Har hatt gleden av å få låne Kudos Titan 808 et par uker.
Må si det er en flott høyttaler både visuelt og lydmessig. Anbefaler på det sterkeste å ta en lytt til Kudos, låter meget bra.
Helthetsinntrykk:
Stort, presist og helhetlig lydbilde som får artisten ut i rommet. Spiller rent hele veien med en stram bass helt etter min smak.
Kan spille det meste av musikk, muligens alt. Fungerte særdeles godt på alt jeg spilte i hvert fall. Både gode og dårlige innspillinger fungerte utmerket. En mektig og imponerende høyttaler.
Skulle gjerne beholdt disse, men de ble hakket for dyre for meg dessverre.
Utforming:
Fint utformet høyttaler med et solid kabinett. Kommer i fire esker, to bassmoduler og to moduler for frekvensene over. Plasseres oppe på hverandre med noen metallføtter imellom delene, kjekt da hver høyttaler veier 70 kg totalt. Gjør håndtering enklere og fin løsning for bassprinsippet som er valgt.
Litt størrelse er det på dem, men de er ikke enorme. I min stue var det helt greit å ha dem. Spilte meget godt uansett volum, kanskje spesielt imponerende at en så stor høyttaler taklet lavt volum omtrent like godt som høyere volum.
Diskant
Var nok mest spent på dette da jeg ikke synes alle britiske høyttalere er like gode på denne delen, spesielt når volumet øker. T808 besto dette med glans, diskanten er vellåtende og luftig. Kunne spile så høyt man ville uten at det skar seg og låt også meget godt på lave volum.
Mellomtone
Nydelig mellomtone. Stemmer og instrumenter låter naturlig og luftig, gir bare lyst til å høre på enda mer musikk.
Det er en uanstrengthet som slettes ikke alle høyttalere kan skilte med.
Bass
Virkelig imponerende. Så utrolig presist og riktig. En stram bass som var der når den skulle og forsvant like fort når den skulle det. Gir en tight og taktfast fremførelse som jeg virkelig likte. For meg i min bolig var den helt perfekt, men kanskje noen ønsker det litt mer mektig med mer drønn og trykk som i store subber. Men jeg tenker dette var tett på det optimale.
Forhander
Særdeles hyggelig forhandler
Moet Audio, der det var Terje jeg hadde kontakt med.
Meget hyggelig mann som fulgte opp leveransen og meg underveis. Opplever ham som oppriktig interessert i dette og at han virkelig er opptatt av kunders, og potensielle kunders, faktiske behov. Opptatt av at kundene skal være fornøyd og at det er en god dialog før, under og etter kjøp. Jeg ville ikke ha noen betenkeligheter med å handle hos Moet Audio, tvert imot. Terningkast 6.