Kvinner og stemmerett

Bør kvinner ha rett til å stemme ved Stortingsvalg?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1
Siden det har vært gjennomført undersøkelser på hvordan menn og kvinner stemmer, tenkte jeg det kunne vært morsomt å måle hva man mener om kvinners stemmerett her.

-forresten dokumenterte TV2 søndag kveld på nyhetene 21.00 at kvinner tenderer å stemme sosialistisk, mens menn tenderer å stemme borgerlig....

Mvh.

Bjørn

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Mulig jeg er myk mann, men svaret på akkurat det spørsmålet regner jeg som opplest og vedtatt en gang i forrige årtusen.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.021
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Blir spennende å se hva denne vitenskapelig korrekte spørreundersøkelsen gir av svar. ???

A

Affa

Gjest
Kvinner stemmer sosialistisk da en stor del av dem har ustabile hjerner med lite utviklet logisk sans. Dette går som hånd i hanske med det SV står for.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1
Denne avstemmigen holder jeg mest for å være lettere nyskjerrig på hva resultatet blir...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1
Blir spennende å se hva denne vitenskapelig korrekte spørreundersøkelsen gir av svar. ???
Strengt tatt en korekt måte å spørre på, men respondentene selekterer seg ved selvseleksjon og fra en begrenset gruppe og er derfor selvfølgelig kke representativ, dvs. man kan ikke generalisere denne på befolkningen ellers.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Det er vel heller de som setter spørsmålstegn ved dette, som burde få revurdert sin stemmerett. Makan.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kvinner stemmer sosialistisk da en stor del av dem har ustabile hjerner med lite utviklet logisk sans. Dette går som hånd i hanske med det SV står for.
Aldeles korrekt, og jeg tror bare det er tidsspørsmål før forskningen finner fysiologiske eller anatomiske avvik i sentralnervesystemet hos SV-velgere som forklarer den iboende evnen disse har til å se sunn fornuft i et forvrengt verdensbilde, og evnen til faktisk å fungere tilsynelatende "som normale borgere" til tross for en intraktabel galskap.

Mvh Vidar P

A

Affa

Gjest
Aldeles korrekt, og jeg tror bare det er tidsspørsmål før forskningen finner fysiologiske eller anatomiske avvik i sentralnervesystemet hos SV-velgere som forklarer den iboende evnen disse har til å se sunn fornuft i et forvrengt verdensbilde, og evnen til faktisk å fungere tilsynelatende "som normale borgere" til tross for en intraktabel galskap.

Mvh Vidar P
Man kan jo trene aper til det mest utrolige....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Haha, dere er nå søte og... ;D
Og jeg som hadde tenkt å stemme borgerlig i år, men med min ustabile hjerne og manglende logiske sans roter det seg vel helt til for meg og ender med en stemme til SV i følge enkelte debatanter her...
Nå ble jeg veldig usikker.... :p

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Jeg ser man tar av seg tøflene for å avreagere litt her? ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Synd taliban ikke stiller liste i år.... De er vel også imot stemmerett for kvinner... ;)

A

Affa

Gjest
Bør skapninger som blør litervis hver måned uten å dø ha stemmerett?

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
583
Vel, ifølge dagbladet, er det en frue som mener mannfolk burde oppdras som hunder...Jeg kan ikke føle meg komfortabel med at ett slikt fruentimmer skal være med å bestemme noe som helst i ett land.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bør skapninger som blør litervis hver måned uten å dø ha stemmerett?
Hvis du overlever det, bør du ikke bare ha stemmerett, men også utnevnes til helgen.... Og du vil være et funn for blodbanken...
Beklager , klarer ikke å ta deg alvorlig, men morsom er du, den skal du ha... :D

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Antall liker
18
Man kan jo trene aper til det mest utrolige....
Og navlebeskuende, borgerlige aper med neglebitende reflekser i sine små hjerner er de riktige til å styre reflekterte, ansvarbevisste mennesker ....?

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Antall liker
18
Og navlebeskuende, borgerlige aper med neglebitende reflekser i sine små hjerner er de riktige til å styre reflekterte, ansvarbevisste mennesker ....?
Beklager, nå var jeg urettferdig mot apene .............

A

Affa

Gjest
Neglebiting er noe som proletarer driver med. Selv koser jeg meg heller med en god flaske rødvin. Cavas de Weinert Gran Vino Reserva 2000 er et scoop i den rimeligere enden av prisskalaen.

SV sin holdning til verdiskapning/fordeling minner meg litt om den franske eksil aristokraten Frou-Frou som under den franske revolusjon sitter å sturer på Miggins bule i Black Adder III.  

Jeg tillater meg å sittere:

Edmund:  [sitting at the table]  Do you speak English?

Frou Frou:  A little...

