Kvelertak

L

Lars.N

Gjest
Fy faen for noe dritt :mad: tru om dem har røyka noe rart NEI send dem hjem i kjelleren igjen , de bør holde seg til mjød :D så går det nok mye bedre.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
Hva mener du, egentlig..?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
;D -hvordan vet du det om bestemor?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Da går det i hvert fall på smak og ikke kvaliteten! Asbjørn slettemark, som er en forholdvis oppdatert musikkanmelder, gav de en sekser. Mente at var den meste komplette, norske rock/metal-utgivelsen som har blitt gitt ut, ved siden av bestemte utgivelser av madrugada og burzum..

Probie

Medlem
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
2
bjornh skrev:
Blir kanskje litt som den siste plata til Metallica?
Synes Death Magnetic er mye verre å høre på enn Kvelertak. Veldig mange gode sanger på den plata IMHO, gleder meg til plate nr. 2 :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
montesi skrev:
Da går det i hvert fall på smak og ikke kvaliteten! Asbjørn slettemark, som er en forholdvis oppdatert musikkanmelder, gav de en sekser. Mente at var den meste komplette, norske rock/metal-utgivelsen som har blitt gitt ut, ved siden av bestemte utgivelser av madrugada og burzum..
Uten at det har noe med Kvelertak å gjøre, så gir jeg ikke fem flate øre for hva hverken Slettemark eller andre koryfeer mener om plater. I sin karriere som idoldommer har han ettertrykkelig vist at han ikke eier noe musikalsk talent selv, til og med gehør er fraværende. I alle fall virker det slik når han berømmer sur sang for å være klokkerent.

Men Kvelertak sin plate synes jeg er ok nok. I alle fall ikke et objekt for totalslakt, selv om det er andre saker jeg synes er bedre. Jeg synes i alle fall de er mye bedre enn Skambankt.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
Liker du ikke Skambankt???? ::)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.915
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Det som er fetest med Kvelertak, er at det blir spillt på norsk radio. Og er dermed med på og åpne sinnene til enkelte folk for thrash-metall.
De fleste kidsa kjøper de skivene som blir spillt på radio og som ligger på listene, og da er veien kort til og begynne og høre på "the real deal" som slayer, testament osv.... for så og eskalere inn i mer kompleks metall.
Thumbs Up!

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
906
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Vermin skrev:
Det som er fetest med Kvelertak, er at det blir spillt på norsk radio. Og er dermed med på og åpne sinnene til enkelte folk for thrash-metall.
De fleste kidsa kjøper de skivene som blir spillt på radio og som ligger på listene, og da er veien kort til og begynne og høre på "the real deal" som slayer, testament osv.... for så og eskalere inn i mer kompleks metall.
Thumbs Up!
Thrash-metall?? ?? ?? ???

Lever opp til navnet sitt ja!!! ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Liker du ikke Skambankt???? ::)
Den nye har jeg ikke gitt noen sjanse enda, men den første ble bare for teit etterhvert for meg. Den ligger og slenger et sted her, men har ikke funnet veien til harddisken. Og ikke savner jeg den heller. Det er et av tilfellene der jeg faktisk irriterer meg så mye over dustete tekster, for den tar nesten kaka i så måte. Det hviler noe uintelligent i kombinasjon med ambisjoner om det motsatte i den første platen deres imo. Og det at den ble så godt likt blant folk med peiling gjør det bare ekstra irriterende for meg.

Men så hører jeg også til dem som mener at Kaisers tapte seg ganske kjapt etter debuten. Det tok ikke lang tid før jeg mistet interessen, men debuten har jeg lagt inn på HDD. De synes jeg endte som et av våre mest oppskrytte band, for å være helt ærlig.

Gi meg heller noe ærlig hjernedød metall, enn pretensiøse rockere uten den substansen de tror de besitter. Kvelertak holder mål etter de standardene for meg.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.915
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
baluba skrev:
Gi meg heller noe ærlig hjernedød metall, enn pretensiøse rockere uten den substansen de tror de besitter. Kvelertak holder mål etter de standardene for meg.
:)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Vermin skrev:
Thumbs Up!
Riktig. Nesten rart at den har gått under radaren uten å bli skutt ned.

Å ikke like metall, er jo som å ikke like øl :) Den første pilsen man blir bydd på smaker jo forjævlig, men når man først har fått smaken er det ikke annet som gjelder på fest!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
montesi skrev:
Vermin skrev:
Thumbs Up!

Å ikke like metall, er jo som å ikke like øl :) Den første pilsen man blir bydd på smaker jo forjævlig, men når man først har fått smaken er det ikke annet som gjelder på fest!
Jo! Skikkelig sprit!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
montesi skrev:
Vermin skrev:
Thumbs Up!

Jo! Skikkelig sprit!
;D

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
338
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Jeg så Kvelertak og Purified In Blood på Rått & Råde festivalen i sommer og storkoste meg. :D
Men kanskje det var pga. det pene været og en del øl inntak? ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
prnesse skrev:
Jeg så Kvelertak og Purified In Blood på Rått & Råde festivalen i sommer og storkoste meg. :D
Men kanskje det var pga. det pene været og en del øl inntak? ;D
Var det fine jenter i sikte også? 8)

Øl, fint vær og deilige damer får min kritiske sans til å fordufte. Men Kvelertak blir ikke dårlige fordi jeg er ukritisk under slike forhold. Jeg tenkte bare at du kanskje trengte en forklaring å gi deg selv. Uvisst av hvilken grunn, riktignok...

S

Spyd

Gjest
Hei
Jeg synes Kvelertak er helt rå, ingen ulempe at Hoest fra Taake synger på åpningssporet Ulvetid
Spyd

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Er ikkeno drawback at hoest har en finger med i spillet, nei :)

Topp Bunn