Kvalitets sjekk! Delefilter

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
629
Antall liker
479
Har du bygd høyttalerne ferdig, Odin eller Thor? Har prøvd begge, endte opp med en variant av Odin :)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.284
Antall liker
4.648
Torget vurderinger
1
Du bør rotere den lille spolen til høyre 90 grader, for å minimere magnetisk kobling med spolen i midten.

Mvh
KJ
 

nippon81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.10.2013
Innlegg
57
Antall liker
13
Sted
Føya i Sør-Trøndelag
Uff jeg har allerede lukket kassen nå. Håper denne spolen ikke vil gi meg for mange problemer.
Ja dette er Thor. Jeg har ingen erfaringer med DIY eller SEAS fra før. Så dette blir mitt aller første, men ikke det siste prosjektet. Jeg er noe som kan kalles for en skikkelig amatør. Kan legge ut bilde av ferdig produkt når jeg har fått lakk på kabinettene.
 

nippon81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.10.2013
Innlegg
57
Antall liker
13
Sted
Føya i Sør-Trøndelag
Da er de ferdige. Jeg har spilt noe på de og det er et realt løft fra mine System Audio 1250 ( som forøvrig er til salgs nå ).
Screenshot_2015-02-20-14-52-51.jpg

20150220_171542.jpg


Jeg tror de er litt tungdrevet og jeg har HEGEL H80.
 

nippon81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.10.2013
Innlegg
57
Antall liker
13
Sted
Føya i Sør-Trøndelag
Førsteinntrykket er bra. Jeg har mine tanker om at forsterkeren er kanskje litt for liten. Hører også at "Crecsendo" diskanten skal nå nye høyder fra "Millennium"
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Du bør rotere den lille spolen til høyre 90 grader, for å minimere magnetisk kobling med spolen i midten.

Mvh
KJ
Præcis det jeg skulle til å skrive.
Litt enig her ja. Man kan få en indikasjon på hvor mye spolene påvirker hverandre ved å måle induktansen i den ene spolen, og så kortslutte den nærliggende spolen for å se om det påvirker induktansen i spolen man måler. Måler man tydelig lavere induktans vil disse spolene ha betydelig negativ innvirkning på hverandre.

Ellers ser høyttalerne flotte ut. Bra jobba nippon81 :)

Vidar
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
629
Antall liker
479
Nydelig finish. Det er laget flere varianter av delefilteret til Thor/Odin, finnes på diyaudio.com og htguide.com. Har selv brukt det som er utviklet på htguide.com til mine Odin.
 

nippon81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.10.2013
Innlegg
57
Antall liker
13
Sted
Føya i Sør-Trøndelag
Nydelig finish. Det er laget flere varianter av delefilteret til Thor/Odin, finnes på diyaudio.com og htguide.com. Har selv brukt det som er utviklet på htguide.com til mine Odin.
Jeg har lest om det i ditt innlegg i SEAS Venner tråden og er nyskjerrig på dette og synes høyttalersystemet ditt er interesant. :)
 
Topp Bunn