Hva i alle dager skal du med et par Nordost Valhalla i ditt oppsett? Det er jo fullstendig overkill! Det blir som å putte en Formel 1 motor inn i en gammel VW 1305 fra 1974 og tro at du kan kjøre i 400km/t :
;D ;D ;D
Noen skriver at du må sjekke hørselen din, men det er jeg ikke enig i. Du bør heller oppgradere anlegget fullstendig både en, to og tre ganger før du kan begynne å uttale deg om forskjeller på kabler, i hvertfall om du tenker på kabler i prisklassen til Valhalla.
Som jeg før har skrevet: Jeg hørte selv svært liten forskjell på kabler den tiden jeg TRODDE jeg hadde et meget bra oppsett i 30-40 tusen kroners klassen.
Men poenget er nemlig dette: Hvis man har brilleglassene tilgriset av mel hjelper det lite om glassene har styrke +1 eller +2, da må man først VASKE brillene!
Hver komponent i anlegget skitner til, eller rettere sagt, forvrenger lyden i større eller mindre grad. Når man først har fått vekk det verste av tåka, DA kan man virkelig begynne å tenke på kablene.
Til mindre forvrengning de andre komponentene tilfører, til BEDRE hører man forskjell på kablene. I et skikkelig high end oppsett kan det å skifte kabler skape større forskjeller pr krone enn det å skifte til f.eks en enda dyrere forsterker.
Mitt råd blr derfor: slutt å gjøre deg selv til latter ved å uttale deg gang etter gang om ting du umulig har mulighet til å uttale deg om....