Edmund:  Yes, when you say "a little," what exactly do you mean?  I mean,
      can we talk? or are we going to spend the rest of the afternoon
      asking each other the way to the beach in very loud voices?

Frou Frou:  Ah, no.  I can, er, order coffee, deal with waiters, make sexy
         chit-chat with girls -- that type of thing.

Edmund:  Oh, good.

Frou Frou:  Just don't ask me to take a physiology class or direct a light
         opera.

Edmund:  [glb] No, no, I won't.  [propositioning]  Now, listen, Frou Frou ...
      Would you like to earn some money?[/glb]

Frou Frou: [glb] No, I wouldn't.  I would like other people to earn it and then >give< it to me, just like in France in the good old days.[/glb]

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Synd taliban ikke stiller liste i år.... De er vel også imot stemmerett for kvinner...  ;)
Morsom tanke... og ironisk dette at dersom tilstrekkelig antall velgere stemmer SV blir det vel ikke lenge før man faktisk har en Taliban-liste... :D

Da vil jo galskapens sirkel bli fullkommen; kvinnepartiet SV med sin liberalisme overfor disse styresettene graver sin egen grav.. mister politisk innflytelse (og stemmerett) i sin søken etter multikulturelt demokrati..

Mvh Vidar P

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0

Mvh Vidar P
Dette hadde jeg ikke ventet fra deg Vidar! Du som liksom er så "vidsynt og avbalansert". Dette kaller jeg arroganse!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå har jeg vært og stemt og beklager å måte si det, dere har et poeng karer. Min komplett upålitelige, ulogiske og ustabile hjerne som i lengre tid hadde planlagt å stemme Frp, sviktet meg totalt på målstreken og gikk hen og stemte Kystpartiet... :-/ (trøsten får være at jeg vet om menn som har gjort det samme)
Og det verste er at jeg ikke angrer ennå...
Angående SV og taliban er det vel strengt tatt ikke noe å tulle med, men på et tidspunkt (neste valg??) vil de kanskje foreslå å fjerne stemmeretten for kvinner, i respekt for våre nye landsmenn, så de skal føle seg enda mer hjemme her...
Og det føles riktig bra å tenke på at når kvinnene mister stemmeretten vil vi bli styrt av en gruppe mennesker som blir vippet av pinnen kun av synet av embalasje for baby-mat... ;D

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
583
He he :) Og folk synes jeg er gærn, fordi jeg er anarkist?
Heldigvis har norge råd til å la politikere styre landet. (foreløbig iallefall).

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
En liten periode så tenkte jeg at jeg hadde funnet en liten plett på internett som ikke var besudlet med annen galskap enn higen etter best mulig lyd, og en ufornuftig trang til stadig nytt og lekkert hifi-utstyr. Mulig akkurat det siste ikke er forenelig med min sosialistiske grunntanke, men alle har vi jo våre svakheter.
Håper jeg slipper å lese mer fjas fra enkelte etter valget, uavhengig av hvordan det måtte gå! =)
Jeg mener ikke at en FRP velger er ustabil slik som jeg ser enkelte mener om Sv'ere. Vi har antakelig forskjellig bakgrunn, og miljøpåvirkning bare, og det som da er fullstendig logisk for meg, er ikke i nærheten av det for enkelte andre.

Håper dere som ikke har brukt stemmeretten deres lukker munnen i 4 år iallefall! ;)

Mvh.
=)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
583
Vi som ikke stemmer kan jo faktisk klage på ALLE ;D
Hvorfor velge mellom pest eller kolera når du kan vaksinere deg :p (Den var dårlig, vet det)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette hadde jeg ikke ventet fra deg Vidar! Du som liksom er så "vidsynt og avbalansert". Dette kaller jeg arroganse!
..å jeg ber..  :D
Om ikke hukommelsen min svikter har jeg da hørt etpar av dine meninger om frp'ere osgå, eller hva...?  ;)

Nei, heldigvis er jeg ikke veldig politisk engasjert om dagen (definisjonen på grekernes "idiotes", eller hva?); og du bør vel kanskje ta uttalelsen med en smule humor.

Mvh Vidar P

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Vel, ifølge dagbladet, er det en frue som mener mannfolk burde oppdras som hunder...Jeg kan ikke føle meg komfortabel med at ett slikt fruentimmer skal være med å bestemme noe som helst i ett land.
Andre har sagt at kvinner bør behandles som en gressplen: "Slåes ofte og holdes nede!"

