partisk til noen av merkene. Ennå.
Mvh Vidar P
Jeg synes hva jeg vil, ellers takk for tankefriheten, men om ikke tråden om Edge blandet inn i denne sammenhengen er gammelt grums (hvilket enbart min uttalese var ment på) så opplys meg, jeg ser fortsatt ikke helheten. Utover det kan du "notere" hva du vil for meg, om det var ment som en høflig "jeg driter egentlig i hva du måtte si og mene" kan jeg leve godt med det og.Vidar P skrev:Du får synes hva du vil, det blir behørig notert. Takker for å kalle mine meninger "gammelt grums"; imponerende argument. Det er også behørig notert. I lekhet med janb's imponerende parade "hm".
Mvh Vidar P
Sjarmerende? ingen intensjoner om slikt fjas her, det får andre ta seg av, ang nicket så er det vel heller ikke i "ny og ne" slik du hevder, en gang!, og flagget er oppe om hvem jeg var/er.Vidar P skrev:Sjarmerende som vanlig. Ikke rart du må bytte nick i ny og ne
Mvh Vidar P
- utvilsomt, etter å ha observert merket gjennom en 20-års periodeVidar P skrev:Jeg vil tro at de fleste på HFS til slutt vil føle seg et hakk fattigere uten slike produsenter.
Mvh Vidar P
Først en henstilling:Vidar P skrev:Sjarmerende som vanlig. Ikke rart du må bytte nick i ny og ne
Hva med å holde seg til tema og se B&O for hva det er? Jeg vil iallefall savne de om de går under; de har bidratt med mye innen hjemmeelektronikk siden lenge før jeg ble født.
Mvh Vidar P
Ojda, ikke meningen å trampe på nye såre tær her inne...XD-845 skrev:Først en henstilling:Vidar P skrev:Sjarmerende som vanlig. Ikke rart du må bytte nick i ny og ne
Hva med å holde seg til tema og se B&O for hva det er? Jeg vil iallefall savne de om de går under; de har bidratt med mye innen hjemmeelektronikk siden lenge før jeg ble født.
Mvh Vidar P
Kan ikke dere to løse opp i uenighetene på telefon slik at vi slipper disse oppgulpene på forumet.
Forøvrig viktig med B&O i markedet slik at det fortsatt blir mangfold. Min onkel hadde i sin tid en nydelig B&O som han skrotet Hvordan skulle det bli hvis vi til slutt sto igjen med 10-12 merker å velge i, dette hadde blitt full krise. Tenk om alle måtte kjøpe Sony eller Samsung. Huff, støtt mangfoldet i bransjen syntes nå jeg.
Vet ikke helt jeg... Det finnes mange eksempler på innovative og dyktige firmaer som har gått nedenom og hjem av rent finansielle årsaker. Men merkenavnet B&O har betydelig verdi, og de har vel også mange patenter som kommer til å leve videre uansett.jane skrev:Når det gjelder det første (SM-teknologi) så tipper jeg B&O i det lange løp har tjent på at de var tidlig ute på dette området. ICE kan være et stikkord. Mitt tips er at Danskene overlever, rett og slett fordi de har kunnskap, noe som ikke forsvinner like fort som aksjeverdier..
Tror du skyter langt over mål men det får du stå for selv. Støtter fortsatt mangfodet og har ikke noe forhold til noen merker. Elsker den musikken som til enhver tid kommer ut av mine høytalere :musicus skrev:Ojda, ikke meningen å trampe på nye såre tær her inne...
mvh
Jeg håper da inderlig for din egen del at du er fornøyd med hva som kommer ut av dine høyttalere, det var heller ikke poenget her, men fikk liksom en deja vu om noe annet her, velkommen til hfs...XD-845 skrev:Tror du skyter langt over mål men det får du stå for selv. Støtter fortsatt mangfodet og har ikke noe forhold til noen merker. Elsker den musikken som til enhver tid kommer ut av mine høytalere :musicus skrev:Ojda, ikke meningen å trampe på nye såre tær her inne...
mvh
Vel, det er godt mulig du rett. Økonomi er ikke fagfeltet mitt. Det er meget mulig jeg skriver om hvordan jeg synes tingene burde ha vært istedenfor å holde meg til økonomisk virkelighet. Hva vet vel jeg.Bach_Man skrev:Vet ikke helt jeg... Det finnes mange eksempler på innovative og dyktige firmaer som har gått nedenom og hjem av rent finansielle årsaker. Men merkenavnet B&O har betydelig verdi, og de har vel også mange patenter som kommer til å leve videre uansett.jane skrev:Når det gjelder det første (SM-teknologi) så tipper jeg B&O i det lange løp har tjent på at de var tidlig ute på dette området. ICE kan være et stikkord. Mitt tips er at Danskene overlever, rett og slett fordi de har kunnskap, noe som ikke forsvinner like fort som aksjeverdier..
Yes - støtten internt forsvant visstnok. Forkjemperne i B&O bak BL5, som samarbeidet med Moulton, stakk til Lyngdorf, så da er det ikke til å undres over at det blir gjøkunge over konseptet. Manny Lacarrubba er mannen som løste den akustiske linsen, på en grunntanke utviklet av Moulton. Det krangler de to en del om.asbjbo skrev:Patenten med akustiske linser hentet B&O fra Dave Moulton i USA.
http://www.sausalitoaudio.com/pdf/SAU_ALMA_WPaper_R1.pdf
Da blir det konseptet lett et stebarn i porteføljen, hvis ingen internt føler eierskap og kjemper for "sin baby".
NÅ ble jeg plutselig bekymret...Situasjonen er helt sikker alvorlig men det er det også for xx ant. internasjonale kjente merkevarer i disse tider. Noen har sågar levd i slik tilværelse og med slike rykter siden 90-tallet. SAAB er et eksempel på et merke som økonomisk har vært avskrevet siden 90 tallet. Men de kjører nå rundt ennå. Tilsvarende kan godt være for B&O med flere