Løping, hvilken spiller og hvilken hodetelefon

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Er det noen som har noen anbefalinger til musikkspiller og hodetelefoner til løping? Jeg har i et ubevisst øyeblikk meldt meg på en halvmaraton til våren og skal i gang med litt langløpeng. Og da hjelper det med litt musikk på øret.

Det jeg har hatt er et par iPod Nano, men de er utrolig skjøre og tåler dårlig fuktighet selv om jeg har hatt "vanntett" beskyttelse. Jeg hadde også en iPod shuffel som jeg var delvis fornøyd med, men den klarte jeg å miste. Det var da kommet en ny generasjon når jeg kjøpte ny og denne var omtrent ubrukelig. Hadde en helt egen minijack lader som ingen andre buker. Jeg klarer stadig å rote bort denne laderen. Og den har heller ingen teller på hvilke sanger som blir spilt og det liker jeg, som er veldig glad i last.fm, ikke noe særlig. Så det jeg sitter igjen med nå er en ur gammel Creative som jeg fikk på en konferanse for lenge siden. Den har veldig lite minne, men denne tåler i allefall en løpetur i litt vestlandsvær.

Når det gjelder hodetelefoner bruker jeg nå Koss Porta Pro. Det er helt greit, men håper noen har noen gode tips.

Alle tips mottas med takk!
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Jeg løper med Beyer DTX 35, de sitter veldig godt på hodet (bøyle i nakken) og koster 220 kroner men lydmessig så er de etter min mening litt dårligere enn Porta Pro.

Ellers så er jeg så primitiv at jeg legger mobilen i en brødpose og legger den i en ytterlomme før løping.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.723
Antall liker
85.400
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Kan anbefale iPhone og iGrado. Bruker du appen NIKE+ i tillegg får du masse info ang treningsøkten i tillegg. Eneste ulempe med iGrado er at den ikke er sammenleggbar
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Takk for tips. Skal sjekke ut både Beyer og iGrado. Bruker dere disse også når det regner? Eller vil de bli ødelagt? Og hvordan er de med tanke på å høre omgivelsene, det er ganske viktig når jeg løper i trafikken.

Jeg har også testet diverse løpeapps som Gizomondo, men jeg får de stats'ene jeg behøver fra pulsklokken (som har GPS). Muligens jeg skal få meg en Sony Xperia Z neste gang. Dette er vel den første telefonen som er vanntett og som er bra til andre ting også.

Plastposetrikset har jeg også brukt og det fungerer for så vidt. Men er det ingen som har teste noen av de vanntette spillerne som er på markedet?
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Jeg har prøvd uendelig med typer til trening/løping. Koss, sennheiser "adidas"(både nakke bøyle og Ørebøyle) osv osv.....
De jeg bruker nå(Philips sqh4000), er de jeg har vært mest fornøyd med. helt grei lyd. Veldig lyd tett(både inn og ut).
Vann tett, kan skyldes i vann. Behagelig å ha på, må ikke drive å justere på de når jeg trener.
Bruker bare disse til trening!

http://www.philips.no/c/hodetelefoner/actionfit-oransje-og-gra-actionfit-shq4000_10/prd/
 

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
778
Antall liker
229
Har brukt ipod shuffle når jeg sykler til jobb sommer og vinter i all slags vær uten noe "regnbeskyttelse" og jeg har aldri hatt trøbbel. Utrolig robust liten sak. Synes det er bra levetid på batteri også.
Brukte Koss Spark plug og var veldig fornøyd, men i det siste har 2 stk tatt kveld på kort tid ved at det blir dårlig kontakt i en av høyttalerne.
 

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Innlegg
116
Antall liker
128
Torget vurderinger
1
Bruker iPod Shuffle og Shure SE215. Knall kombo synes jeg, lyder godt og har holdt lenge i bergensk regn. Er liten minnekapasitet og dårlige muligheter til å velge musikk når man er ute så kobler til dataen og bytter musikken ganske ofte.
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Philips sqh400 ser også interessant ut.

Det som er hoved problemet mitt med ipod shuffle er den proprietære laderen som er anderledes enn alle de andre proprietære laderene til Apple. Denne er veldig liten og jeg roter den bort hele tiden. Og jeg kjøper heller en ny spiller enn å betale næremer 200 kr for en ekstra lader.
 
Topp Bunn