KRIX: EQUINOX MK4

Vedlegg

Sist redigert av en moderator:

Kommentarer

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
:) Kan disse være ett av Sørlandets to beste høyttalerkjøp? Jeg har bestandig satt stor pris på Equinox, og etter de fikk ringradiator i toppen er de bare blitt bedre. Hvem sa høyttalere må fylle hele stua? Jeg sier: Det kommer an på HVORDAN de gjør akkurat det. Smått er og blir godt i høyttalere, imo..Håper disse blir populære!

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
2.564
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Kobber kortslutningsringer gir betydelig lavere forvrengning.

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
401
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.
Hei,
Tror jammen de tekniske detaljene ikke er endret så dette må vi sjekke opp i
Takk for årvåkenheten!!
mvh
Paul

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
401

Så er endringer på den tekniske siden gjort pluss noen små tillegg om finisher etc...

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
401
:) Kan disse være ett av Sørlandets to beste høyttalerkjøp? Jeg har bestandig satt stor pris på Equinox, og etter de fikk ringradiator i toppen er de bare blitt bedre. Hvem sa høyttalere må fylle hele stua? Jeg sier: Det kommer an på HVORDAN de gjør akkurat det. Smått er og blir godt i høyttalere, imo..Håper disse blir populære!
Nodelands beste høyttalerkjøp - og DET sier ikke så lite!!!:love:

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Ja, til prisen er nok denne mitt 1. valg. Neste kandidat opp for meg er kanskje Harbeth PS3ESR, og den koster vel fort det dobbelte.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Torem: P3ESR er slett ikke verst , de! Regner med du har hørt hva de får til på Naim? Krix Equinox er litt som PMC, Elac, Dynaudio , AE og Sonus Faber: De vokser proporsjonalt med elektronikken du gir dem å jobbe på..Equinox er en ekte allrounder også...

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
pmaudio: Ikke alle tør å bruke ringradiatorer lenger, men jeg syns personlig de er de fineste diskantene- midt mellom dome og bånd, med det beste av egenskaper rent lydmessig fra dem begge, Derfor har to av tre sett her dette prinsippet for de øvre frekvenser. Og hadde jeg oppdaga dealen på Mk3 noe før, ville du fått ei bestilling fra meg også. Hjelper nå for tida en kompis med å pensjonere kinoen til fordel for stereo. Og han har alllerede fått et par svært gode oversettere tilsendt..uten egen viten ;) :devilish:

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
401
Link til alle artikler
281
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Oslo HIFI Show 22-23. mars 2025

Oslo HIFI Show 22-23. mars 2025

• 0
Så er det på tide å takke alle som var innom rommene våre på hifimessa sist helg, og TAKK til alle som ga oss supre tilbakemeldinger. Og meget hyggelig er det å treffe igjen sjeler vi er blitt...
Fortsett
Bransjenyheter
Hifimessa i Horten 05 - 06 Oktober

Hifimessa i Horten 05 - 06 Oktober

• 1
Takk for besøk på Løvøya ( demo ) og Grupperom 1 ( salg ) i helgen - og takk for alle godord på lyden vi fikk Etter et par stressende år privat greide vi endelig å gjennomføre en messehelg igjen...
Fortsett
Bransjenyheter
Solid Tech - Balance mm...

Solid Tech - Balance mm...

• 0
Vi viser nå for første gang den nyeste serien til Solid Tech, BALANCE BALANCE - serien er bygget litt på samme lest som Radius-serien, med Monostand, 2 hyllers, 3, hyllers, 4 hyllers, 5 hyllers, 6...
Fortsett
Bransjenyheter
Stockfisch-Records: DMM Dubplate

Stockfisch-Records: DMM Dubplate

• 1
En unik LP plate Denne LP platen er ikke laget av vinyl men av stål med et kopperbelegg Dette er det samme som MASTERPLATEN / MATRISEN som de trykker DMM vinylplatene av og det vil si at vi her...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny plateutgivelse av Allan Taylor - Stockfisch Records

Ny plateutgivelse av Allan Taylor - Stockfisch Records

• 2
Vår venn Allan Taylors til nå siste plateutgivelse - THE ROAD WELL TRAVELLED. 8 sanger og 40 minutter med nydelige sanger, umiskjennelig med Allan Taylor kvalitet - "The Allan Taylor Road", som...
Fortsett
Bransjenyheter
Solid Tech -tilbake hos PM Audio igjen – fra og med 1. juli 2024

Solid Tech -tilbake hos PM Audio igjen – fra og med 1. juli 2024

• 10
En gladmelding – for oss / PM Audio – og for våre gamle Solid Tech kunder – og forhåpentligvis for våre nye Solid Tech kunder, og for våre forhandlere. Etter å ha vært ute i hifimøbelkulden i...
Fortsett
Topp Bunn