Her drikkes det Mjød...
Vedlegg
-
105.5 KB Visninger: 522
Nå, da har jeg tatt feilvredensgnag skrev:Mjød er en vin, ganske søt og lages av honning, vann og gjær. Mead og mjød er samme drikk og var vikingenes gudedrikk. Man tilsatte også nellik. Noen har i nyere tid også brukt ingefær eller humle.
Jeg var meget overrasket første gang jeg drakk ordentlig mjød, i Irland. Jeg trodde nemlig det var øl. Det var det ikke.
Tror Aegir lager mjød.
Nydelig cover.
Bare du som ikke er musikalsk... ;DParelius skrev:Fint cover, degeneret musikk (testosteronkaos hos førpubertale).
(Tre spor på Spot)
Jeg gikk ikke, men jeg trodde at mjød var øl, med skum på, inntil jeg kjøpte det på Polet. Ikke var det øl, og langt mindre skum, men dyrt var det. Da har nok Polet mye mer å by på, som ligner mer på det vi i Norge forbinder med øl. Det er dyrt det ogsåvredensgnag skrev:Jeg gikk og trodde det var øl til irene fikk meg på rett spor.
Smakte godt, men for søtt til at jeg fikk lyst til å hive ordentlig innpå.
he-hebjornh skrev:Bare du som ikke er musikalsk... ;DParelius skrev:Fint cover, degeneret musikk (testosteronkaos hos førpubertale).
(Tre spor på Spot)
Choose Your Poison.Anonym skrev:Ut fra det jeg har hørt på P3 synes jeg det høres tøft ut. Når den kommer på salg til 59 kroner på Platekompaniet kommer jeg nok til å kjøpe den
Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Beklager; KvelertakAnonym skrev:Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Du liker jo også trompetmusikkemotikon skrev:Beklager; KvelertakAnonym skrev:Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Ingen som slakter Kvelertak vel...Anonym skrev:Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Neida, det holder i massevis allerede.bat skrev:Ingen som slakter Kvelertak vel...Anonym skrev:Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Eg likar Kvelertak godt. Fantastisk DRIV. Meir av slikt.
Enig.bat skrev:Ingen som slakter Kvelertak vel...Anonym skrev:Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Eg likar Kvelertak godt. Fantastisk DRIV. Meir av slikt.
Muligens noe for meg også, altså?Parelius skrev:Du liker jo også trompetmusikkemotikon skrev:Beklager; KvelertakAnonym skrev:Kvelertak eller slakten av Kvelertak?emotikon skrev:Liker! 8)
Honning heter forøvrig "med" på flere slaviske språk, som jo er nærmere enn det latinske "mel" som ble til spansk "miel" og italiensk "miele" und so weiter...Parelius skrev:«Mjød» er fra gammelnorsk og kommer opprinnelig fra proto-germansk. Betyr rett og slett honning. Senere ble det vel nesten synonymt med gjæret drikk.