Løp å kjøp!

plast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2006
Innlegg
55
Antall liker
2
Ja, kunne han ikke lett fått mye mer enn 25k for disse???
 

plast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2006
Innlegg
55
Antall liker
2
Litt av et verditap i alle fall, 150k ;D
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Ja en flott høytaler har hørt den , men du må ha en stor motor de er veldig sultene på power . de jeg hørte på hvar satt opp med 2stk krell ksa 300 ;D
 
V

villov

Gjest
Ja en flott høytaler har hørt den , men du må ha en stor motor de er veldig sultene på power . de jeg hørte på hvar satt opp med 2stk krell ksa 300  ;D
De må ha 2 stereotrinn for å kunne drives, ja. Det skyldes styringsboksen til bassen.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Høres ut som det er snakk om en bil. "Service hvert 2. år"
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Æsj....Jeg har ikke 25k :(

Skulle kjøpt dem tvert!
Jeg har 25k å kjøpe dem for :)
Men ikke 100 - 200k til fire monstre av noen monoblokker som disse fortjener å bli drevet av :(
 
T

timc

Gjest
Det kan man jo ta over tid. Skulle ikke gå ut på dato med det første disse her. Kan jo begynne med en rimelig PA til å drive bassen og en helt enkel grei transistor effektforsterker til toppen.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Det er jo så billig at det nesten lukter svidd..
Ikke mange som selger med så stort tap, men det kan jo være en tanke bak dette. Få mange inn i en budrunde. ???
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
Han startet vel på 40 eller 45k syns jeg å huske. Hvis det ikke er blitt lagt ut 2 par på veldig kort tid, noen jeg tviler på.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.616
Sted
Østfold
Begynner de ikke å få rimelig mange år på baken da? 10 år gamle eller noe i den duren? Skulle jo bare mangle om de ikke har falt vesentlig i pris da?
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Hørte disse høyttalerne, eller var det storebror Sigma med Mark Levinson utstyr på 90 tallet engang på Sandnes A-varer. De spilte rått, men hadde tendenser til flerring i bånd diskantene/mellmotonene ved høye lydtrykk. Husker vi spilte noen tromme-/perkusjonskutt med Marilyn Mazur (et liveopptak som kom på en High Fidelity skive fra dengang) fremdels et knallgodt opptak som setter dynamikken i høyttalerne på prøve. Her flerret altså infinity høyttaleren, men da spilte vi rimelig høyt også.. For denne prisen er derimot høyttaleren et røverkjøp, men det forundrer meg litt at ikke andre har opplevd flerringen?
 

desibel32

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.10.2004
Innlegg
81
Antall liker
4
Torget vurderinger
4
Det er vel slik det er med produkter som er så gamle. Stusser også litt på at det er så grisebillig å bytte elementer dersom det skulle skje noe. Betyr ikke det at det er billige elementer som er brukt? Tviler vel på at produsenten driver sosialhjelp.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.616
Sted
Østfold
Hadde ikke Infinity en enorm garanti på den tiden da? Lurer på om et blåst element faktisk skal kunne bli byttet gratis jeg? Husker ikke hva denne garantien gikk ut på, men den dekket i hvertfall konsekvensene av en "uheldig" naziboot.
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
Hadde ikke Infinity en enorm garanti på den tiden da? Lurer på om et blåst element faktisk skal kunne bli byttet gratis jeg? Husker ikke hva denne garantien gikk ut på, men den dekket i hvertfall konsekvensene av en "uheldig" naziboot.
Dette var en 5 års garanti som dekket ALLE skader uansett årsak uten å stille spørsmål. Den ble senere endret til 3 år og med flere unntak i dekningen.
 

JR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
100
Antall liker
0
Leste om de på audioreview for noen måneder siden. Minnes å huske at noen der nevnte at de ble solgt ut for 7-8000 $ på slutten. Skulle vistnok være halvpris. Og som alt Hifi-utstyr i Norge: En ting er utsalgspris en annen ting hva som virkelig har blitt betalt. Men du verden for noen høytalere helt sikkert:)
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Hørte disse høyttalerne, eller var det storebror Sigma med Mark Levinson utstyr på 90 tallet engang på Sandnes A-varer. De spilte rått, men hadde tendenser til flerring i bånd diskantene/mellmotonene ved høye lydtrykk. Husker vi spilte noen tromme-/perkusjonskutt med Marilyn Mazur (et liveopptak som kom på en High Fidelity skive fra dengang) fremdels et knallgodt opptak som setter dynamikken i høyttalerne på prøve. Her flerret altså infinity høyttaleren, men da spilte vi rimelig høyt også.. For denne prisen er derimot høyttaleren et røverkjøp, men det forundrer meg litt at ikke andre har opplevd flerringen?
Sigma er vel "lillebroren?"
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Leste om de på audioreview for noen måneder siden. Minnes å huske at noen der nevnte at de ble solgt ut for 7-8000 $ på slutten. Skulle vistnok være halvpris. Og som alt Hifi-utstyr i Norge: En ting er utsalgspris en annen ting hva som virkelig har blitt betalt. Men du verden for noen høytalere helt sikkertSmiley
Det er sant. En annen Infinity høyttaler som er populær er Kappa 9.2. De aller fleste kjøpte dem nye for rundt 16 lapper, men når de skal selges refereres det som regel til en mye høyere pris som de ble solgt for i begynnelsen, rundt 32 lapper tror jeg :)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
4.019
Antall liker
1.352
Sted
Nadadouro, Portugal
Har mine andre bøker på loftet, men sitter her med revyen fra 89. Infinty Kappa 8 kostet kr. 10.900,-, Kappa 9 kr. 15.800,-, IRS gamma kr. 106.000,-, IRS BETA kr. 160.000.
Martin Loga CLS kr. 18.000,-
Snell Type A/II kr. 19.995,-
Celestion System 6000 stereo subwoofer kr. 17.990 denne havde ikke noe kabinett.
Dynaudio Consequence kr. 55.000,-
Morsomt...
 
Topp Bunn