Nå vet jeg at det er politisk ukorrekt å le av slike vitser, så nettopp derfor. ;D ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Ser at rumath etterlyser litt seriøsitet på denne tråden. Er redd han har kommet til feil adresse da! :D Tittelen på strengen burde vel egentlig i seg selv få de "seriøse" til å bare gå videre uten å åpne denne! ;)

Men i et anfall av seriøsitet skal jeg bare avslutte med et hjertesukk: " Det er under tvil greit nok med stemmerett, men å gi dem førerkort er å gå alt for langt! " ;D ;D ;D

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
..å jeg ber..  :D
Om ikke hukommelsen min svikter har jeg da hørt etpar av dine meninger om frp'ere osgå, eller hva...?  ;)

Nei, heldigvis er jeg ikke veldig politisk engasjert om dagen (definisjonen på grekernes "idiotes", eller hva?); og du bør vel kanskje ta uttalelsen med en smule humor.

Mvh Vidar P
Ja, men det er lov å ta Fr.p hardt. De tillater seg jo så mye selv så det er bare å bøtte på. Sv er et seriøst parti og bør behandles med normal respekt. Det synes jeg du også skal.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja, men det er lov å ta Fr.p hardt. De tillater seg jo så mye selv så det er bare å bøtte på. Sv er et seriøst parti og bør behandles med normal respekt. Det synes jeg du også skal.
Hehe, dette faller på sin egen urimelighet karl..  :D det du sier er jo at det er "lov" å slenge skit om ett spesifikt parti, men overhodet ikke om et annet... ;D
men heldigvis tilhører jeg ingen av partiene, og som sagt bryr jeg meg ikke fælt med politikk om dagen heller... bare så lenge vi slipper et rødgrønt åk..

Mvh Vidar P

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg svarte "vet ikke". Hva er en "kvine". Jeg er kjent med verbet kvine.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg svarte "vet ikke". Hva er en "kvine". Jeg er kjent med verbet kvine.....
Lingvistisk sett antakelig av samme ord, i subjektivs og verbs form; sies å ha sitt opphav i endel av artens stemmeleie ved fremprovokasjon fra små grå medlemmer av norsk fauna, såvel husmus som annen mus..

Mvh Vidar P

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
0
Det som er så flott med alle disse politiske trådene her på forumet, er at jeg blir oppmerksom på alle kjøtthuene som ikke stemmer likt som meg :-X

Det beste for landet hadde vært om frp hadde kunnet dannet en flertallsregjering, styrt landet i 8år. Da hadde vi fått se. 8)

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Da vi hadde valgdebatt på skolen og flere partier var representert åpnet FRP representanten med at de skulle halvere brennevinprisene og at det skulle bli lov å trimme mopeder. Ikke så merkelig at de sanker stemmer ved skolevalg. Da vi konfronterte andre lokale partimedlemmer med dette i etterkant tok de selvfølgelig klart avstand fra dette. Jeg kaller det for pillråtten valgkamp og det er ikke første gang ved valgdebatter i skolens regi at liknende kommer fra dette partiet.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Hehe, dette faller på sin egen urimelighet karl..  :D det du sier er jo at det er "lov" å slenge skit om ett spesifikt parti, men overhodet ikke om et annet...  ;D
men heldigvis tilhører jeg ingen av partiene, og som sagt bryr jeg meg ikke fælt med politikk om dagen heller... bare så lenge vi slipper et rødgrønt åk..

Mvh Vidar P
Jo, når et parti oppfører seg som Fr.p gjør mot andre partier så er det lov å ta igjen, jfr Håvamål "du skal møte lyging med lygn...". Ikke helt kristent nei, men du skjønner hva jeg mener.
Dette partiet fortjener knapt betegnelsen politisk parti så useriøst som det er, men hvis du ikke bryr deg kan jeg jo ikke forvente så mye politisk innsikt. Synd egentlig, du skulle jo ha en viss posisjon i kraft av ditt yrke.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
..men hvis du ikke bryr deg kan jeg jo ikke forvente så mye politisk innsikt. Synd egentlig, du skulle jo ha en viss posisjon i kraft av ditt yrke.
Tror du kanskje bør la være å blåse for høyt i egne trompeter; kan hende andre enn SV-velgere også har valide politiske meninger..
Uansett er det alltid dumt å undervurdere andre, slik du har en tendens til. Sikkert lurest å la være med det.
En annen ting; mitt yrke og politikk er to vidt forskjellige ting slik jeg ser det.. og; jeg har vært mer politisk aktiv før ja, nå til dags setter tiden sine naturlige begrensninger.
Ikke lurt å starte politiske diskusjoner på dette planet her; skaper bare dårlig stemning, ikke sant karl?  :D

Mvh Vidar P

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Du nedvurderte jo nettopp SV. Så ber du meg la være å nedvurdere andres politikk(Fr.p). Din egen argumentasjon må jo gjelde deg selv også! Jeg skjønner ikke hvordan du så lett overser svakheten i egne innlegg.

Jeg gjør som alle i stortinget har gjort i alle år - tar avstand fra Fr.p.

Topp Bunn