nikosidis
Overivrig entusiast
Hvis man heter Nordost har man etter min mening en del som kan rettferdiggjøre serier oppover, men hva med de fleste andre. Er det ikke litt for lett å lage en kabel som ser utrolig kuul ut men egentlig er en hvilken som helst annen kabel. Jeg tenker litt på kabeltester der de dyreste altid vinner. Da fra forskjellige produsenter. Jeg synes det virker litt rart. Hvis jeg hadde et sortiment av kabler er det ikke sikkert at min dyreste var bedre enn Nordost sin billigste. Hvorfor blir ikke en kabel i en test totalt gruset av de andre i prisklassen. Er det virkelig så close rase! Det betviler jeg meget sterkt med tanke på hvor vanskelig det er i utgangspunktet å bevise noe som helst av lydforbedring gjennom en kabel. Alle produsenter driver forhåpentlig med en eller annen form for utviklig men denne utviklingen må variere etter hvor dyktig man er. Alle er ikke like gode. Alle har ikke like stor stall. Hvorfor er dette et lite nisjemarked. Hvorfor henger ikke de store seg på dette. Jeg tror f.eks Sony skulle hatt litt problemer i en blindtest hvis de laget kabler som de mente var mye bedre enn andre. Det ville virkelig satt hele selskapets troverdighet på spill. Jeg har aldri sett en produsent av kabler stille i en blindtest.
Hvorfor ser nesten altid de dyrere seriene bedre ut. Blir dette litt som felger på bil ? Man betaler kun for bedre utseende.
Hva mener dere ?
Hvorfor ser nesten altid de dyrere seriene bedre ut. Blir dette litt som felger på bil ? Man betaler kun for bedre utseende.
Hva mener dere ?
Sist redigert: